بررسی‌های جدید نشان می‌دهد دستیار مجازی گوگل قدرتمندترین دستیار مجازی جهان است

دستیار مجازی گوگل نیازی به تحقیق ندارد و بی‌شک یکی از قدرتمندترین دستیارهای هوشمندی است که در کنار الکسا، کورتانا و سیری قرار گرفته است. هر کاربری با دستیار مجازی گوگل کار کرده باشد، متوجه این برتری می‌شود با این‌ حال به‌تازگی دو موسسه تحقیقاتی در حوزه فناوری اقدام به بررسی عملکرد و قدرت دستیاران مجازی گوگل، سیری، کورتانا و الکسا کرده که نتایج هردو بررسی، گوگل را برنده بلامنازع در میان دستیاران هوشمند کرده است.

شاید بپرسید محققان در این بررسی‌ها چطور به این نتیجه رسیدند که دستیار هوشمند گوگل از بقیه بهتر و قدرتمندتر است؟ محققان در این بررسی ۵۰۰ سوال را از چهار دستیار مجازی هوشمند پرسیده و به نتایج جالبی دست‌ یافتند.

دستیار مجازی گوگل در این آزمون سخت سربلند بیرون آمده و به ۹۰ درصد از سوالات با دقت ۸۰ درصدی پاسخ داده است و جایگاه اول قدرتمندترین و هوشمندترین دستیار مجازی جهان را از آن خود کرده است.

اما رتبه دوم متعلق به کدام‌یک از دستیاران هوشمند پرطرفدار است؟ شاید باورش سخت باشد اما کورتانا مایکروسافت پس از دستیار هوشمند گوگل در جایگاه دوم قرار گرفته و باکمال تعجب سیری با پاسخ به ۸۰ درصد سوالات آن‌هم با دقت ۴۰ درصدی جایگاه آخر را تصاحب کرده و الکسا نیز با رشد قابل‌توجه نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد سوالات را با دقت ۵۰ درصد پاسخ داده و سوم شده است.

اما تحقیق دیگری که درباره دستیار مجازی گوگل و قدرت آن انجام‌شده را موسسه تحقیقاتی ROAST تدارک دیده و در آن برای سنجش قدرت این دستیار هوشمند ۱۰ هزار سوال از ۲۲ موضوع متفاوت شامل هتل‌ها، رستوران‌ها، آموزش‌وپرورش و اطلاعات سفر و … طرح کرده که دستیار قدرتمند گوگل توانسته ۴۵ درصد از این سوالات را پاسخ دهد و قدرت خود را به رخ رقیبان بکشد و از این آزمون نیز سربلند بیرون بیاید.

نوشته بررسی‌های جدید نشان می‌دهد دستیار مجازی گوگل قدرتمندترین دستیار مجازی جهان است اولین بار در پدیدار شد.