بررسی اولیه لپ‌تاپ گیمینگ لنوو Legion Y7000 | گیمینگ اقتصادی با ویژگی‌های فراوان

لنوو Legion Y7000

لپ‌تاپ لنوو Legion Y7000 امکان اجرای بازی‌های سنگین در کنار قیمت مناسب را برای کاربران فراهم کرده است. شاید بسیاری از افراد تصور کنند که باید برای خرید یک لپ‌تاپ گیمینگ میلیون‌ها تومان هزینه‌ کنند، اما لنوو این طرز تفکر را با ارایه لپ‌تاپ جدید خود تغییر می‌دهد.

این دستگاه 1099 دلاری از یک پردازنده Core i7 قدرتمند به همراه کارت گرافیک GTX 1060 استفاده می‌کند. صفحه‌کلید راحت و نمایشگر 15.6 اینچی هم از سایر مشخصات این نوت‌بوک به حساب می‌آیند. ما این لپ‌تاپ را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا برخی از مزایا و معایب آن را برای شما آشکار کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

طراحی

لنوو Legion Y7000

شاسی نوت‌بوک لنوو Legion Y7000 از جنس آلومینیومی براق بوده و لولای آن نیز در مرکز قرار گرفته است. دریچه‌های لپ‌تاپ شما را به یاد هواکش‌ خودرو‌های اسپرت می‌اندارند. لوگوی Legion در مرکز حاشیه پایین نمایشگر قرار گرفته است.

فضای داخلی لپ‌تاپ از جنس پلاستیک سیاه رنگ است و صفحه‌کلید استاندارد لنوو با نور پس‌زمینه سفید در آن دیده می‌شود. حاشیه‌های لنوو Legion Y7000 به طور قابل توجهی باریک هستند، اما این موضوع به قیمت نبود وب‌کم در بالای لپ‌تاپ تمام می‌شود. شکاف‌های باریکی در دو طرف لولای لپ‌تاپ دیده می‌شوند.

وزن این نوت‌بوک 2.4 کیلوگرم بوده و بدنه آن نیز با ابعاد 360 در 266 در 25 میلی‌متر ساخته شده است. ضخامت دستگاه معادل 22.8 میلی‌متر است که نسبت به نوت‌بوک Predator Helios 300 Special Edition شرکت ایسر سبک‌تر و نازک‌تر است.

پورت‌ها

نوت‌بوک لنوو تمامی نیاز‌های یک گیمر را در بخش پورت فراهم می‌کند. در سمت چپ دستگاه یک پورت USB 3.1 و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار دارد. در سمت راست نیز یک پورت دیگر USB 3.1 دیده می‌شود.

لنوو Legion Y7000

در پشت لنوو Legion Y7000 نیز یک پورت USB Type-C، یک پورت Mini DisplayPort 1.4، یک پورت USB 3.1، یک پورت HDMI 2.0، یک پورت اترنت RJ45 به همراه سوکت شارژ و شکاف قفل دیده می‌شوند.

لنوو Legion Y7000

صفحه‌نمایش

پنل فول اچ‌دی نوت‌بوک لنوو بسیار رنگارنگ و شارپ است، اما می‌توانست کمی روشن‌تر باشد. این نمایشگر جزییات بسیار دقیقی را در هنگام پخش ویدیو نشان می‌دهد، اما ای کاش روشن‌تر بود تا در سکانس‌های تاریک فیلم اذیت نمی‌شدم.

این صفحه‌نمایش در هنگام اجرای بازی‌ها نیز عملکرد خوبی دارد، اما در برخی از محیط‌های بازی رنگ‌های باطراوتی را مشاهده نمی‌کردم. نوت‌بوک گیمینگ چینی‌ها 153 درصد از فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد که از میانگین 111 درصدی لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار بالاتر است.

لنوو Legion Y7000

روشنایی پنل موجود در لنوو Legion Y7000 به 277 نیت می‌رسد. شاید این مقدار در آزمایش‌های واقعی کم‌تر باشد، اما به هرحال، رقبایی مانند ASUS TUF FX705 با روشنایی 270 نیت را از میدان خارج می‌کند. البته، این نوت‌بوک نتوانست به روشنایی 312 نیت Helios 300 ایسر برسد.

صفحه‌کلید و تاچ‌پد

کلید‌های موجود در صفحه‌کلید این نوت‌بوک به قدری راحت‌ هستند که احساس می‌کنید انگشتانتان در هوا معلق مانده‌اند. هم‌چنین، صفحه‌کلید نوت‌بوک لنوو همانند سایر لپ‌تاپ‌های گیمینگ ارزان‌قیمت نبوده و زیبایی خاص خود را در عین ساده بودن حفظ می‌کند. نور سفید پس‌زمینه هم به زیبایی این کیبورد می‌افزاید.

لنوو Legion Y7000

مسافت طی شده در هنگام فشردن کلید‌های کیبورد 1.4 میلی‌متر است که از استاندارد 1.5 تا 2 میلی‌متری مورد نظر ما نیز کم‌تر است. هرچند، برای فشار دادن آن‌ها به 71 گرم نیرو نیاز داریم که 11 گرم بیشتر از استاندارد 60 گرمی ما است. من در تست تایپ وب‌سایت 10fastfingers.com تا 78 کلمه را در یک دقیقه تایپ کردم که از تایپ 66 کلمه‌ای خودم در حالت عادی نیز بیشتر بود.

تاچ‌پد 104 در 68 میلی‌متری نوت‌بوک لنوو حساس و نرم است. این تاچ‌پد تمامی ژست‌های حرکتی ویندوز 10، مانند پیمایش دو انگشتی و سه انگشتی را به راحتی انجام می‌داد.

صدا

بلندگو‌های لنوو Legion Y7000 من را در هنگام پخش موسیقی ناامید کردند. بیت‌های بیس‌دار آهنگ شنیده نمی‌شدند و فاقد تاثیر مناسب بودند. صداهای پس‌زمینه موجود در بازی‌ها نیز در هنگام رسیدن به اوج خود از کیفیت لازم برخوردار نبودند. در هنگام گفت‌‌وگوی بین شخصیت‌های بازی نیز صداها فاقد بیس بودند. من با تغییر تنظیمات و حالت‌های صدا (Music ،Dynamic و Gaming) نیز به نتیجه دلخواه خود نرسیدم. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که نباید از این بلندگوها برای شنیدن یا ایجاد موسیقی‌های حرفه‌ای استفاده کرد، اما از آن‌ها می‌توان برای استفاده روزمره کمک بگیرید.

اجرای بازی، عملکرد گرافیکی و قابلیت‌های واقعیت مجازی (VR)

کارت گرافیک GeForce GTX 1060 شرکت انویدیا عملکرد بسیار خوبی در این نوت‌بوک دارد. من در بازی Shadow of the Tomb Raider هنگامی که در جنگل می‌دویدم، قورباغه کوچکی را برروی صخره مشاهده کرده و بلافاصله به سمت آن تیر انداختم. این موضوع را مدیون کارت گرافیک انویدیا هستم! من این بازی را با سرعت 35 فریم‌برثانیه در حالت 1080p (بالاترین) اجرا کردم.

در بنچمارک Rise of Tomb Raider نیز لنوو Legion Y7000 در حالت 1080p به نرخ 37 فریم‌برثانیه دست پیدا کرد که نتیجه بسیار عالی به حساب می‌آید. بسیاری از نوت‌بوک‌های گیمینگ فعلی در این بنچمارک به نرخ 35 فریم می‌رسند، اما نوت‌بوک لنوو عملکرد خوبی را از خود به جا گذاشت.

لنوو Legion Y7000

این نوت‌بوک در هنگام اجرای بازی GTA V در حالت 1080p نرخ 46 فریم‌برثانیه را ثبت کرد که عملکرد خوبی محسوب می‌شود. دستگاه گیمینگ لنوو عملکرد قابل قبولی هم در بخش واقعیت مجازی داشته و در آزمایش SteamVR امتیاز 7 از 11 را کسب کرده است.

عملکرد پردازنده

درون لنوو Legion Y7000 یک پردازنده 2.2 گیگاهرتزی Core i7-8750H اینتل با 16 گیگابایت رم قرار دارد که به راحتی توانست 40 برگه در مرورگر کروم، یک ویدیو فول اچ‌دی در یوتیوب و پخش موسیقی در اسپاتیفای را مدیریت کند. همه این‌ها در حالی بود که بازی Shadow of the Tomb Raider در پس‌زمینه سیستم اجرا می‌شد.

این پردازنده در بنچمارک گیک‌بنچ 4.3 به امتیاز 22474 رسید که نسبت به میانگین نتایج لپ‌تاپ‌های گیمینگ (20748 امتیاز) بسیار بهتر عمل کرد. لپ‌تاپ لنوو در آزمایش مطابقت 65000 نام و آدرس نرم‌افزار اکسل مایکروسافت نیز عالی عمل کرد و طی 38 ثانیه تمامی فیلدها را مطابقت داد. این نتیجه براساس میانگین استاندارد 42 ثانیه‌ای ما عالی است.

لنوو Legion Y7000

لنوو Legion Y7000 در آزمایش Handbrake نیز یک ویدیو 4K را در 9 دقیقه و 24 ثانیه به ویدیو 1080p تبدیل کرد که نسبت به میانگین استاندارد 11 دقیقه و 10 ثانیه‌ای ما بسیار خوب است.

هم‌چنین، اس‌اس‌دی 256 گیگابایتی این محصول 4.97 گیگابایت اطلاعات را در 8 ثانیه کپی کرد. سرعت انتقال این اطلاعات در بالاترین حد خود به 636 مگابایت‌برثانیه رسید که تقریبا دو برابر میانگین 328 مگابایت‌برثانیه است.

باتری

باتری لنوو Legion Y7000 یک باتری بسیار مناسب برای لپ‌تاپ گیمینگ به شمار می‌رود. من در آزمایش خود با روشنایی 150 نیت از طریق وای‌فای به وبگردی مشغول شدم که این باتری تا 4 ساعت و 28 دقیقه لپ‌تاپ را روشن نگه داشت. این باتری دو دقیقه بیشتر از استاندارد 4 ساعت و 26 دقیقه‌ای عمل کرد که نتیجه خوبی به حساب می‌آید.

وبکم

محل قرارگیری وبکم در این نوت‌بوک بسیار بد است و من آرزو داشتم که این وب‌کم اصلا وجود نداشت، زیرا باتوجه به مکان قرارگیری آن در قسمت پایین فقط سینه و سوراخ دماغ من دیده می‌شود!

لنوو Legion Y7000

در تصاویر ثبت شده توسط این وبکم دانه‌های بسیار زیادی دیده می‌شوند و نور محیط نیز نیمی از فضای بالایی تصویر را سفید کرده بود. اما عملکرد خوب این وبکم در تمایز رنگ‌های تصویر توجه مرا به خود جلب کرد.

دما

دمای لنوو Legion Y7000 در هنگام اجرای بازی‌ها بیش از حد استاندارد ما بود. دمای قسمت زیرین لپ‌تاپ پس از 15 دقیقه اجرای بازی Shadow of the Tomb Raider به 50.5 درجه سانتی‌گراد رسید که بالاتر از استاندارد 35 درجه‌ای ما بود. دمای مرکز صفحه‌کلید و تاچ‌پد نیز به ترتیب به 40 و 27 درجه سانتی‌گراد رسید. داغ‌ترین قسمت لپ‌تاپ دریچه سمت راست بود که دمای آن تا 59 درجه سانتی‌گراد بالا می‌رفت.

نتیجه‌گیری

لنوو Legion Y7000 یک لپ‌تاپ گیمینگ اقتصادی با ویژگی‌های عالی به حساب می‌آید. این دستگاه در عین قدرتمند بودن در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، از صفحه‌نمایش، صفحه‌کلید، بدنه و باتری باکیفیتی بهره می‌گیرد که آن را به گزینه خوبی برای خرید تبدیل می‌کند. البته، کیفیت صدا و وب‌کم آن پایین است.

نقاط قوت:

  • براق و شکیل، طراحی شبیه به خودرو‌های اسپرت
  • صفحه‌نمایش باکیفیت
  • صفحه‌کلید راحت
  • عملکرد عالی در بخش پردازنده و گرافیک
  • عمر بالای باتری

نقاط ضعف:

  • صدای ضعیف
  • قرارگیری وب‌کم در محل نامناسب

نوشته بررسی اولیه لپ‌تاپ گیمینگ لنوو Legion Y7000 | گیمینگ اقتصادی با ویژگی‌های فراوان اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.