براساس قانون جدیدی در انگلستان، پلیس از این پس می‌تواند پهپادها را توقیف کند

از زمان تولید پهپادها برای عموم مردم، بسیاری از درها برای تصویربرداری، فیلم‌برداری و حتی برخی تفریح‌ها، به روی عموم گشوده شد. اما این فناوری نیز همانند دیگر تکنولوژی‌ها، پتانسیل بالایی برای سو استفاده و استفاده‌های غیر قانونی همچون جاسوسی دارد.

پهپادها

به همین دلایل است که در سرتاسر جهان برنامه ثبت رسمی پهپادها به‌صورت جدی شکل گرفته و در حال انجام است؛ تا جایی‌که در کشور انگلستان دارندگان پهپاد باید دوره‌های آموزشی خاصی را سپری کنند. همچنین در این کشور لایحه قانونی جدیدی پیشنهاد شده که به موجب آن، دست پلیس برای انجام برخی اقدامات علیه پهپادها، مانند توقیف پهپادهای مشکوک به فعالیت غیر قانونی و پرواز در مناطق ممنوعه و سد راه، باز گذاشته می‌شود.

این لایحه شامل قوانینی از جمله ثبت پهپادهایی با وزن بالای 250 گرم و گرفتن امتحان آگاهی امنیت از دارندگان این دستگاه‌ها می‌شود. همچنین این لایحه پرواز پهپاد در نزدیکی فرودگاه یا بالاتر از ارتفاع 400 فوتی را ممنوع کرده است. ارائه این لایحه با پشتیبانی انجمن خلبانان همراه شده؛ چراکه براساس ادعای این انجمن، از ابتدای سال تا به امروز حدود 81 حادثه به خاطر پهپادها برای هواپیماها به‌وجود آمده است.

نوشته براساس قانون جدیدی در انگلستان، پلیس از این پس می‌تواند پهپادها را توقیف کند اولین بار در پدیدار شد.