بررسی ویژگی های آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل

آی پد مینی 2019 اپل

معمولا تبلت ها یا اختصاصا تبلت های اپل که به نام آی پد شناخته می شوند نسخه های بزرگتری از گوشی های موبایل هستند که قدرت و قابلیت های بالاتری نسبت به موبایل و گوشی دارند. اما آی پد مینی ها یعنی آی پد ها و تبلت های کوچکی که، نه می توان آن ها را در زمره گوشی به شمار آورد و نه می توان گفت که آی پد های مرسوم بازارند! امسال در سال ۲۰۱۹، اپل نسخه جدیدی از آی پد مینی خود را ارائه کرده است که حدودا ۱ هفته پیش همزمان با معرفی آن را روانه بازار کرده است. در صورتی که قصد دارید یک آی پد مینی خوب خریداری کنید این راهنما را تا انتها بخوانید:

آی پد مینی 2019 اپل

آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل در یک نگاه

اگر بخواهیم تعریفی اولیه از آی پد مینی ۲۰۱۹ داشته باشیم، ابتدا به نمایشگر ۷٫۹ اینچی آن اشاره می کنیم. یک تبلت کوچک تقریبا ۸ اینچی که نمایشگر آن بسیار پر کیفیت است و رزولوشن بالایی دارد، می تواند از نظر پخش و نمایش نظر شما را صد در صد جلب کند.

دوربین های عقب و جلوی این گوشی در محدوده ۸ و ۷ مگاپیکسل هستند و این یعنی با این دیوایس نمی توانید عکس های چندان با کیفیتی بگیرید اما حافظه ۲۵۶ گیگابایتی آن می تواند نظر عده ای راجلب و حتی مانع انتخاب این دستگاه توسط کاربران شود.

آی پد مینی ۲۰۱۹ محصول اپل، از تکنولوژی Fingerprint برخوردار است. اما خاصیت سبک وزن بودن و باریک بودن آن بیش از هر چیز توجه کاربران را به خود جلب کرده است. همچنین این دیوایس قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت دارد و در کنار آن تنها از شبکه LTE پشتیبانی می کند و خبری از اتصال NFC در آن نیست!

آی پد مینی 2019 اپل

آشنایی با ویژگی های آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل

بررسی ویژگی های نمایشگر در آی پد مینی ۲۰۱۹

برای بررسی وضعیت نمایشگر آی پد مینی ۲۰۱۹ کافی است ابتدا به صورت ظاهری به بررسی آن بپردازیم. کاربران معمولا گوشی ها و تبلت هایی را دوست دارند که وجهه رویی تبلت یا گوشی، پوشیده شده از نمایشگر باشد. هر چه نرخ پوشش نمایشگر به سطح دیوایس بیشتر باشد، دیوایس از نظر کاربران جذابیت بیشتری دارد. اما رقم گزارش شده ۷۰ درصدی که نسبت پوشش نمایشگر به بدنه را برای آی پد مینی ۲۰۱۹ گزارش می کند، بدین معنی است که این جذابیت از ظاهر این تبلت اپلی حذف شده است.

از سویی این نمایشگر تحت تکنولوژی IPS LCD ساخت یافته که در کنار تکنولوژی های نو ظهوری مثل، OLED و دیگر ساختارهای پیشرفته پیشرفتی در آی پد مینی ۲۰۱۹ دیده نمی شود. نمایشگر در این گوشی ۷٫۹ اینچ اندازه دارد اما رزولوشن آن به میزان متوسط ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل ذکر شده که حاصل تراکم پیکسلی ۳۲۴  پیکسل بر اینچ است.

به نظر می رسد که اپل روی نمایشگر آی پد مینی ۲۰۱۹ خود چندان که باید قوی کار نکرده چرا که با وجود اطلاعات بالا، کمبود سنسورهای مجاورتی و نمایشگر مقاوم در مقابل خش و آب، به شدت احساس می شود. سنسورهای بکار گرفته شده در این سیستم به صورت زیر می باشند:

  1. Pressure-sensitive
  2. Oleophobic coating
  3. Ambient light sensor

آی پد مینی 2019 اپل

بررسی مشخصات دوربین در آی پد مینی ۲۰۱۹

همانطور که در ابتدا گفته شد، سنسورهای دوربین در آی پد مینی ۲۰۱۹ چندان قوی و بروز نیستند. اگر سایر بررسی های گویا آی تی در مورد گوشی های روز ۲۰۱۹ خوانده باشید متوجه می شوید که تکنولوژی روز، برای طراحی و ساخت دوربین ها، این روزها به دوربین های چندگانه کشیده شده است که مزایای زیادی دارد و عکاسی را حرفه ای تر می کند. اما در آی پد مینی ۲۰۱۹، دوربین یگانه لحاظ شده که این دوربین در عقب تبلت و با سنسور ۸ مگاپیکسلی تکمیل شده است. این دوربین حتی از فلش پشتیبانی نمی کند و قادر نیست ویدیو های ۴K ضبط کند.

دوربین سلفی گیر نیز با ظرفیت ۷ مگاپیکسل لحاظ شده که شاهکار آن تنها پشتیبانی از High Dynamic Range mode (HDR) است.

 

بررسی مشخصات ظاهری آی پد مینی ۲۰۱۹

آی پد مینی ۲۰۱۹ از نظر طراحی ظاهری چیزی شبیه به سایر آی پد های اپل است که شباهتی خاص به آیفون نیز دارد. با این حال، برای تصور این محصول، می توانید ابعاد آن را به اندازه ۲۰۳٫۲ در ۱۳۴٫۶ در ۶٫۱   میلی متر تصور کنید. با دقت به این ابعاد متوجه می شوید که اندازه آن تا حدودی به آی پد های بزرگتر اپل می رسد اما رقم ۶ میلی متر ضخامت گویای این است که تکنولوژی های سخت افزاری در این محصول به گونه ای است که آن را در رده محصولات باریک روز تکنولوژی دسته بندی کرده است و این یک امتیاز مثبت به شمار می آید.

معمولا هر چه اندازه ضخامت هر دیوایس کمتر باشد وزن آن نیز کاهش پیدا می کند و این موضوع در آی پد مینی ۲۰۱۹ صدق می کند.

همچنین بدنه این تبلت اپلی، از جنس آلومینیم طراحی وساخت یافته که مقاوم است و زیبا، اما بهتر بود اپل این بدنه را از جنس استیل می ساخت تا یک سر و گردن از تبلت های مشابه و گوشی های هم رده، بالاتر باشد.

رنگ بندی های آی پد مینی جدید اپل طبق یک اصل همیشه ثابت، بر روی نقره ای، خاکستری و طلایی تثبت شده است.

آیا با توجه به این گزارش و تصاویری که مشاهده می کنید، ظاهر این تبلت چنگی به دلتان می زند؟

آی پد مینی 2019 اپل

بررسی عملکرد سخت افزاری  آی پد مینی ۲۰۱۹

با یک نگاه کلی به ویژگی های سخت افزاری آی پد مینی ۲۰۱۹ می توان حدس زد که این تبلت جدید از قابلیت های خوبی برخودار است. به عنوان مثال قدرت پردازنده این سیستم عالی است چرا که چیپ پردازنده آن Apple A12 Bionic APL1W81 است که از یک پردازنده ۸ هسته ای پشتیبانی می کند. با این حساب فرکانس پردازشی این پردازنده ۲۴۹۰ مگاهرتز می باشد که در مقایسه با سایر گوشی های روز برند های مشهور مثل سامسونگ و سونی و ال جی، قدرت پردازشی آن ها در یک رده به شمار می رود.

همچنین پردازشگر گرافیکی این محصول Apple 4-core GPU گزارش شده که اختصاصی اپل می باشد و ویژگی اصلی آن ۴ هسته ای بودن این پردازشگر قوی است.

در معرفی ارائه شده در مورد آی پد مینی ۲۰۱۹ صحبتی از میزان فضای رم نشده اما فضای داخلی ۲۵۶ گیکیابایت است که متاسفانه قابلیت ارتقا ندارد. یعنی باید هر جور که شده با همین میزان فضا بسازید!

نکته آخر در باره قدرت سخت افزاری نیز در مورد سیستم عامل این دیوایس است. با این که این روزها iOS 12.2 ارائه شده و کم کم در دسترس عموم قرار می گیرد، گفته شده که این دیوایس نیز از تمام ورژن های iOS 12 پشتیبانی خواهد کرد.

آی پد مینی 2019 اپل

بررسی قدرت باتری در آی پد مینی ۲۰۱۹

اپل همیشه در گزارش هایش برخی چیزها را پنهان می کند اما با توجه به برخی مشخصات سعی می کند تا کاربران و مخاطبین را اقناع کند. به عنوان مثال به جای این که صحبتی از ظرفیت باتری کند تا کاربران بتوانند بهتر مقایسه کنند تنها به ذکر دو ویژگی بسنده کرده است که آن هم این است:

باتری لحاظ شده در آی پد مینی ۲۰۱۹ قادر است تا ۱۰ ساعت در حالت وای فای، و ۹ ساعت در حالت LTE این دیوایس را روشن نگه دارد.

 

لیست سایر ویژگی های  آی پد مینی ۲۰۱۹

  1. پشتیبانی از بلوتوث ۵
  2. پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت Nano SIM – eSIM
  3. پشتیبانی از سنسورهای Accelerometer – Gyroscope – Barometer
  4. پشتیبانی از خروجی صدای چند اسپیکره
  5. دارای جک ۳٫۵ میلی متری صدا

آی پد مینی 2019 اپل

این دیوایس با ویژگی های یاد شده در بالا با قیمت ۶۷۵ دلار آمریکا به فروش می رسد.

اما دو نسخه دیگر از این تبلت ارائه شده که با تغییراتی در جزییات و ویژگی ها، دارای قیمت کمتری هستند.

  • نسخه دوم: آی پد مینی ۲۰۱۹ با حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت – قیمت ۵۲۹ دلار
  • نسخه سوم: وزن حدودی ۳۰۰ گرم ( ۸ گرم سبک تر از نسخه اصلی ) – حافظه ۶۴ گیگابایتی – قیمت ۳۹۹ دلار

بنابراین دقت داشته باشید که هنگام خرید ویژگی ها را با دقت چک کنید و بعد اقدام به خرید تبلت و آی پد مینی ۲۰۱۹ نمایید.

آیا در رابطه با این دیوایس سوالی ذهن شما را درگیر کرده است؟

منبع گزارش

نوشته بررسی ویژگی های آی پد مینی ۲۰۱۹ اپل اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.