برترین گوشی سال ۲۰۱۶ از دیدگاه نویسندگان آی‌تی‌رسان

برترین گوشی سال ۲۰۱۶ از دیدگاه نویسندگان آی‌تی‌رسان

تنها ۵ روز تا پایان سال جاری میلادی فرصت داریم و به همین خاطر بر آن شدیم تا به سراغ نویسندگان سایت رفته و از این افراد متخصص و علاقه‌مند به دنیای فناوری بخواهیم تا برترین گوشی سال ۲۰۱۶ را انتخاب کنند و در یک پاراگراف کوتاه، دلیل این کار را نیز برای ما بازگو نمایند.

بیایید با هم نظرات نویسندگان آی‌تی‌رسان را مروری بکنیم و ببینیم که تا چه حد این دلایل، می‌تواند منطقی و قابل قبول باشد!

پیمان گل‌کار: شیائومی می میکس

شاید برای خودم هم عجیب باشد که در میان این همه شرکت بزرگ و پر سابقه در دنیای فناوری، یک گوشی از برند شیائومی را انتخاب کرده‌ام! تا همین سال پیش اگر کسی به من می‌گفت که زمانی می‌آید که تو لقب بهترین گوشی سال را به محصول شیائومی خواهی داد، به وی می‌خندیدم و جدی‌اش نمی‌گرفتم! اما معرفی گوشی می میکس کاری کرد که نظرم در ارتباط با این کمپانی که بسیاری به آن لقب یک کپی کار را می‌دادند، تا حد زیادی عوض شود.
در واقع این محصول به علت نوآوری و به نوعی ساختار شکنی در بین محصولاتی که این روزها دارای شباهت‌های بسیار زیادی هستند، لایق چنین عنوانی از جانب من شد. در ارتباط با خوبی این گوشی،‌ همین بس که بدانید کمپانی‌های بزرگ بسیاری پس از تولید این محصول، به فکر ساخت تلفن همراهی با چنین شکل و شمایلی افتادند و این بار شیائومی، به‌خوبی نشان داد که اگر بخواهد، حتی می‌تواند نقش لیدر را نیز بازی کند! البته می میکس را باید تنها نقطه عطف برای این  سازنده چینی دانست که هنوز گوشه چشمی به محصولات سایر کمپانی‌ها دارد، اما هر چه که بود و هر چه که هست، این گوشی عالی‌ست! چه از نظر طراحی و چه سخت‌افزاری، من رای خودم را به این محصول چشم بادامی می‌دهم و البته در آخر یک آهی از ته دل نیز می‌کشم که اگر گلکسی نوت ۷ سامسونگ به چنین سرنوشت تراژیکی دچار نمی‌شد، آن هم شایسته دریافت چنین عنوان مهمی می‌توانست باشد.

مجتبی مسکینی: سامسونگ گلکسی S7 Edge

۲۰۱۶ سال هیجان انگیزی نبود و شاهد محصول انقلابی و یا خاصی نبودیم که بتواند بازار را متحول کند. با این حال گلکسی S7 Edge اسمارت فونی بود که نسبت به نسل قبلی بهبودهای چشم‌گیری داشت و من به همین خاطر پرچم‌دار سامسونگ را انتخاب می‌کنم، چرا که امتحانش را پس داده و آتش نمی‌گیرد، مثل ردموندی‌ها بی معرفت نیست، همچون برخی کمپانی‌های سیب دوست پول خون استیو را از ما طلب نمی‌کند، با اینکه ساخت چین است اما “چینی” نیست، به صورت خودجوش بُردش نمی‌سوزد، تایوانی و سردرگم هم نیست و از همه مهم‌تر مثل برادران ژاپنی نیست که همه سر و ته یک کرباس باشند!

محمد سعید بهمنی: موتورولا موتو Z

به نظرم موتورولا با تولید این محصول نشان داد که می‌توان برای یک اسمارت فون ماژولار تعریف جدیدی ارایه کرد؛ هرچه ال‌جی جی۵ با ماژولار بودنش سعی داشت حس جدیدی را به ما منتقل کند، اما موتو زد کاری کرد که آن محصول کره ای را به کل فراموش کنیم! در واقع ماژول‌های موتو زد از خود گوشی هیجان انگیزتر هستند!

امید بکتاش: هواوی میت ۹

هواوی میت ۹ بدون شک برترین ساخته هواوی تاکنون است. این فبلت به خوبی می‌تواند نشان دهد که چشم بادامی‌ها اگرچه زاویه دیدشان کم است اما افق نگاهشان گسترده است!
طراحی بی‌نظیر هواوی‌گونه در کنار مشخصاتی که حالا در لیست بهترین‌ها قرار می‌گیرد می‌تواند هر کاربری را مدهوش خود کند. البته قیمتی که هواوی برای این فبلت درنظر گرفته است، می‌تواند مانعی بزرگ برای این عشق در یک نگاه باشد، ظاهرا هواوی کمی نامهربان شده است!
البته نامهربانی که شما را به کشتن ندهد و مانع از این شود که ناخودآگاه وارد یک عملیات انتحاری شوید چندان بد نیست، حداقل منفجر نخواهید شد!

علیرضا عباسی: سامسونگ گلکسی S7 Edge

سخت‌افزاری فوق‌العاده قدرت‌مند، نمایشگری با کیفیت عالی، دوربینی خارق‌العاده، نرم افزاری با قابلیت‌های فراوان و در آخر ظاهری وصف نشدنی! دیگر چه می‌خواهید؟
نمونه یک گوشی کامل که در هیچ‌مدل و برندی یافت نمی‌شود. گلکسی S7 Edge یک پکیج کامل است!

راضیه چنگیز نائین: ال‌جی G5

ال‌جی G5 نه ظاهر درست و درمانی دارد که دل شما را ببرد و نه طرفدار دو آتشه‌ای که کامنت‌های آتشین بگذارد؛ بلکه یک طراحی ماژولار دارد که یک تنه همه را حریف است! دوربین دوگانه و ماژول‌های جذاب برای فیلم برداری و گوش دادن به موسیقی دارد و مهم‌تر از همه تا به حال آتش نگرفته است! در مجموع اگر این گوشی لباسی زیباتر به تن می‌کرد، باور کنید محبوبیتش بیش از این حرف‌ها می‌شد! هرچند در روزگاری که خلاقیت در گوشی‌های هوشمند محدود است، G5 گوشی خلاقانه‌ای لقب می‌گیرد.

ماهان مسبوقی: سونی اکسپریا XZ

انتخاب من پرچم‌دار کمپانی با اصالت سونی است (این لفظ با اصالت را یکی از کاربران سایت به کار می‌برد!). به نظرم سخت افزار قوی در کنار دوربین باکیفیت نقطه قوت اصلی اکسپریا XZ محسوب می‌شود. همچنین خلاقیت‌هایی مانند حالت واقعیت مجازی در بخش دوربین و قابلیت‌های منحصر به‌فردی مثل لرزش‌گیر ۵ محوره می‌تواند XZ را از سایر گوشی‌های رقیبش متمایز کند!
البته من هنوز منتظر این مسئله هستم که سونی تغییراتی در ظاهر گوشی‌هایش اعمال کند تا کاربر حق انتخاب بهتری داشته باشد. در آخر نباید از موتور X-REALITY و صفحه نمایش با قابلیت Triluminos هم غافل شد؛ چرا که این دو ویژگی از مواردی هستند که در اسمارت فون‌های سایر کمپانی‌ها حضور کم رنگی دارند.

رضا جلالی: سامسونگ گلکسی S7 Edge

اگر عمر گلکسی نوت ۷ به دنیا بود و مشکلات فراوان آن را از پا نمی‌انداخت، مطمئنا این گوشی برترین انتخاب من و حتی بسیاری از کاربران دیگر می‌شد، اما روزگار همیشه بر وفق مراد نیست و در دنیای فناوری هیچ‌وقت، هیچ چیز کاملا بی عیب نبوده؛ خب بنا بر اصل دفع خطر احتمالی (که البته این بار خطر حتمی بود)، نوت ۷ را با چشم خیس از فهرست برترین‌های امسال حذف کردم و جای آن را به عموزاده گرامش، گلکسی S7 edge دادم، بنا به چند دلیل: ظاهر زیبا و تکامل یافته نسبت به قبل، بدنه‌ای که ترکیب فلز و شیشه است و ظرافت خاصی دارد، دوربین‌های با کیفیت، ظرفیت باتری مناسب، سخت افزار قدرتمند، صفحه نمایش خمیده که عملکردی متفاوت از سایر گوشی‌ها را به کاربر ارایه می‌دهد، امکانات جالب و کاربردی دارد که پس از کار کردن با آن عاشق تصاویر تولید شده توسطش خواهید شد، مقاومت در برابر آب و گرد و خاک و کیفیت صدای مناسب، رابط کاربری پر امکانات که حتی برخی از قابلیت‌هایش در اندروید نوقا (نگوییم کپی) قرض گرفته شده‌اند. البته اگر می‌خواهید مرا متهم به داشتن این گوشی و تعریف از آن کنید باید بگویم که بنده سعادت ملاقات با ایشان را تنها در فروشگاه داشتم و در حال حاضر نسخه فلت این دستگاه را در جیب دارم!

مهدی ده نبی: آی‌فون ۷ پلاس

اگر از من بپرسید بهترین تلفن هوشمند سال ۲۰۱۶ چه گوشی است، بدون معطلی به شما می‌گویم آی‌فون ۷ پلاس؛ آن‌هم به هزار و یک دلیل! اگر از کیفیت ساخت عالی، دوربین دوگانه باکیفیت بالا، سیستم‌عامل روان و یکپارچه iOS و سخت‌افزار قدرتمند این موبایل بگذریم (که نمی‌توانیم بگذریم!) از رنگ جذاب مشکی مات و قابلیت لمس سه‌بعدی نمی‌توانیم بگذریم. اصلا آی‌فون ۷ پلاس مصداق بارز این مصرع است:‌ «آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری».

ایمان روستا: سامسونگ گلکسی S7 Edge

خواستم از گلکسی نوت ۷ به عنوان گوشی برتر سال نام ببرم، اما سرنوشت بدش باعث شد که به گلکسی S7 EDGE رای بدهم. این پرچم‌دار سامسونگ به دلیل داشتن بهترین نمایشگر موجود، دوربین باکیفیت و طراحی منحصربفرد و آینده نگرانه، بهترین گوشی سال ۲۰۱۶ است. البته اگر مثل من آدم بی احتیاطی هستید، خاصیت ضد آب بودن نیز برای شما جذاب خواهد بود!

محمدرضا احمدپور: شیائومی می میکس

همه گوشی‌ها کاملا قوی هستند، اما من شیائومی رو به عنوان بهترین گوشی لیست می‌دانم. زیبایی، طراحی حرفه‌ای و استفاده از متریال عالی در ساخت بدنه Xiaomi Mi Mix  مهمترین امتیاز این گوشی در برابر دیگر پرچم‌داران امسال است. چیپست اسنپدراگون ۸۲۱ به همراه ۶ گیگابایت رم و اندروید نوقا خیال کاربران را از بابت اجرای تمامی برنامه‌ها و بازی‌های اندروید راحت می‌کند. شیائومی تجربه خوبی از کاربری گوشی هوشمند را در تمامی رده‌ها ارایه می‌دهد و بر این اساس پرچم‌دار جدید این کمپانی شایستگی دریافت عنوان گوشی برتر ۲۰۱۶ را دارد.

امید مروتی: سامسونگ گلکسی S7

سال ۲۰۱۶ برای کمپانی سامسونگ به مانند سال‌های قبل خوش یمن نبود و فناوری که می‌خواست برای نسل جدید باتری‌ گوشی‌های این شرکت تعبیه شود، فاجعه آفرین شد. با وجود آتش‌بازی‌های پی در پی نوت ۷، نسل هفتم از کهکشانی‌های سامسونگ توانست از تجربه گذشته به همراه تکمیل قابلیت‌های روز بازار این اتفاق بد را جبران کند. پشتیبانی از کارت حافظه، ارتقای باتری، بهبود عملکرد اثر انگشت و از همه مهم‌تر قابلیت ضد آب بودن، مواردی هستند که  گلکسی اس۷ را به یکی از برترین‌ اسمارت‌فون‌های تولیدشده توسط این شرکت تبدیل کرده‌اند.

مرتضی صفری: گوگل پیکسل XL

بی‌شک یکی از مهم‌ترین خبرهای سال ۲۰۱۶ در زمینه تکنولوزی، مربوط به عرضه اولین گوشی‌ هوشمند توسط گوگل بود. گوگل با معرفی دو گوشی پیکسل و پیکسل XL بالاخره توانست علاوه بر طراحی سیستم عامل، سخت افزار سازگار با آن را نیز طراحی کند تا خود را به عنوان رقیبی جدی برای گوشی‌های آی‌فون و سامسونگ معرفی کند! گوشی پیکسل XL با برخورداری از آخرین نسخه اندروید، دوربین فوق‌العاده و بهره‌مندی از صفحه نمایش مناسب، یک انتخاب ایده‌آل خواهد بود. به علاوه اگر می‌خواهید بهترین تجربه کار با سیستم عامل اندروید را کسب کنید، گوگل پیکسل XL بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

سینا اباذریان: اچ‌تی‌سی ۱۰ لایف استایل

قیمت خوب این گوشی نسبت به امکاناتی چون صدای ۲۴ بیت، حسگر اثر انگشت، صفحه نمایش Quad HD و پشتیبانی از دوترابایت حافظه جانبی، به انتخابش می‌ارزد!
لایف استایل ۱۰، دارای باتری قدرتمندی است که گفته می‌شود با یک بار شارژ تا دو روز دوام می‌آورد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال، می‌تواند خبر خوبی برای عکس بازها باشد! اگر به پرستیژ خود اهمیت می‌دهید، باید گفت که بدنه فلزی تراش خورده پرچم‌دار امسال اچ‌تی‌سی، به شایستگی تمام این وظیفه را برایتان انجام می‌دهد.

رضا رفیعی دوست: سونی اکسپریا XZ

انتخاب من گوشی سونی اکسپریا XZ است، به دلیل اینکه گوشی آزادی (منظورم قابل ارتقا از طریق کارت حافظه که برایم بسیار مهم است) بوده و ویژگی‌های مهمی چون دوربین قدرتمند ۲۳ پیکسلی، رم بالا و سی‌پی‌یو قدرتمند، حافظه داخلی مناسب و قابل ارتقا از طریق کارت اس‌دی، قابلیت‌های مناسب دوربین مانند ژئوتگینگ، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، HDR، پانوراما، شبکه‌های ارتباطی خوب و باتری مناسب دارد.

نظر شما خواننده گرامی: …؟

شما کدام گوشی را به عنوان برترین محصول سال ۲۰۱۵ می‌دانید؟ آیا نظرتان به نویسندگان آی‌تی‌رسان نزدیک است یا کلا ایده متفاوتی دارید؟

نوشته برترین گوشی سال ۲۰۱۶ از دیدگاه نویسندگان آی‌تی‌رسان اولین بار در پدیدار شد.