بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

تاثیری که استودیو بازی‌سازی سوپرسل با بازی دوست‌داشتنی Clash Of Clans در دنیای بازی‌های استراتژیک موبایل گذاشت، بدون شک فراموش‌نشدنی است. این بازی تا چند سال پس از عرضه نیز همچنان بدون رقیب در میدان رقابت یکه‌تازی می‌کرد و بارها در صدر جدول بهترین بازی‌های پلی‌استور قرار گرفت.

اما اکنون داستان متفاوتی درحال اجراست، استودیو‌های بسیاری پس از مشاهده موفقیت خیره‌کننده سوپرسل به سرعت دست به کار شدند و هرکدام بازی اختصاصی خود را (که انصافا تا حد زیادی هم مشابه با کلش آف کلنز بودند) منتشر نمودند. در همان ابتدا بازی‌هایی که صرفا به فکر یک کپی ساده از سوپرسل اکتفا کرده بودند خیلی سریع در میان دیگر بازی‌ها محو شدند و به لکه ننگی بر تاریخ استودیوهای معروف تبدیل گشتند.

از سوی دیگر بازی‌هایی هم بودند که در ابتدا با الهام گرفتن از کلش آف کلنز پا به عرصه بازی‌های استراتژیک نهادند و به مرور با افزودن قابلیت‌های منحصر به فرد توانستند طرفدارانی را برای خود دست و پا کنند. بازی Castle Clash: Rise of Beasts دقیقا یکی از همین موارد است. اگر شما هم دوست دارید اوقات فراغت خود را با یک بازی استراتژیک جدید پر کنید، تا پایان این مقاله و بررسی بازی Castle Clash با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

گیم‌پلی

بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

به شکل کلی گیم‌پلی بازی‌های این چنینی مشابه و بدون هیچ پیچیدگی خاصی طراحی می‌شود و Castle Clash: Rise of Beasts هم از این قاعده مستثنی نیست. با وجود پشتیبانی نکردن از زبان فارسی ولی آیکون‌ها و آموزش‌های مشاور بازی کاملا گویا و قابل فهم است هرچند شخصا دوست داشتم اندکی عبارت‌های طولانی راهنمای بازی کوتاه‌تر باشد.

به هر حال در همان ابتدا با یک حمله همه‌جانبه در قمست تمرینی، بخش‌های متفاوتی از این بازی مانند: ساختن سرباز، استفاده از قهرمان (Hero) و جادوهای خاص را فرا خواهید گرفت. در این بازی هر قبیله می‌تواند یک یا چند قهرمان داشته باشد و از قابلیت‌های آنها هنگام نبرد یا دفاع در برابر حمله دشمن بهره بگیرد.

بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

از دیگر نکات مثبت در این بخش، رایگان بودن ارتقاهای زیر ۱۵ دقیقه است. به طوری که می‌توانید بدون خرج کردن الماس‌های گران‌بهای بازی، اکثر ساختمان‌های قلعه خود را سریع‌تر بهبود بخشید. به نظر می‌رسد همه المان‌های بازی خوب و قابل قبول طراحی ‌شده‌اند و از این نظر نمی‌توان ایراد خاصی به Castle Clash وارد نمود.

همان‌طور که در ابتدای بحث هم بیان شد، بازی از جهات زیادی مشابه کلش آف کلنز است ولی برخی قسمت‌های تازه مانند: وجود قهرمان، نیرو‌های منحصر به فرد و… را برای گیمر به ارمغان می‌آورد. در پایان بخش گیم‌پلی نیز باید اضافه کرد که احتمالا متوجه شده‌اید که وظیفه گیمر مانند همه بازی‌های این سبکی، حمله به قلعه‌های دیگر، جمع‌آوری منابع و در نهایت استفاده از این منابع برای پیشرفت بیشتر و مجهز ساختن قلعه خودتان است.

گرافیک

بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

از ایام قدیم تا به امروز یکی از مهم‌ترین المان‌های بازی‌های استراتژیک گرافیک بوده است. با وجود این‌که Castle Clash در زمینه گیم‌پلی به فرمول خاص و اختصاصی خود دست یافته ولی در بخش گرافیک حرف چندانی برای گفتن ندارد. با این‌که منوها و گزینه‌های موجود بسیار خوش‌ساخت و زیبا تداراک دیده شده‌اند ولی گرافیک مهم‌ترین عناصر بازی یعنی سربازان، قهرمان‌ها یا حتی ساختمان‌ها پایین‌تر از سطح انتظار است.

بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

به‌ویژه زمانی که شما ۲۱۵ مگابایت از اینترنت حجمی (شاید غیر حجمی!) خود را برای این بازی صرف می‌کنید با ورود به بازی متوجه می‌شوید برخلاف دیگر نمونه‌های مشابه در مارکت‌های اندرویدی، این بازی سطح مناسبی از گرافیک را به کاربر ارایه نمی‌کند و حتی با بیشترین زوم روی قلعه یا سربازان‌ هم نمی‌توانید جزییات یا چهره آن‌ها را به‌خوبی مشاهده کنید و در حین نبردهای شلوغ گاهی تشخیص سربازان خودی از دشمن به امری دشوار و طاقت‌فرسا تبدیل می‌گردد. اما لازم به ذکر است گرافیک Castle Clash آن‌قدر هم اعصاب‌ خردکن و خسته‌کننده نیست که از نصب این بازی ناراضی باشید.

موسیقی و صداگذاری

بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

صداگذاری برای بخش‌های مختلف بازی مانند‌: لمس کردن آیکون‌ها یا صدای سربازان هنگام نبرد در حد مناسبی قرار دارد. البته هنگامی که در یک میدان نبرد هستید، صداگذاری خوب بازی خودنمایی بیشتری دارد. اما موسیقی متن بازی چندان جذاب نیست. حتی گاهی اوقات موسیقی قطع و چند لحظه بعد دوباره پخش می‌گردد که جالب نیست.

جمع‌بندی

بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها!

به‌طور کلی می‌توان گفت بازی Castle Clash: Rise of Beasts از نظر قواعد کلی گیم‌پلی و برخی عناصر بازی تجربه‌ای مشابه با کلش آف کلنز را برای گیمر تداعی می‌کند اما افزودن برخی المان‌های جدید مانند: قهرمان‌ها و جادوهای مختلف می‌تواند باعث شود تا کاربران علاقه‌ بیشتری برای انجام این بازی داشته باشند. در آخر گفتنی است که اگر به دنبال یک بازی استراتژیک جدید هستید و نمی‌خواهید زمان زیادی برای یادگیری آن صرف کنید، حتما این دست‌پخت استودیوی IGG را درنظر داشته باشید.

لبخند‌ها

  • گیم‌پلی روان و قابل فهم
  • وجود سربازان جدید و قهرمان‌های متفاوت

اشک‌ها

  • گرافیک پایین
  • موسیقی متن نه‌چندان جالب
  • محدود بودن سرورها به ایران و دسترسی نداشتن به سرورهای جهانی

نوشته بررسی بازی Castle Clash: Rise of Beasts؛ نبرد قهرمان‌ها! اولین بار در پدیدار شد.