برخلاف انتظارات، درآمد اچ‌تی‌سی در ماه جاری نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته است!

درآمد اچ‌تی‌سی

برخلاف اخبار کمی که از شرکت اچ‌تی‌سی منتشر شده، درآمد این کمپانی تایوانی در ماه ژوئن بیشتر از درآمد شش‌ماهه گذشته بوده است. به‌طور حتم، طرفداران این برند که اولین تولید‌کننده اسمارتفون‌های اندرویدی در سال 2008 بود، از شنیدن این خبر خوشحال شده‌اند. این شرکت روزهای بی‌سر‌و‌صدایی را سپری می‌کند و تاکنون هیچ خبر جالبی را از طرف این کمپانی مشاهده نکرده‌ایم.

براساس گزارشات منتشر‌شده، درآمد اچ‌تی‌سی از 24 میلیون دلار در ماه مه به 46.8 میلیون دلار در ماه ژوئن رسیده و این رقم به معنی رشد 94 درصدی درآمد این شرکت است. افزایش غیرمنتظره درآمد این شرکت به ما نشان می‌دهد که رشد مالی تایوانی‌ها حدود 110 درصد بهتر از درآمد آن‌ها در فوریه 2019 است. اما متاسفانه پیش‌بینی‌های آماری نشان می‌دهند که رشد مالی این شرکت در ماه آینده کاهش می‌یابد.

هم‌چنین به گفته Digitimes، اچ‌تی‌سی می‌تواند درآمد حاصل‌شده در ژوئن را حفظ کند، چرا که انتظار می‌رود اسمارتفون میان‌رده Desire 19+ به‌زودی روانه بازار شود تا سرعت رشد درآمد این شرکت را در ماه جاری نیز ثابت نگه دارد.

تلفن HTC U12+ که هم‌اکنون در بازارهای جهانی عرضه شده است.

به‌نظر می‌رسد که فروش میان‌رده‌های جدید اچ‌تی‌سی در بازار تایوان با استقبال زیادی روبه‌رو شود، اما نمی‌توان انتظار داشت که این شرکت میان‌رده‌های گران‌قیمت خود را با آمار فروش خوبی در سایر کشورها به دست مشتریان برساند. به‌هرحال، رشد درآمد این شرکت در ماه ژوئن مدیون فروش میان‌رده‌های آن است.

اگرچه میزان درآمد اچ‌تی‌سی در ژوئن امسال نسبت به مدت مشابه سال 2018 کاهش 34.4 درصدی داشته است، اما می‌توان امیدوار بود که مدیران اچ‌تی‌سی دارای عزم جدی برای رفع مشکلات خود هستند.

مدیران اچ‌تی‌سی نباید از درآمد شرکت خود در نیمه‌دوم سال جاری میلادی خوشحال باشند، چراکه میانگین درآمد آن‌ها نسبت به سه‌ماهه دوم سال 2018 و سه‌ماهه نخست 2019 کاهش یافته است. بنابراین، می‌توان گفت که اچ‌تی‌سی در بین دو گزینه بد و بدتر قرار گفته و رشد درآمد آن نمی‌تواند نشانه خوبی برای تایوانی‌ها باشد.

اگر دقیق‌تر به آمارها نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که درآمد 89 میلیون دلاری این شرکت در مقایسه با درآمد 219 میلیون دلاری در سه‌ماهه دوم سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری داشته است. هم‌چنین، این درآمد نسبت به مبلغ 95 میلیون دلاری در سه‌ماهه نخست امسال نیز روند نزولی در‌ پیش گرفته است.

اسمارتفون HTC Wildfire S

با این‌حال، اگر اچ‌تی‌سی قادر به حفظ درآمد خود باشد، می‌توان امید داشت که این شرکت همانند ایام قدیم خود به جمع بزرگترین تولید‌کنندگان اسمارتفون در جهان بپیوندد. البته، مقامات این شرکت باید به فکر احیای نسل قدیمی اسمارتفون‌های خود باشند و زمان خود را صرف مواردی مثل فناوری بلاک‌چین نکنند تا به روزهای اوج برگردند. عرضه نسخه جدیداسمارتفون‌های قدیمی و محبوب این شرکت مانند Wildfire و حتی تلفن‌های جدید مانند U12+ می‌توانند اچ‌تی‌سی را در مسیر سخت تولید اسمارتفون یاری کنند.

نوشته برخلاف انتظارات، درآمد اچ‌تی‌سی در ماه جاری نسبت به ماه‌های گذشته افزایش داشته است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.