بررسی علت و حل مشکل باز نشدن جیمیل در دسکتاپ و موبایل

باز نشدن جیمیل

جیمیل یکی از پر کاربر ترین سرویس های ایمیلی است که هر کس یک بار تجربه رد و بدل کردن ایمیل با آن داشته باشد به سادگی نمی تواند به سراغ سرویس های دیگر برود. این خاصیت جیمیل است. به هر حال هر چند که گوگل در نهایت تلاش است تا این سرویس را سرپا نگه دارد اما گاهی به دلیل مشکلات خاص متوجه می شوید که جیمیل باز نمی شود. در ادامه این مطلب قصد دارم علت باز نشدن جیمیل را توضیح بدهم و به شما یاد دهم تا موفق به حل مشکل باز نشدن جیمیل شوید.

دلایل شایع برای مواجه شدن با مشکل باز نشدن جیمیل

دلایل مختلفی وجود دارد که منجر می شود شما به سرویس ایمیلی گوگلی خود یعنی جی میل دسترسی نداشته باشید. مهم ترین عوامل به صورت زیر بیان شده اند:

  1. مرورگر شما با جیمیل کار نمی کند
  2. یک افزونه مرورگر یا پلاگین های مرورگر با جیمیل کار نمی کند
  3. کوکی ها و کش های مرورگر نیاز به پاک شدن دارند تا جیمیل کار کند

باز نشدن جیمیل

اولین ۳ گام ضروری هنگام مواجه شدن با مشکل باز نشدن جیمیل در مرورگر

وقتی که متوجه شدید که جیمیل تان باز نمی شود پیش از هر کاری این سه کار ساده را روی مرورگر خود انجام دهید.

اطمینان حاصل کنید که مرورگر شما با جیمیل کار می کند

هر چند در بین کاربران حدود ۴ یا ۵ مرورگر رسمیت دارد اما هستند کاربران دیگری که از مرورگر های دیگری استفاده می کنند:

  1. Google Chrome
  2. Firefox
  3. Safari
  4.  Internet Explorer
  5.  Microsoft Edge

سایر مرورگر ها از جیمیل پشتیبانی نمی کنند بنابراین لازم است که مرورگر خود را تغییر دهید.

اما چند نکته مهم تر:

  • اگر از گوگل کروم استفاده می کنید باید مرورگر خود را حتما به آخرین نسخه از این مرورگر بروز رسانی کنید
  • اگر از کروم بوک استفاده می کنید باید توجه کنید که سیستم عامل باید بروز شود.
  • همچنین از هر مرورگری که استفاده می کنید باید جاوا اسکریپت و کوکی ها فعال باشند ( روشن شوند )

اگر تا به این جا همه چیز درست بود، به گام دوم بروید:

پلاگین ها و افزونه های مرورگر را چک کنید

گاهی از اوقات، افزونه های مرتبط یا غیر مرتبط با جیمیل موجب می شوند که جیمیل شما لود نشود. برای این منظور به بخش افزونه های مرورگر خود بروید و یکی یکی افزونه ها را خاموش کنید و بعد باز شدن جیمیل را تست کنید.

اگر دقیقا بعد از نصب و فعال کردن یک پلاگین یا افزونه دچار این مشکل شده اید که مساله کاملا مشخص است اما گاهی افزونه های قبلی موجب تداخلات می شوند.

گاهی افزونه ها تا قبل از آخرین بروز رسانی هیچ گونه تداخلاتی روی جیمیل ندارند و به محض اولین بروز رسانی اخلال آفرین می شوند بنابراین ضروری است که گاهی آن ها را غیرفعال کنید و جیمیل را تست کنید یا این که افزونه ها و پلاگین های غیر ضروری را کاملا حذف کنید.

اگر با این کار نیز کماکان مشکل شما پا برجاست گزینه بعدی را تست کنید

پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر

پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر نیز گاهی به شما کمک می کند تا بتوانید جیمیل را سریع تر لود کنید. البته توجه کنید که پاک کردن کوکی و کش گاهی منجر به پاک شدن اطلاعات و هیستوری شما می شود. پس در این باره توجه لازم را داشته باشید. ( مثلا پسورد ها و اطلاعات کاربری سایت ها را جایی یادداشت کنید و بعد تغییرات را اعمال کنید )

در بسیاری از موارد با انجام این سه کار، مرورگر به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و به جیمیل سرویس دهی خواهد نمود اما اگر باز هم جیمیل لود نمی شود باید کمی تنظیمات عمیق تر و موضوعی تر را تست کنید.

یک مرورگر دیگر را تست کنید!

برای حل مشکل لود نشدن جیمیل، یک مرورگر جدید روی سیستم خود نصب کنید و به جیمیل بروید تا بتوانید آن را با مرورگر جدید تست و لود کنید. توجه کنید که مرورگر انتخابی باید یکی از مرورگر های یاد شده باشد ( ابتدای متن )

فیلتر ش کن ها را حذف کنید

گاهی اوقات برخی از فیلتر شکن ها مانع این می شوند که شما بتوانید به درستی به سایت های خاص دسترسی داشته باشید. برای تست کردن وضعیت باز شدن جیمیل، فیلتر شکن ها را غیرفعال کنید و دوباره تست کنید. گاهی با قطع کردن فیلتر شکن ها باز هم مساله پا برجاست و با یک بار ریست کردن و یا خاموش / روشن کردن سیستم، می توان مساله را حل کرد پس شما نیز این شیوه را تست کنید

 

آنتی ویروس را غیرفعال کنید

آنتی ویروس ها یکی از مهم ترین ابزارهای مانع شونده در هر سیستم عامل به شمار می آیند اما این مانع شوندگی ها خود گاهی دردسر ساز است. کاری به ماهیت کار کردن آنتی ویروس ها نداریم اما بدانید که گاهی عملکرد این نرم افزارهای امنیتی روی سایر اپلیکیشن های دسکتاپ و وب تاثیر منفی می گذارد. اگر آنتی ویروس دارید، حتما آن را غیرفعال کنید و دوباره مشکل باز نشدن جیمیل را بررسی کنید.

 

مطمئن باشید که واقعا اینترنت دارید!

گاهی اوقات کاربر تمام تلاشش را برای حل مشکل باز نشدن جیمیل می کند بدون این که به وضعیت اتصال خود توجه داشته باشد. بنابراین این موضوع نیز می تواند به باز نشدن جیمیل کمک کند. نکته دیگری هم هست و آن این که، با روی کار آمدن اینترنت های حجمی جدید، وقتی که میزان ترافیک به میزان خاصی می رسد، سرعت مبادله دیتا کاهش یافته و به ۱۲۸ می رسد. این خود دلیل مهمی بر لود نشدن درست و سریع جیمیل است. پس میزان ترافیک و وضعیت اینترنت خود را نیز بررسی کنید.

 

تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی را بررسی کنید

شما به کمک مرورگر می توانید تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی خود را انجام داده و این وضعیت را به بالاترین حالت ممکن برسانید. اما گاهی یک دستکاری کوچک در این بخش می تواند باز شدن جیمیل را ساده تر کند. توجه داشته باشید که اگر برای باز شدن برخی سایت ها، باید خودتان این دسترسی را به مرورگر بدهید ( با معرفی کردن وب سایت به مرورگر )، پس باید به طور دستی آدرس mail.google.com را به مرورگر معرفی کنید.

 

مرورگر خود را ریست کنید

گاهی مساله باز نشدن جیمیل، به تنظیمات داخلی مرورگر باز می گردد. مثلا شاید وارد تنظیمات شده اید و کاری انجام داده اید که به طور غیر مستقیم روی جیمیل اثر گذاشته است. در این حالت ریستارت کردن مرورگر می تواند منجر به حل شدن مشکل باز شدن جیمیل شود.

 

مروگر خود را  دوباره نصب کنید

اگر با ریست کردن مرورگر مشکل کماکان باقی است، می توانید این بار از طریق بخش برنامه ها و تنظیمات سیستم خود، مرورگر را حذف کنید و دوباره آن را دانلود و نصب کنید. دقت کنید نسخه جدید را از وب سایت مرجع آن مرورگر دانلود کنید ( هر چند اگر آخرین ورژن را دانلود کرده باشید و روی سیستم نگه داشته باشید )

با نصب مجدد، به سراغ وب سایت جیمیل بروید و آن را تست کنید.

 

جیمیل را روی دیوایس های دیگر باز کنید

بعد از این که با کار کردن روی دسکتاپ نتوانستید جیمیل را باز کنید، سعی کنید با یک دیوایس دیگر مثلا گوشی اندرویدی تان، جیمیل را تست کنید. اگر باز هم با مشکل مواجه هستید، و از یک شبکه برای دسترسی به اینترنت روی موبایل و لپ تاپ استفاده می کنید می توان حدس زد که مشکل اصلی از جیمیل نیست و از شبکه است.

  1. تغییر شبکه
  2. تغییر مرورگر
  3. تغییر دیوایس

هر کدام به نحوی می تواند مساله باز نشدن جیمیل را حل کند.

اگر وضعیت به همین منوال باقی ماند، با دوستان تان که از سیستم و منابع مشترک مثل شما استفاده می کنند سوال کنید و وضعیت آن ها را بررسی کنید. گاهی مشکل از ISP هاست و بعد از مدتی به طور خود به خود حل می شود.

در صورتی که تا کنون در چنین شرایطی واقع شده اید و راه حل دیگری جز موارد یاد شده بکار برده اید، برای اطلاع کاربران، راه حل مورد نظر را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

 

نوشته بررسی علت و حل مشکل باز نشدن جیمیل در دسکتاپ و موبایل اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.