بررسی اولیه نوکیا ۷ پلاس: یک گوشی قابل اعتماد!

آیا نوکیا ۷ پلاس یک اسمارت‌فون رقابتی با قیمتی رقابتی است؟ هنوز نمی‌توان به این پرسش با اطمینان پاسخ داد. اما مطمئنا گوشی میان‌رده جدید نوکیا یک گوشی ارزشمند آینده‌گرا محسوب می‌شود. در کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ این فرصت در اختیار برخی کاربران قرار گرفت تا شخصا لحظاتی را با این هندست جدید تجربه نمایند.

در ادامه جزئیات دقیقی از این هندست بیان نشده است. اما بایستی خاطرنشان کرد که نوکیا ۷ پلاس از طراحی و ساخت مناسبی بهره می‌برد. البته با توجه به این‌که هندست مذکور از فلز ساخته شده است، این موضوع چندان مایه تعجب نخواهد بود. مسلما این اسمارت‌فون زیباترین گوشی مشاهده شده تا به امروز نیست، اما مشخصه‌های یک هندست زیبا را به همراه دارد. استفاده از مولفه‌های رنگی متضاد حس شکوه دستگاهی فراتر از یک میان‌رده را ایجاد می‌نماید.

عمده بخش جلویی گوشی به یک نمایشگر ۶ اینچی با رزولوشن بالا اختصاص یافته است که تصاویر را با روشنایی و رنگ‌هایی چشم‌نواز نمایش خواهد داد. با عرضه نوکیا ۷ پلاس، کمپانی سازنده به رویه استفاده از نمایشگرهایی با نسبت ابعاد ۱۸:۹ پیوسته است؛ فرآیندی که محبوبیت آن همواره در حال افزایش است و موجب ارتقا حداکثری نسبت نمایشگر به بدنه گوشی خواهد شد. از آن‌جا که هیچ فضایی برای قرارگیری حسگر اثرانگشت در قسمت جلویی گوشی وجود ندارد، این حسگر به پشت دستگاه و بخش زیرین ماژول دوربین دوگانه منتقل شده است.

از منظر نرم‌افزاری، نوکیا ۷ پلاس نسخه بکر و به‌روزرسانی شده اندروید را اجرا می‌کند. در این هندست با سیستم‌عامل اندروید وان سروکار داریم. به بیان دقیق‌تر، اندروید وان، نسخه‌ای دستکاری نشده و نفوذناپذیر از اندروید به شمار می‌رود که فاقد هرگونه مولفه کاهش‌دهنده کارایی دستگاه خواهد بود. بعلاوه با توجه به بهره‌مندی دستگاه از تراشه اسنپ‌دراگون ۶۶۰، مشاهده عملکرد سریع و روان گوشی نوکیا ۷ پلاس مایه شگفتی نخواهد بود؛ اگرچه هنگام مشاهده صفحات وب با مرورگر گوگل کروم بعضا ممکن است شاهد مکث‌هایی جزیی باشیم. البته در حال حاضر امیدواریم این مشکل تنها به نسخه پیش‌تولید این هندست که ماهیتی آزمایشی دارد، مربوط باشد.

وجود دوربین دوگانه در بخش پشتی گوشی، فاکتوری کلیدی برای فروش نوکیا ۷ پلاس محسوب می‌شود. این ماژول یک دوربین معمولی را در کنار یک لنز تله‌فوتو با بزرگ‌نمایی ۲ برابری قرار می‌دهد و در ساخت هر دو لنز از فناوری شرکت Zeiss optics استفاده شده است. همچنین حالت حرفه‌ای برای عکاسان باتجربه قابل دسترس بوده و حالت Bothie نوکیا نیز امکان ثبت هم‌زمان تصاویر و ویدیوها با هر دو دوربین جلویی و پشتی دستگاه را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در مجموع بی‌تردید نوکیا ۷ پلاس با قرار گرفتن در کلاس قیمتی میان‌رده‌ها و پوشش دادن کلیه نیازمندی‌های کاربران یک پیشنهاد خرید فوق‌العاده به نظر می‌رسد. نوکیا مشغول بازاریابی برای هندستی است که بتوانید به آن تکیه نمایید و ظاهرا نوکیا ۷ پلاس ظرفیت تحقق این وعده را خواهد داشت.

نوشته بررسی اولیه نوکیا ۷ پلاس: یک گوشی قابل اعتماد! اولین بار در پدیدار شد.