بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-cover بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-4 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

داشتن یک تبلت در دنیای امروزی ما تقریبا برای بسیاری از افراد از سبد خرید خارج شده و به یک انتخاب لوکس بدل شده است. دلیل این امر این است که نمایشگر تلفن‌های همراه هوشمند در حال بزرگ‌تر و بهتر شدن است و عملا بسیاری از افراد با استفاده از رده به وجود آمده بین تبلت‌ها و همراه‌های هوشمند یعنی فبلت‌ها، وسیله مناسب برای کارهای مورد نیاز خود را در اختیار می‌گیرند.

با این وجود هنوز هم مخاطبان خاصی برای تبلت‌ها وجود دارند که بیشترین آن‌ها در رده کاربران اداری و کاربران نیمه حرفه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند.

در این میان شرکت هایی مانند هواوی به هر ترتیب ممکن به دنبال کسب مالکیت بیشتر بر بازار عرضه محصولات دیجیتالی هستند و به همین دلیل نیز محصولاتی متنوع و نیرومند را با قیمت‌های رقابتی به بازار عرضه می‌کنند. تلفن‌های همراه هوشمند هواوی محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند و لپ‌تاپ این شرکت هم توانایی‌های خود را به عنوان یک محصول ویژه به اثبات رسانده است و در نهایت این قانون درباره تبلت‌های هواوی نیز صادق است.

امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی یکی از بهترین تبلت‌های تولید شده در تاریخ هواوی بپردازیم. تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو، یکی از بهترین تجربه های شخصی من در کارکردن با یک تبلت بزرگ بود ولی قرار است تا در ادامه به‌صورت دقیق‌تر به بررسی این محصول بپردازیم و ببینیم که آیا این دستگاه می‌تواند محصولی مناسب برای همگان باشد یا این که تنها کاربران خاص باید به سراغ آن بروند.

طراحی ظاهری: ظرافت تکراری اما دوست داشتنی

اگر بخواهیم صادقانه صحبت کنیم باید بگوییم که تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها از نظر طراحی ظاهری به یک بن بست رسیده‌اند. روزگاری بود که همراه‌ها هوشمند نبودند و در طراحی آن‌ها انواع و اقسام اشکال و حالت‌ها به چشم می‌خورد ولی با بزرگ‌تر شدن نمایشگرها شاهد شباهت بیشتر محصولات شرکت‌های مختلف با هم هستیم.

به قول یک منتقد بریتانیایی، اپل اگر می‌توانست، بابت داشتن نمایشگر مستطیل شکل از شرکت‌های دیگر شکایت می‌کرد و این نمایشگرها را نیز اختراع خودش می‌دانست. این امر به سادگی نشان می‌دهد که تمامی دستگاه‌ها از نظر نگاه اولیه از زاویه روبرو درست مشابه هم هستند.

Huawei-mediapad-M5-pro-32 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

 

Huawei-mediapad-M5-pro-1-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-35-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-28-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

با این تفاسیر باید انتظارات خود در زمینه نوآوری را به حداقل برسانید ولی حتی در این وضعیت هم طراحی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو را باید چشم‌نواز و زیبا دانست. این محصول با داشتن یک نمایشگر 10.8 اینچی، یک تبلت بزرگ به‌حساب می‌آید ولی علی‌رغم این ابعاد، زیبایی و ظرفت خاصی در طراحی آن به کار رفته است.

ابعاد بدنه این محصول برابر با 25.9 در 17.2 سانتی‌متر است و ضخامت بدنه نیز در ضخیم‌ترین بخش به 7.3 میلی‌متر می‌رسد که ابعادی بسیار مناسب برای یک تبلت محسوب می‌شود. این دستگاه از نظر ظرافت ظاهری می‌تواند رقیبی بزرگ برای سری آی‌پد اپل و سری فایر آمازون باشد.

در نگاه به کناره‌های تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو می‌توان گفت که با یکی از خلوت‌ترین طراحی‌های تاریخ روبرو هستیم. در بخش پایینی دستگاه شاهد وجود دو دکمه کنترل صدا و روشن و خاموش کردن دستگاه و درگاه شارژ و سیم کارت هستیم و بخش‌های دیگر لبه‌های این محصول کاملا خالی هستند.

یکی از موارد منحصر به فرد در طراحی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو را می‌توان 2.5 بعدی بودن شیشه به کار رفته روی آن دانست. این نوع طراحی به نحوی انجام شده است که بر اساس آن، لبه ها به‌صورت منحنی طراحی شده‌اند وهمین امر در دست گرفتن این محصول نسبتا سنگین را راحت‌تر می‌کند.

وقتی که یک دستگاه وزنی نزدیک به 500 گرم دارد، داشتن لبه‌های تیز موجب خستگی دست کاربر خواهد شد و این لبه‌های نرم موجب شده است که بتوان در مدت زمان استفاده از تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو، کمترین میزان خستگی در دستان را حس کرد.

Huawei-mediapad-M5-pro-1 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-cover-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-28-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-27-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

وقتی دستگاه را در وضعیت افقی در دست می‌گیریم، در زاویه دید پشتی، شاهد حضور یک لوگوی هواوی در مرکز هستیم و در گوشه بالای سمت راست بدنه نیز عدسی دوربین تعبیه شده است. در این بخش خبری از فلش و سایر موارد نیست و تنها بلندگوهای دستگاه در دو طرف بالا و پایین به‌صورت دو نوار متشکل از نقطه‌های متوالی در کنار هم قرار گرفته‌اند که در بخش‌های بعدی به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نمای جلویی دستگاه نیز بسیار ساده است. اگر آن را به‌صورت عمودی در دست بگیرید، حسگر اثر انگشت در بخش مرکزی قسمت پایینی دستگاه جای دارد و اگر آن را به‌صورت افقی در دست داشته باشید تنها لوگوی هواوی را در پایین و مرکز مشاهده می‌کنید. حاشیه پیرامون نمایشگر نیز مشکی رنگ است و از همه طرف به یک اندازه طراحی شده است تا از نظر بصری حس مناسبی را به بیننده القا کند.

در مجموع باید گفت که طراحی ظاهری تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو بسیار مناسب و جذاب است ولی نمی‌توان نوآوری و انقلاب ظاهری جدید را در این طراحی مشاهده کرد.

نمایشگر: تصویر زیبای یک رویا

نمایشگر یک تبلت را می‌توان یکی از مهم ترین اجزای آن دانست زیرا کسانی که تبلت می خرند، به دنبال تعامل در ابعاد بزرگ آن هستند. تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو در این زمینه با یک نمایشگر بسیار خوب به سراغ کاربران آمده است و یک صفحه نمایش 10.8 اینچی توانسته تا 76.1 درصد از کل بدنه را بپوشاند.

این نمایشگر از نوع ال‌سی‌دی IPS است و کیفیت مطلوبی را ارایه می‌کند. انتخاب یک نمایشگر ال‌سی‌دی در مقایسه با یک نمونه ال‌ای‌دی را می‌توان در تبلت‌ها امری قابل دفاع دانست زیرا موجب ارزان‌تر شدن تولید می‌شود.

رزولوشن این نمایشگر برابر با 2560 در 1600 پیکسل است که موجب می‌شود تا تراکم پیکسلی 280 پیکسل در هر اینچ برای تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو به ارمغان بیاید. این تراکم پیکسل در مقابل بزرگان رده همراه‌های هوشمند چندان بالا نیست ولی درعمل خروجی مطلوبی را برای کاربران این مدل به همراه می‌آورد.

Huawei-mediapad-M5-pro-3 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-2-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-36-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-35-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

از سوی دیگر رنگ‌بندی و نور خروجی نمایشگر تعبیه شده بر روی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو را نیز باید خوب و در حد بسیار مناسب ارزیابی کرد. در استفاده از این محصول در شرایط مختلف شاهد عملکرد مناسبی از سوی آن بودم و تنها در زیر تابش نور مستقیم آفتاب بود که در استفاده به مشکل خوردم.

البته پیشنهاد شخصی من این است که در این شرایط از تنظیم نور خودکار دستگاه استفاده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کرده و خوانایی بیشتری را تجربه کنید. رنگ بندی و زاویه دید نیز همانطور که پیش از این اشاره کردم، در سطح مطلوبی قرار داشت و زاویه دید 178 درجه واقعی این نمایشگر، کار کردن با آن را در محیط‌های مختلف ساده کرده بود.

رنگ‌های گرم هم به خوبی رنگ‌های سرد بر روی این نمایشگر به نمایش در می‌آمدند و شاهد کاستی در یک طیف خاص رنگ نبودم. در مجموع می‌توان گفت که نمایشگر تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو، بهترین در میان رقبای این رده از محصولات دیجیتالی نیست ولی به‌خوبی می‌تواند نیازهای بیشتر کاربران را تامین کند.

سخت‌افزار: گم شده در زمان

وقتی صحبت از سخت‌افزار محصولات هواوی به میان می‌آید باید گفت که شرکت‌ «های سیلیکون» توانسته است تا به خوبی از نیازهای پردازشی این شرکت پشتیبانی کند. تراشه‌های سری کایرین بر روی همه نوع محصول هواوی عرضه می‌شود و تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

این تبلت با داشتن یک پردازنده کایرین 960، یکی از پردازنده‌های خوب در میان محصولات هواوی را در اختیار دارد. این پردازنده با داشتن 8 هسته پردازشی و کلاک مناسب می‌تواند نیازهای بشتر کاربران را تامین کند. در حقیقت 8 هسته این مدل از دو بخش چهار هسته‌ای تشکیل شده است که یک دسته از آن‌ها کورتکس A73 با کلاک 2.4 گیگاهرتزی بوده و دیگری نیز از نوع A53 و با کلاک مشابه است.

Huawei-mediapad-M5-pro-7 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-7-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-8-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-14-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

این پردازنده به خوبی می‌تواند برای کاربران نسبتا پر مصرف نیز پاسخگو باشد و با توجه به داشتن معماری 64 بیتی و تعبیه شدن رم 4 گیگابایتی کاربری آن بسیار روان و مناسب خواهد بود. حافظه داخلی برای این مدل تبلت هم در دو رده 64 و 128 گیگابایتی در نظر گرفته شده است و در صورتی‌که این مقدار برای شما کافی نباشد نیز می‌توانید با استفاده از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی، 256 گیگابایت دیگر نیز به حافظه دستگاه اضافه کنید.

این اطلاعات سخت‌افزاری در نوع خود یادآور محصولات یک نسل قبل هواوی در رده تلفن‌های همراه هوشمند است و اگر اشتباه نکرده باشم، هواوی میت 9 با سخت‌افزاری مشابه عرضه شده بود که همین امر می‌تواند موجب ناامیدی کاربرانی شود که انتظارات زیادی از این تبلت دارند.

با این وجود تمامی این اطلاعات، آمار و ارقام هستند و به همین دلیل نیز در آزمایشگاه آی‌تی‌رسان به سراغ پیاده سازی آزمایش‌های استاندارد یا همان بنچ مارک‌ها بر روی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو رفتیم که نتایج به دست آمده نشان از قدرت معمولی و نه‌چندان بالای این محصول داشتند.

برای این آزمایش‌ها مطابق روال همیشگی برای دستگاه‌های اندرویدی به سراغ استفاده از دو بنچ مارک استاندارد و مرجع GeekBench و AnTutu رفتیم که در مورد نخست، بنچ مارک به‌صورت تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای روی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو اعمال شد. نتیجه به دست آمده در بخش تک‌هسته‌ای بنچ مارک GeekBench شاهد کسب امتیاز 1198 توسط این مدل بودیم که در عمل یک رقم متوسط به حساب می‌آید. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، رقبای این تبلت در بازار توانسته‌اند تا امتیازهای نسبتا بهتری را به دست بیاورند که این امر به اندکی قدیمی بودن سخت‌افزار تعبیه شده روی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو باز می‌گردد. برای درک بهتر ناامیدکننده بودن این رقم کافی است بدانید که محصولاتی مانند گلکسی نوت 5 توانسته‌اند تا در این بخش امتیازی بالاتر (1294) کسب کنند.

Huawei-mediapad-M5-pro-benchmark-3 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-benchmark-2-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-benchmark-1-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

اوضاع در بخش چند‌هسته‌ای نیز بهبود پیدا نمی‌کند و امتیاز کسب شده توسط هواوی مدیا پد M5 پرو در این بخش برابر با 13981 است که بازهم این محصول را هم رده دستگاه‌های قدیمی مانند گلکسی نوت 5 قرار می‌دهد. امتیاز کسب شده در بنچ مارک AnTutu برابر با 139151 بود که بار دگر معمولی بودن سخت‌افزار این تبلت را نشان می‌داد.

دوربین هواوی مدیا پد M5 پرو نیز در نوع خود چندان درخشان عمل نکرد. دوربین اصلی این تبلت 13 مگاپیکسلی بوده و دوربین سلفی آن 8 مگاپیکسلی است ولی در عمل کیفیت دوربین سلفی بهتر از کیفیت دوربین اصلی به نظر می‌رسد! البته هر دو دوربین بسیار معمولی بوده و به هیچ عنوان این تبلت را به یک محصول مطلوب برای عکاسی بدل نمی‌کنند. با این وجود دوربین را باید یکی از آخرین گزینه‌هایی دانست که یک خریدار تبلت به دنبال کیفیتش است و شاید بتوان به همین دلیل این دوربین را برای هواوی مدیا پد M5 پرو قابل قبول دانست.

Huawei-mediapad-M5-pro-26 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-12-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-10-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-9-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

دیگر نکته مهم سخت‌افزاری هواوی مدیا پد M5 پرو را باید باتری 7500 میلی آمپر ساعت دانست. این باتری در آزمایش کارکرد عادی تقریبا 6 روز کامل را دوام آورد ولی در آزمایش فشار روی باتری پس از مدت زمان یک ساعت و نیم پخش یک فیلم با کیفیت بالا شاهد خالی شدن یک چهارم باتری بودم که در نوع خود بسیار مطلوب و مناسب به نظر می‌رسد.

شارژ کامل باتری هواوی مدیا پد M5 پرو نیز علی‌رغم وجود سیستم شارژ سریع، به اندکی بیش از 3 ساعت اتصال به منبع برق نیاز دارد ولی با توجه به قدرت بالای عملکرد باتری و عدم نیاز به شارژ روزانه دستگاه می‌توان این زمان نسبتا طولانی را منطقی دانست.

امکانات ارتباطی این تبلت نیز به نحوی است که می‌تواند با استفاده سیم کارت‌های نانو، ارتباط تلفنی و بهره‌گیری از شبکه‌های ارتباطی 4G LTE را برای کاربران به همراه بیاورد. همچنین یک تبدیل برای استفاده از کابل میکرو یواس‌بی نیز در جعبه قرار داده شده است تا کاربرانی که دستگاه‌های جانبی با ساختار ارتباطی یو‌اس‌بی نوع C را در اختیار ندارند، بتوانند از آن‌ها روی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو استفاده کنند.

صدایی به جنس طبیعت، قلمی با طعم آزادی

وقتی بحث تجهیزات جانبی به میان می‌آید، هواوی سابقه بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است. این دستگاه با داشتن یک قلم ویژه رسما خود را یک سر و گردن از بسیاری از تبلت‌های دیگر بالاتر قرار می‌دهد. این قلم می‌تواند برای کارهای دقیق بسیار مفید باشد و با توجه به قرارگیری دو دکمه جهت تغییر ساختار استفاده، می‌توان با آن کارهای زیادی را انجام داد. برای مثال یکی از ساده‌ترین ولی کاربردی‌ترین کاربری این قلم را می‌توان برداشت اسکرین شات مقطعی دانست.

Huawei-mediapad-M5-pro-29 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-30-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-8-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-14-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

این کار با نگاه داشتن یکی از دکمه‌های روی دستگاه و کشیدن مرزی به دور بخش مد نظر قابل انجام است و به شخصه به خوبی از مزایای آن بهره مند شدم. امکانات این قلم تنها به این مورد محدود نمی‌شود و شاید من در یک هفته کارکردن با این تبلت نتوانسته باشم تمامی قابلیت‌های آن را درک کنم ولی درعمل باید گفت که قلم یاد شده بسیار سبک، خوش دست و کارآمد بود.

همچنین نرم‌افزاری ویژه برای محاسبات ریاضی به‌صورت پیش‌فرض روی این تبلت تعبیه شده بود که تقریبا استفاده از قلم را برای محاسبات ریاضی مهندسی به یک امر بسیار لذت بخش بدل می‌ساخت. از نظر نرم‌افزاری نیز وجود اندروید 8 روی این تبلت موجب شده است تا یک تجربه مناسب برای کاربران رقم بخورد و از سوی دیگر وجود چندین بازی و نرم‌افزار از پیش نصب شده، عملا می‌تواند یک نقطه مثبت برای این محصول و کاربران آن به حساب بیاید.

Huawei-mediapad-M5-pro-21 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

Huawei-mediapad-M5-pro-18-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-17-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-20-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-16-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-22-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-25-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-24-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!  Huawei-mediapad-M5-pro-23-450x300 بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم!

از دیگر امکانات جانبی این دستگاه باید به سیستم صوتی خارق‌العاده آن اشاره کرد. به شخصه تا به حال از یک تبلت صدایی در این حد و اندازه را نشنیده بودم. این سیستم صوتی توسط شرکت هارمن کاردن تیون شده است. عملا برای من بلندگوهای موجود بر روی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو به عنوان تاثیرگذارترین موارد موجود در این دستگاه بودند و در تست‌های انجام شده، هیچ ضعفی را از خود نشان ندادند.

کلام پایانی

اینکه این دستگاه تا چه اندازه نیرومند یا ضعیف است را به عنوان یک مولفه مهم مورد بررسی قرار دادیم ولی درعمل سوال اصلی برای من و شاید برای شما این خواهد بود که این تبلت برای چه کسانی مفید است؟

برچسب قیمت 500 یورویی هواوی مدیا پد M5 پرو در نوع خود تعداد مخاطبانش را کاهش می‌دهد ولی به شخصه احساس می‌کنم که این تبلت تنها برای کسانی مناسب است که کارهای اداری و نیمه فنی زیادی داشته و علاقه‌ای به حمل دایمی لپ‌تاپ ندارند.

با این وجود اگر می‌خواهید محصولی را در اختیار داشته باشید که از نظر ظرافت با آی‌پد رقابت می‌کند و از نظر قیمت در سطح معقول‌تری قرار دارد، می‌توانید هواوی مدیا پد M5 پرو را یک گزینه مناسب برای خرید بدانید. هم‌چنین سیستم صوتی این تبلت عملا آن را برای فعالیت‌های چند رسانه‌ای به یک غول بدل کرده است و اگر موسیقی و فیلم دیدن در حال حرکت را دوست دارید، هواوی مدیا پد M5 پرو یک گزینه ایده آل برای شما خواهد بود.

نوشته بررسی تخصصی تبلت هواوی مدیا پد M5 پرو: می‌خواهم لپ‌تاپ باشم! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.