بررسی اولیه گلکسی A80: چشم‌های چرخنده!

گلکسی A80

بی‌تردید سامسونگ یکی از برترین کمپانی‌های تولیدکننده اسمارت فون به‌شمار می‌آید. این کمپانی عظیم هر ساله از محصولات جدیدی پرده‌برداری می‌کند که با قابلیت‌های گوناگون و در رنج‌های قیمتی مختلف به بازار عرضه می‌شوند. به‌جرات می‌توان گفت دیوایس‌های سامسونگ از کیفیت بالایی سود می‌برند و غالبا به آخرین تکنولوژی‌ها مجهز هستند. این برند به‌تازگی گلکسی A80 را معرفی نموده که ویژگی‌های جذابی دارد و هندستی منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. در این نوبت می‌خواهیم نگاهی به این گجت دل‌فریب بیندازیم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و دیسپلی

گلکسی A80

ترکیب شیشه و آلومینیوم ظاهری جذاب و چشم‌گیر به محصول کره‌ای بخشیده و آن را در کلاس دیوایس‌های لاکچری قرار می‌دهد. در قاب جلو شاهد نمایشگری گسترده‌ هستیم که بیش‌تر از ۸۵ درصد از این بخش را به خود اختصاص داده. به‌همین دلیل حاشیه‌های باریکی در طرفین پنل گلکسی A80 به‌چشم می‌خورد که ظاهری مدرن به این مدل بخشید‌ه. همچنین تماشای فیلم‌ها و انیمیشن‌ها هیجان‌انگیزتر خواهد بود. در قاب پشتی نیز دوربین‌ها، فلاش ا‌ل‌ای‌دی و لوگوی سامسونگ خودنمایی می‌کند. ماژول دوربین قابل چرخش بوده و در مواقع لزوم در قاب جلویی پدیدار می‌شود. این ویژگی گلکسی A80 را به اسمارت فونی خاص در بازار تبدیل کرده که نظر هر کسی را جلب می‌نماید. محصول کره‌ای در رنگ‌های گوناگونی به بازار عرضه شده تا گوشی آینده خود را براساس سلیقه‌تان خریداری نمایید.

از صفحه‌نمایش غافل نشویم. در واقع پنل یکی از دلایل خرید گلکسی A80 به‌شمار می‌آید. تولیدکننده از یک دیسپلی ۶.۷ اینچی در گجت خود بهره برده که کار با اپلیکیشن‌ها را ساده‌تر کرده و از طرفی تجربه گیم‌ها را جذاب‌تر می‌نماید. این نمایشگر به فن‌آوری سوپر آمولد مجهز شده و از این رو روشنایی صفحه افزایش یافته و حتی در زیر نور خورشید نیز قادر به کار کردن با دیوایس هستید. همچنین رنگ‌ها به‌صورت اغراق‌آمیزی نشان داده می‌شوند که دیدن محتواهای مختلف را لذت‌بخش‌تر می‌کند. صفحه‌نمایش گلکسی A80 از رزولوشن فول اچ‌دی پلاس سود می‌گیرد و برای همین قادر به دیدن جزئیات زیادی در تصاویر خواهید بود.

دوربین‌ها

گلکسی A80

سامسونگ برای محصول خود از سه سنسور بهره گرفته که تصاویری خیره‌کننده و زیبا ثبت می‌کنند. همان‌طور که گفتیم این ماژول چرخنده بوده و از این رو هم می‌تواند به‌عنوان دوربین اصلی به‌کار گرفته شود و هم با کمک آن می‌توان سلفی‌های بی‌نظیری گرفت. امکان عکس‌برداری پرتره نیز فراهم نموده تا تصاویر فوق‌العاده‌ای بگیرید و لایک‌های بیش‌تری نصیب‌تان شود. سنسورهای ۴۸ و ۸ مگاپیکسلی عکس‌هایی مملواز از جزئیات می‌گیرند و حتی در شرایط نوری ضعیف هم تصاویر نسبتا خوبی می‌گیرند.

دوربینی از نوع ToF هم در در نظر گرفته شده تا عکس‌های حرفه‌ای ثبت کنید. تولیدکننده فلاشی ال‌ای‌دی را هم تدارک دیده تا در هنگام شب نیز قادر به عکاسی باشید. امکان فیلم‌برداری با رزولوشن 4K فراهم گشته تا خاطرات‌تان را با کیفیت بالایی حفظ نمایید و استوری‌های بهتری بگیرید. گفتنی‌ست یکی از سنسورها واید بوده و در نتیجه می‌توانید عکس‌های جذابی از افق شهرها و مناظر طبیعی ثبت کنید. هوش مصنوعی هم به کمک‌تان آمده تا تصاویر بهتری بگیرید. در واقع دوربین محیط و المان‌ها را بررسی نموده و براساس آن‌ها تنظیماتی را به‌صورت خودکار اعمال می‌کند.

پلت‌فرم

گلکسی A80

چیپستی از سری ۷۰۰ کوآلکام قلب تپنده گلکسی A80 را تشکیل داده و این اجازه را به شما می‌دهد تا طیف وسیعی از اپلیکیشن‌ها را بدون لگ و کندی اجرا کنید و کارهای روزمره و حرفه‌ای خود را انجام دهید. این تراشه با معماری ۸ نانومتری تولید گشته و برای همین مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد. پردازنده آمریکایی امکان تجربه محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی را فراهم نموده و از این رو گلکسی A80 گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به گیم‌ به‌شمار می‌آید. تولیدکننده دیوایس خود را در یک مدل عرضه کرده که در آن ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به‌همراه ۸ گیگابایت رم در اختیارتان قرار می‌گیرد. به این ترتیب قادرید محتواهای بسیاری را دانلود و ذخیره نمایید و چند اپ و بازی را به‌صورت همزمان اجرا نموده و کارهای‌تان را سریع‌تر انجام دهید. متاسفانه سامسونگ درگاه میکرو اس‌دی را فراموش کرده و به‌همین دلیل نمی‌توانید حافظه دستگاه را ارتقا دهید.

نگارش نهم پلت‌فرم گوگل مهمان گلکسی A80 شده و قابلیت‌های آن را بیش‌تر کرده. در این نسخه تغییرات وسیعی رخ داده که منجر به افزایش امنیت دیوایس شده و از طرفی مصرف باتری را کاهش داده. خوش‌بختانه رابط کاربری One UI هم به‌چشم می‌خورد که به امکانات کارآمدی مجهز گشته و ظاهری مدرن و مینیمال دارد.

سایر قابلیت‌ها

گلکسی A80

باتری ۳۷۰۰ میلی‌آمپری گلکسی A80 یکی از ویژگی‌های دوست‌داشتنی این مدل شمرده می‌شود. در این صورت با استفاده سنگین تا ساعت‌ها می‌توانید از موبایل کره‌ای بهره ببرید. فن‌آوری شارژ سریع هم تدارک دیده شده تا وقت‌تان تلف نشود و اسمارت فون در عرض چندین دقیقه فول‌شارژ گردد. تولیدکننده از حس‌گر اثر انگشتی دقیق و سریع در این گجت سود جسته که در زیر نمایشگر قرار گرفته. برای همین دسترسی به سنسور راحت‌تر شده و به این ترتیب فقط خودتان قادر به آنلاک کردن دیوایس خواهید بود. ناگفته نماند گلکسی A80 به اسپیکر خوش‌صدایی مجهز شده که موزیک‌ها را با وضوح بالا و میزان باس مطلوب پلی می‌کند.

نوشته بررسی اولیه گلکسی A80: چشم‌های چرخنده! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.