بررسی اولیه هواوی پی اسمارت زد

پی اسمارت زد

هوآوی به‌تازگی پی اسمارت زد را معرفی نموده که از دیزاینی جذاب سود می‌جوید و به تکنولوژی‌های متعددی مجهز گشته. شرکت‌های بسیاری به بازار اسمارت‌فون ورود پیدا کرده‌اند و هوآوی نیز جزء همین خانواده بزرگ به‌حساب می‌آید. این شرکت یکی از برترین تولیدکنندگان حوزه موبایل‌های هوشمند است و سالانه از پرچم‌داران و مدل‌های جدیدی پرده برمی‌دارد. محصولات هوآوی از آخرین فن‌آوری‌ها و قابلیت‌ها بهره می‌برند و در عین حال مقرون‌به‌صرفه هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا با پی اسمارت زد بیش‌تر آشنا شویم.


دیزاین و دیسپلی؛ اسمارت فونی (تقریبا) تمام‌صفحه!

پی اسمارت زد

تولیدکننده از دیزاینی مدرن و کم‌حاشیه برای این محصول بهره گرفته که پی اسمارت زد را تبدیل به دیوایسی خیره‌کننده و چشم‌گیر کرده است. در واقع نمایشگر گوشی هوآوی چیزی در حدود 85 درصد از قاب جلو را به خود اختصاص داده و به این ترتیب تماشای محتواهای مختلف با هیجان بیش‌تری همراه خواهد بود. شرکت سازنده با کمک دوربین پاپ‌آپ توانسته حاشیه‌های اطراف دیسپلی را کاهش دهد و اسمارت فونی مدرن را روانه بازار نماید. در قاب پشت نیز شاهد ماژول دوربین دوگانه و سنسور اثر انگشت هستیم که ظاهری زیبا به پی اسمارت زد بخشیده. گفتنی‌ست این بخش (مثل گوشی‌های پیکسل) به دو قسمت تقسیم شده است. از قلم نیفتد نسبت تصویر 19.5:9 موجب افزایش خوش‌دستی موبایل شده. با این همه، وزن 200 گرمی دیوایس استفاده طولانی‌مدت از آن را مشکل می‌کند و اگر دستان نیرومندی نداشته باشید، نمی‌توانید بیش‌تر از چندین دقیقه با پی اسمارت زد کار کنید! هوآوی این مدل را در رنگ‌های متعددی تولید نموده تا هندست‌ آینده‌تان را براساس سلیقه خود خریداری نمایید. به‌طور کلی محصول هوآوی هندستی لاکچری شمرده می‌شود که با توجه به قیمت 280 یورویی نظر هر کاربری را به‌سمت خود جلب می‌نماید.

از نمایشگر غافل نشویم. برای این‌که راحت‌تر با اپلیکیشن‌ها کار کنید، تولیدکننده چینی در پی اسمارت زد از یک دیسپلی تقریبا 6.6 اینچی بهره جسته که به فن‌آوری LTPS مجهز است. از این رو خواندن متون لذت‌بخش‌تر گشته و تجربه گیم‌ها جذاب‌تر می‌شود. رزولوشن فول اچ‌دی پلاس، پیکسل‌ها را از دید شما پنهان نموده و قادر به دیدن جزئیات بسیاری در تصاویر خواهید بود.

سخت‌افزار و نرم‌افزار؛ چیپست هوآوی با طعم پای!

پی اسمارت زد

پردازنده میان‌رده های‌سیلیکون قلب تپنده پی اسمارت زد را تشکیل داده و این امکان را به شما می‌دهد تا به‌راحتی اپلیکیشن‌های سبک و نیمه‌سنگین را اجرا نمایید و بتوانید بدون لگ و کندی اعمال روزمره خود را انجام دهید. همچنین قادر به تجربه برخی از محبوب‌ترین گیم‌های اندرویدی خواهید بود. لازم به ذکر است این تراشه 12 نانومتری مصرف نسبتا کمی از منابع سیستم دارد و در این صورت مدت زمان بیش‌تری می‌توانید با گوشی هوآوی کار کنید. پی اسمارت زد در یک نسخه به مارکت عرضه شده که در آن 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی در کنار 4 گیگابایت رم دریافت می‌کنید که نیاز بیش‌تر کاربران را برآورده می‌کند. به‌لطف حافظه اجرایی 4 گیگابایتی اسمارت فون، می‌توانید چند برنامه را به‌صورت همزمان اجرا نمایید و کارهای خود را سریع‌تر به پایان برسانید. می‌خواهید محتواهای بیش‌تری را دانلود و ذخیره کنید؟ مشکلی نیست! با استفاده از میکرو اس‌دی قادرید مقدار حافظه داخلی را تا 512 گیگابایت ارتقا دهید.

اندروید پای مهمان پی اسمارت زد شده و در کنار رابط کاربری مخصوص هوآوی به شما خدمت خواهد کرد. البته همیشه نقدهایی بر EMUI وارد بوده. این رابط کاربری ظاهر پلت‌فرم گوگل را کاملا دگرگون نموده و ضمنا نمی‌توان از شباهت EMUI و آی‌او‌اس چشم‌پوشی کرد. پس اگر از طرفداران اندروید خالص هستید، نگاهی به گوشی‌های پیکسل یا وان‌پلاس بیندازید.

دوربین‌ها؛ ماجرای هیجان‌انگیز دوربین پاپ‌آپ

پی اسمارت زددر قاب پشتی پی اسمارت زد دوربینی با دو سنسور 16 و 2 مگاپیکسلی قرار گرفته که تصاویری رضایت‌بخش ثبت می‌کنند. امکان عکاسی پرتره هم فراهم شده تا عکس‌هایی جذاب ثبت کنید. اما این ماژول نسبت به رقیبان حرفی برای گفتن ندارد. توصیه می‌کنیم که اگر به‌دنبال اسمارت فونی با دوربینی باکیفیت هستید، پی اسمارت زد را نادیده بگیرید. در حقیقت تنها چیزی که محصول هوآوی را برای خوره‌های عکاسی به گزینه‌ای مطلوب تبدیل کرده، سنسور سلفی آن است. این دوربین به‌صورت پاپ‌آپ طراحی شده و در مواقع لزوم از بدنه بیرون می‌آید و آماده‌به‌کار خواهد شد. این لنز 16 مگاپیکسلی عکس‌هایی زیبا و مملو از جزئیات ثبت می‌نماید. مثل دوربین اصلی، با کمک این سنسور نیز می‌توانید با رزولوشن فول اچ‌دی به ضبط ویدیو بپردازید. به این ترتیب قادرید استوری‌های بهتری بگیرید و تماس‌های صوتی باکیفیت‌تری برقرار نمایید.

باتری و سایر قابلیت‌ها؛ باتری غول‌پیکر برای گوشی غول‌پیکر!

پی اسمارت زد

باتری برای یک اسمارت فون اهمیت فراوانی دارد و از این رو تولیدکننده برای گوشی خود یک باتری 4000 میلی‌آمپری را تدارک دیده که از طول عمر خوبی برخوردار است. پی اسمارت زد با استفاده ترکیبی (عکاسی، جست‌وجو در اینترنت و گشتن در شبکه‌های اجتماعی) تا ساعت‌ها دوام می‌آورد. برای این‌که امنیت دستگاه افزایش یابد، هوآوی از یک حس‌گر اثر انگشت دقیق و سریع در قاب پشتی بهره جسته تا فقط صاحب موبایل قادر به آنلاک آن باشد. خوش‌بختانه در پی اسمارت زد شاهد حس‌گر ژیروسکوپ هستیم تا بتوانید از هدست واقعیت مجازی استفاده کنید و قادر به اجرای بازی‌های واقعیت افزوده باشید. به‌جرات می‌توان گفت پی اسمارت زد موبایلی با قابلیت‌های فراوان و دیزاینی چشم‌گیر است که گزینه‌ای عالی برای طیف گستره‌ای از کاربران محسوب می‌شود.

نوشته بررسی اولیه هواوی پی اسمارت زد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.