برای حل مشکل تخلیه شارژ باتری در iOS 14 آی‌فون و اپل واچ خود را ریست کنید

برخی کاربران اپل واچ و آی‌فون پس از به‌روزرسانی گجت‌های خود به WatchOS 7 و iOS 14 به مشکلات گسترده‌ای مواجه شده‌اند. در یک سناریوی کابوس‌وار برای اپل و مشتریان آن به‌نظر می‌رسد که تنها راه حل رفع مشکل این است که آی‌فون و اپل واچ خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانی کنید. پیش از ریست کردن کامل آی‌فون حتما از اطلاعات گوشی خود بر روی آیکلود بکاپ بگیرید.

روز گذشته شرکت اپل اقدام به انتشار یک راهنمای پشتیبانی جدید برای مجموعه‌ای از مشکلات گزارش شده توسط کاربران کرد. این مشکلات شامل از بین رفتن داده‌های سلامت و مسیریابی، از کار افتادن اپلیکیشن‌های تناسب اندام (که مانع از اجرای آن‌ها می‌شود) و افزایش سرعت تخلیه باتری روی آی‌فون و اپل واچ کاربران است.

راه حل پیشنهادی و البته حیرت‌انگیز اپل این است که اتصال آی‌فون با اپل واچ خود را قطع کنید. از هر 2 دستگاه در آیکلود بکاپ گرفته و سپس آن‌ها را به تنظیمات کارخانه بازگردانی نمایید. تا زمانی که هزینه اشتراک آیکلود را پرداخت نکنید؛ برای بکاپ‌گیری ایمن از داده‌های خود بایستی بخشی از فضای رایگان قابل‌دسترس را آزادسازی نمایید. پس از حذف مواردی که موجب بروز مشکل در گجت‌های شما شده است؛ بایستی اطلاعات خود را مجددا به دستگاه‌ها وارد کنید.

مشکلات iOS 14 از زمان انتشار به‌روزرسانی این سیستم‌عامل کماکان پابرجا هستند. چنین وضعیتی برای یک سیستم‌عامل جدید تا حدودی متداول است. پدیده غیرمعمول این است که یک مشکل به اندازه‌ای شدید باشد که حل و فصل آن از طریق انتشار بسته‌های به‌روزرسانی جانبی سیستم‌عامل امکان‌پذیر نباشد. به‌روزرسانی iOS 14.0.1 اکنون منتشر شده است؛ اما به حل مشکلات فوق هیچ کمکی نمی‌کند.

بایستی به‌خاطر داشت که این راهکار صرفا مختص حل مشکل باتری برای آن‌دسته از کاربران اپل واچ است که در دسترسی به اطلاعات مربوط به سلامتی خود دچار مشکل هستند. چنان‌چه iOS 14 موجب تخلیه شارژ باتری آی‌فون شما می‌شود؛ اما دستگاه با هیچ مشکل دیگری مواجه نبوده یا شما صاحب یک دستگاه اپل واچ نیستید؛ در این‌صورت ریست کردن آی‌فون اقدامی غیرضروری و پرمخاطره خواهد بود. کاربران می‌توانند امیدوار باشند که اپل در به‌روزرسانی آینده خود به شکلی جدی‌تر به رفع این مشکل بپردازد.

نحوه رفع مشکل آی‌فون و اپل واچ

به‌نظر می‌رسد که پاک کردن اطلاعات آی‌فون و اپل واچ اقدامی نسبتا ساده است. با این‌حال به منظور رعایت کلیه موارد مهم بایستی مراحل زیر را با دقت دنبال کنید:

  • ابتدا با استفاده از اپلیکیشن Watch اتصال میان اپل واچ و آی‌فون خود را قطع کنید. بدین‌ترتیب بکاپ‌گیری از داده‌های موجود روی آی‌فون شما به‌صورت خودکار انجام خواهد شد. با انجام این‌کار کلیه داده‌ها و تنظیمات گوشی شما پاک خواهند شد.
  • در گام دوم بایستی وارد تنظیمات آیکلود شوید. از فعال بودن اپلیکیشن Health اطمینان حاصل کنید. اکنون آیتم‌های موردنظر جهت تهیه فایل پشتیبان را انتخاب کرده و پس از لمس گزینه iCloud Backup برای پشتیبان‌گیری کامل از اطلاعات آی‌فون و اپل واچ خود بر روی دکمه Back Up Now کلیک کنید.
  • چنان‌چه قادر به تهیه بکاپ از داده‌های خود نیستید؛ در این‌صورت بایستی فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را مدیریت کرده و به منظور آزادسازی فضا فایل‌های پشتیبان قبلی را از آیکلود حذف کنید.
  • پس از پشتیبان‌گیری از داده‌های آی‌فون بر روی آیکلود بایستی به مسیر Settings > General > Reset > Erase All Contents and Settings مراجعه کنید.
  • اکنون مشکل گوشی شما برطرف شده و آماده بازگردانی اطلاعات خواهد بود. گوشی آی‌فون خود را روشن کرده و گزینه بازیابی اطلاعات بکاپ از حساب آیکلود را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن Watch را اجرا کرده و آی‌فون خود را به اپل واچ متصل کنید. سپس به منظور بازگردانی تمامی داده‌های خود گزینه Restore from Backup را از داخل اپلیکیشن انتخاب نمایند.

در حال حاضر مشخص نیست که آیا با این کار اطلاعات مربوط به GPS و سلامت به‌طور کامل بازیابی خواهند شد یا خیر. اما حداقل رفع مشکل تخلیه باتری بدان معناست که کاربران با خیالی آسوده و بدون نیاز به گوشی قادر به ردیابی تمرینات آینده خود خواهند بود.

نوشته برای حل مشکل تخلیه شارژ باتری در iOS 14 آی‌فون و اپل واچ خود را ریست کنید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.