بررسی اپلیکیشن Dr.Web AntiVirus Light؛ از اسمارت فون‌تان محافظت کنید!

Dr.Web AntiVirus Light

امروزه در دنیای دیجیتال حتی بیش‌تر از گذشته در معرض حمله‌های گوناگون هستیم. یکی از راه‌های محافظت از اسمارت فون‌ و اطلاعات‌تان، نصب Dr.Web AntiVirus Light است. در حقیقت اطلاعات شخصی افراد منبع درآمدی برای برخی از شرکت‌ها و هکرها محسوب می‌شود و به‌طور مداوم در پی آن هستند که به گوشی هوشمندتان نفوذ کرده و اقدام به سرقت دیتاها و فایل‌ها نمایند. اما با دانلود و استفاده از آنتی‌ویروس‌ها می‌توانید تا حد زیادی جلوی این حملات را بگیرید و دیوایس‌تان را پاک‌سازی نمایید. اما کدام آنتی‌ویروس عملکرد بهتری دارد؟ گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارند و برای همین باید به بررسی بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا بیش‌تر با Dr.Web AntiVirus Light آشنا شویم.


Dr.Web AntiVirus Light

اگر می‌خواهید از ویروس‌ها و اپلیکیشن‌های خرابکار در امان بمانید، در نتیجه اقدام به نصب Dr.Web AntiVirus Light کنید. این اپلیکیشن تاحالا بیش‌تر از 200 هزار بار از کافه‌بازار دانلود شده و امتیاز بالایی را از کاربران دریافت نموده. اما دلیل این حجم از محبوبیت چیست؟ در حقیقت سبک بودن و راحتی کار با آنتی‌ویروس باعث شده تا در صدر جداول مختلف قرار بگیرد و نظر هر کسی را به‌سمت خود جلب نماید. اپلیکیشن مذکور سریعا آماده‌به‌کار خواهد شد و بدون اتلاف وقت به اسکن موبایل‌تان می‌پردازند. در صورت پیدا کردن ویروس‌ها و بدافزارهای نیز به شما هشدار می‌دهد و به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را پاک کنید. در حقیقت یکی از قابلیت‌های کارآمد Dr.Web AntiVirus Light، اسکنرهای آن است. نمی‌خواهید تایم‌تان را با اسکن کردن فایل‌های گوناگون تلف کنید؟ پس به فکر دانلود برنامه مذکور باشید. این امکان به شما داده شده تا از گزینه Express scan برای صرفه‌جویی در زمان بهره ببرید. به این ترتیب تمام محتوایات گجت در چندین ثانیه بررسی خواهند شد. با این‌ حال هیچ‌چیز جای قابلیت Full scan را نمی‌گیرد. با فعال کردن این گزینه، Dr.Web AntiVirus Light شروع به بررسی تصاویر، اپلیکیشن‌ها و دیگر محتواها می‌کند و بعد از چندین دقیقه شما را از خطرات آگاه می‌سازد. وقت زیادی ندارید؟ می‌خواهید تنها قسمتی از حافظه داخلی اسکن شود؟ در نتیجه قادرید از قابلیت Custom Scan استفاده کنید. به این ترتیب تنها قسمت خاصی از حافظه بررسی خواهد شد. ناگفته نماند حتی می‌توانید به اسکن میکرو اس‌دی بپردازید و در صورت لزوم آن را پاک‌سازی نمایید. همه این قابلیت‌ها، آنتی‌ویروس مذکور را کارآمدتر از قبل کرده و آن را به گزینه‌ای عالی در بازار تبدیل نموده.

Dr.Web AntiVirus Light

مثل نسخه اصلی، Dr.Web AntiVirus Light نیز اجازه دسترسی به ربات اختصاصی را به شما می‌دهد. به این ترتیب حتی در مسنجر تلگرام نیز امنیت‌تان تضمین خواهد شد و می‌توانید قبل از نصب یا دانلود هر فایلی، از سلامت آن آگاه شوید. گفتنی‌ست این ربات کاملا رایگان است و به تعداد نامحدودی می‌توانید از آن بهره بجویید. با این همه نباید نقاط ضعف Dr.Web AntiVirus Light را نادیده بگیریم. این اپلیکیشن فاقد بسیاری از قابلیت‌های جذابی مثل Anti-theft است که در هنگام گم یا دزدیده شدن اسمارت فون‌ به کمک‌تان می‌آید. پس اگر می‌خواهید از تمامی ویژگی‌های آنتی‌ویروس Dr.Web سود ببرید، بی‌شک نسخه اصلی این برنامه را نصب نمایید. برای آنتی‌ویروس‌ها به‌روزرسانی از نان شب هم واجب‌تر است! خوش‌بختانه توسعه‌دهنده آپدیت‌های متعددی را برای Dr.Web AntiVirus Light عرضه می‌کند تا برنامه همیشه به‌روز باشد و موبایل‌تان در برابر حملات و تهدیدها مصون بماند. اپ مذکور مصرف بسیار کمی از منابع سیستم دارد و برای همین شاهد عملکردی سریع و بی‌نقص در آن هستیم. در واقع هیچ‌وقت شاهد باگ یا کندی سرعت نخواهید بود و تمامی اعمال (حتی اگر گوشی‌تان پردازنده ضعیفی داشته باشد) به‌سرعت انجام می‌گیرند.

Dr.Web AntiVirus Light

برای این‌که اسمارت فون‌تان با فایل‌های ویروسی آلوده نشود، توسعه‌دهنده در Dr.Web AntiVirus Light از قابلیت قرنطینه بهره برده. از این رو تصاویر، ویدیوها و اسناد مختلف که مشکوک باشند، به این قسمت هدایت شده و می‌توانید آن‌ها را با یک لمس حذف کنید یا در صورت نیاز از آن‌ها استفاده نمایید. در کنار عملکرد، رابط کاربری نیز برای اپلیکیشن‌ها اهمیت زیادی دارد. شرکت Doctor Web نیز به این موضوع توجه ویژه‌ای کرده و اپلیکیشن خود را به دیزاین فلت و مدرن مجهز نموده. همین باعث شده تا ظاهر آنتی‌ویروس جذاب‌تر گردد و کار با آن راحت‌تر شود. می‌خواهید از فعالیت‌های برنامه آگاه شوید و اطلاعات کاملی در مورد تعداد ویروس‌ها یا فایل‌های آلوده داشته باشید؟ در نتیجه حتما به بخش Statistics مراجعه نمایید. در این قسمت فعالیت‌های اخیر اپلیکیشن به‌چشم می‌خورند و گزارش کاملی در مورد اسکن‌های انجام شده وجود دارد. خوش‌بختانه Dr.Web AntiVirus Light از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و از این رو به‌سادگی می‌توانید با آنتی‌ویروس کار کنید. به‌طور کلی این اپلیکیشن یکی از برترین‌ها در حوزه آنتی‌ویروس‌ها شمرده می‌شود که قابلیت‌های کارآمدی دارد. اما توصیه می‌کنیم که اگر واقعا نگران امنیت اسمارت فون‌ یا تبلت‌تان هستید، حتما نسخه کامل این برنامه را دانلود نمایید.

نقاط قوت:

  • مصرف کم
  • تنوع در اسکنرها
  • اسکن دقیق فایل‌ها
  • قابلیت قرنطینه
  • امکان اسکن کارت حافظه
  • عملکرد سریع
  • رابط کاربری ساده و مدرن
  • راحتی کار با اپلیکیشن
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ربات اختصاصی برای پیام‌رسان تلگرام

نقاط ضعف:

  • بسیاری از قابلیت‌های کاربردی در این نسخه وجود ندارند

نوشته بررسی اپلیکیشن Dr.Web AntiVirus Light؛ از اسمارت فون‌تان محافظت کنید! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.