برای سئو هزینه کنیم یا تبلیغات بنری

یکی از مهمترین چالش‌هایی که همیشه بین کارشناسان و متخصصان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد این است که سئو مهم‌تر است یا تبلیغات. برای سئو هزینه کنیم یا سراغ تبلیغات بنری برویم.

تفاوت‌ها و شباهت‌های سئو و تبلیغات بنری

برای هر نوع تبلیغات آنلاین نیاز به طراحی یک سایت دارید؛ بنابراین اولین هزینه، هزینه سایت است که از این نظر هیچ کدام از روش‌های دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر تفاوتی ندارند.

اما قیمت سئو و تعرفه تبلیغات بنری از یکدیگر متفاوت‌اند که البته با توجه به اینکه سئو

  • دائمی است
  • کاربران موتورهای جستجو (گوگل) را به سایتتان وارد می‌کند
  • کاربرانی که واقعاً به خدمات یا محصولات شما نیاز دارند را به سایتتان وارد می‌کند
  • در موبایل نیز سایتتان را به کاربران نمایش می‌دهد
  • می‌توان با توجه به داده‌های گوگل کنسول نیاز کاربران را سنجید و بر اساس آن به تولید محتوا یا عرضه خدمات و محصولات پرداخت

نسبت به تبلیغات بنری برتری‌هایی دارد که باید در قیمت سئو آن‌ها را در نظر گرفت. از سوی دیگر تبلیغات بنری نیز برتری‌هایی نسبت به سئو دارند که می‌تواند تعرفه تبلیغات بنری را به صرفه سازد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به شناخت برندتان کمک می‌کند
  • بنر برای مدتی طولانی برای کاربران نمایش داده می‌شود، در نتیجه چنانچه کاربر برای بار اول به تبلیغ توجه نکند، ممکن است دفعه دوم بر روی آن کلیک کند.
  • تبلیغات بنری در معرض دید کاربران زیادی قرار می‌گیرد که تعداد زیادی از آن‌ها حتی شاید به محصولات یا خدمات شما فکر هم نکرده باشند؛ به این وسیله این شانس را پیدا می‌کنید که از میان افرادی که با نوع کسب و کار شما غریبه هستند نیز مشتری پیدا کنید.

اما از مزیت‌های مشترک میان سئو و تبلیغات بنری می‌توان به قابلیت اندازه‌گیری اطلاعات و تعداد ورودی‌ها اشاره کرد.

از میان تبلیغات آنلاین، قیمت سئو به‌صرفه‌تر است یا تعرفه تبلیغات بنری؟

با توجه به آنچه گفته شد، تمام وب‌سایت‌ها باید صرف نظر از قیمت سئو، حتماً از آن استفاده کنند. در واقع یک سایت بدون سئو در صفحات نتایج گوگل برای کاربران نمایش داده نمی‌شود و تقریباً می‌توان گفت کارایی برابر صفر خواهد داشت!

از سوی دیگر، با توجه به طولانی بودن پروسه به نتیجه رسیدن سئو، می‌توان تا آن زمان از تبلیغات بنری به عنوان اصلی‌ترین روش دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کنید تا هم به شناخته شدن برند خود کمک کنید و هم مشتری‌ها را به سایتتان بکشانید.

بعد از آن، هر از گاهی فقط با هدف ایجاد جهش در تعداد مشتری‌ها و کاربران سایتتان و یا جذب مشتری‌های جدید می‌توانید اقدام به صرف هزینه برای تبلیغات بنری نمایید؛ اما سئو را همیشه در دستور کار خود داشته باشید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته برای سئو هزینه کنیم یا تبلیغات بنری اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.