بررسی و مشخصات فنی پژو ۵۰۸ ، سدانی جدید برای بازار ایران

پژو 508

پژو ۵۰۸ نمونه‌ای است در کلاس بدنه خودروهای سدان سایز متوسط که از سال ۲۰۱۱ میلادی به بازارهای جهانی خودرو عرضه شده است. به بهانه عرضه این خودرو توسط شرکت ایران خودرو به بازارهای داخلی ایران، تصمیم گرفتیم که به بررسی اجمالی و مشخصات فنی این خودرو بپردازیم.

پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ محصولی است از شرکت خودرو سازی فرانسوی پژو (Peugeot) که برای اولین بار در گونه سدان چهار در (Sedan) به بازارهای جهانی عرضه گردید و اندکی بعد گونه استیشن (Estate یا Wagon) آن نیز در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

پژو 508

این خودرو در سال ۲۰۱۴ دچار تغییراتی در بخش‌های مختلف مانند موتور، پیشرانه و طراحی داخلی و خارجی شد و در سال ۲۰۱۵ میلادی با ظاهری جدید و مدرن روانه بازارهای جهانی خودرو گشت.

طراحی خارجی و بدنه

پژو ۵۰۸ به عنوان جایگزینی برای مدل قدیمی ۴۰۷ طراحی و تولید شد. این خودرو از پلتفرم و پیشرانه‌هایی مشابه با سیتروئن C5 استفاده می‌کرد و توانست با دریافت جوایز متعدد، نظر مثبت منتقدان و مشتریان را به خود جلب نماید. این خودرو همانطور که اشاره شد در دو کلاس سدان چهار در و استیشن با نام تورینگ (Touring) تولید می‌گردد.

پژو ۵۰۸ خودروی نسبتا بزرگ و کشیده‌ای بوده و طولی برابر با ۴.۸۲۹ میلیمتر، پهنایی برابر با ۱.۸۲۸ میلیمتر، ارتفاعی برابر با ۱.۴۷۶ میلیمتر داشته و فاصله دو محور عقب و جلوی آن نیز ۲.۸۱۷ میلیمتر است. برای درک بهتر می‌توان اشاره کرد که هیوندای سوناتا نسل جدید موجود در بازار ایران ابعادی معادل ۴.۸۰۵ میلیمتر طول، ۱.۸۶۵ میلیمتر پهنا، ۱.۴۷۵ میلیمتر ارتفاع داشته و با فاصله دو محور عقب و جلوی ۲.۸۰۵ اندکی کوچک‌تر از این خودرو است.

پژو 508

ظاهر پژو ۵۰۸ نسبتا به روز و زیبا بوده ولی با توجه به فرم طراحی فرانسوی ، به هیچ عنوان جذابیت خودروهای آلمانی و ایتالیایی را ندارد. جلو پنجره نسبتا کوتاه بوده و دو چراغه سه گانه زیبا در دو طرف آن قرار گرفته اند. چراغ‌های روشنایی در روز نیز با طرحی شبیه بومرنگ در بخش تحتانی سپر جلو و بالای چراغ‌های مه شکت قرار گرفته و نمایی زیبایی به جلوی این خودرو بخشیده است.

پژو 508

در بخش عقب نیز فرم طراحی کاملا فرانسوی بوده و بخش میانی صندوق عقب با توجه به چراغ‌های عقبی سه گانه اندکی خالی به نظر می‌رسد. وجود یک باله کوچک بر روی در صندوق عقب نیز علاوه بر بهبود خواص آئرودینامیکی، ظاهری نسبتا اسپرت را برای این خودرو به ارمغان آورده است.

موتور و پیشرانه

برای پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ میلادی سه پیشرانه مختلف در نظر گرفته شده است. این پیشرانه‌ها عبارتند از:

  • موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱.۶ لیتری
  • موتور ۴ سیلندر توربو دیزل ۲.۰ لیتری HDi
  • موتور ۴ سیلندر توربو دیزل ۲.۰ لیتری BlueHDi

موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی

این موتور نمونه پایه و استاندارد پژو ۵۰۸ با نام Active است. این پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر با حجم دقیق ۱.۵۹۸ سی سی و ۱۶ سوپاپ، توانایی تولید نیرویی معادل ۱۶۲ اسب بخار در دور موتور ۶.۰۰۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۲۴۰ نیوتون متر بوده که از دور موتور ۱.۴۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد. این نیرو توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک کاملا جدید و مدرن با نام EAT6 به چرخ‌های جلویی (FWD) منتقل می‌گردد. این پیشرانه پژو ۵۰۸ را در زمانی معادل ۸.۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام شرکت سازنده ۲۱۰ کیلومتر در ساعت است.

پژو 508

این پیشرانه مصرف قابل قبولی برای یک خودروی ۱.۵ تنی داشته و پژو ۵۰۸ توانایی پیمودن مسافتی معادل ۳۱ مایل با هر گالن سوخت (برابر با ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۴۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی را داشته و میانگین مصرف آن در سیکل ترکیبی برابر با ۴۰.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است. این خودرو توانسته با تولید تنها ۱۳۴ گرم گاز آلاینده CO2 در هر کیلومتر، استاندارد یورو ۶ را در زمینه آلایندگی به دست آورد.

موتور ۴ سیلندر توربو دیزل ۲.۰ لیتری HDi

این موتور نمونه در نظر گرفته شده برای تیپ Allure پژو ۵۰۸ بوده و با استفاده از سوخت گازوئیل کار می‌کند. این پیشرانه ۲.۰ لیتری به حجم دقیق ۱.۹۹۷ سی سی و ۱۶ سوپاپ ، توانایی تولید نیرویی معادل ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور ۳.۷۵۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز که از دور موتور ۲.۰۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد برابر با ۳۴۰ نیوتون متر است. گیربکس استفاده شده برای این موتور نیز همان نمونه ۶ سرعته اتوماتیک بوده که نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلویی منتقل می‌نماید.

پژو 508

پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ با استفاده از این پیشرانه در عرض ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتردر ساعت رسانده و حداکثر سرعت آن نیز بنا بر اعلام شرکت پژو ۲۲۵ کیلومتر در ساعت است. این پیشرانه نیز نمونه‌ای کم مصرف بوده و توانایی پیمودن مسافتی معادل ۳۲.۵ مایل با هر گالن سوخت (برابر با ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۵۴.۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۴۳.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) سیکل ترکیبی را دارد. میزان تولید گاز آلاینده پژو ۵۰۸ با استفاده از این پیشرانه نیز با تولید ۱۴۰ گرم گاز آلاینده CO2 استاندارد یورو ۵ را از آن خود نموده است.

موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری BlueHDi

این موتور نمونه استاندارد استفاده شده در تیپ GT پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ بوده و با ۱۶ سوپاپ و حجم دقیق ۱.۹۹۷ سی سی قدرتمندترین نمونه موجود برای این خودرو بوده و با استفاده از سوخت گازوئیل، توانایی تولید نیرویی معادل ۱۷۸ اسب بخار نیرو در دور موتور ۳.۷۵۰ RPM و حداکثر کشتاور تولیدی ۴۰۰ نیوتون متر در دور موتور ۲.۰۰۰ RPM را دارد. این نیرو نیز مانند سیایر نمونه‌های پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلویی منتقل می‌گردد.

پژو 508

این پیشرانه پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ میلادی را در زمانی برابر با ۹.۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعت می رساند. این پیشرانه کم مصرف ترین نمونه موجود برای این خودرو بوده و پژو ۵۰۸ با استفاده از آن توانایی پیمودن مسافتی معادل ۴۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۵۹ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی و ۵۳.۵ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) سیکل ترکیبی را دارد. میزان تولید گاز آلاینده CO2 نیز در این پیشرانه بسیار پایین بوده و پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ توانسته با تولید تنها ۱۱۴ گرم گاز در هر کیلومتر استاندارد یورو ۶ را به دست آورد.

قیمت و تیپ‌های مختلف پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ میلادی

پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ میلادی در سه تیپ مختلف به مشتریان ارائه می‌گردد. این تیپ‌ها عبارتند از:

  • تیپ پایه Active
  • تیپ Allure
  • تیپ GT

تیپ Active

این تیپ مدل پایه و استاندارد پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ بوده و با قیمت پایه ۳۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۰ میلیون تومان با احتساب دلار ۳.۷۸۰ تومان در زمان نگارش) به فروش می رسد. این تیپ به صورت استاندارد از موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده می‌کند. از امکانات موجود در این تیپ پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)
  • سیستم کنترل سرعت (Cruise Control)
  • ترمزهای ضد قفل (ABS)
  • ۶ کیسه هوا
  • رینگ‌های ۱۷ اینچی آلیاژی با تایرهای سایز ۲۱۵/۵۵/۱۷
  • سیستم کمکی پارک در بخش عقبی خودرو
  • دوربین کمکی دنده عقب
پژو 508

پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۷ خودروی مدرنی بوده و لیست بلندبالایی از تجهیزات با تکنولوژی‌های به روز در آن گنجانده شده است. از تجهیزات رفاهی و سرگرمی موجود در کابین این خودرو می توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

  • سیستم چند رسانه‌ای مجهز به صفحه نمایش رنگی ۷ اینچی لمسی
  • قابلیت اتصال به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند از طریق سیستم ارتباطی بدون سیم بلوثوت
  • ورودی USB و AUX
  • سیستم ناوبری ماهواره‌ای (Navigation)
  • سیستم صوتی با کیفیت بالا مجهز به ۸ بلندگوی جداگانه
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک نسل جدید (Dual Zone Climate Control)
  • خروجی برق ۱۲ ولت در کنسول وسط
  • غربیلک فرمان با روکش چرم همراه با اهرم‌های تعویض دنده و کنترلر‌های سیستم صوتی
  • چراغ‌های جلویی اتوماتیک
  • برف پاک‌کن‌های اتوماتیک حساس به بارش باران
  • چراغ‌های روشنایی در روز (Daytime Running Lights یا DRL) مجهز به لامپ‌های LED
  • چراغ‌های عقبی مجهر به لامپ‌های LED
  • صندلی راننده با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
پژو 508

تیپ Allure

این تیپ از پژو ۵۰۸ مدل ۲۰۱۷ از امکانات بیشتری نسبت به تیپ پایه Active سود برده و با قیمت پایه ۴۶.۰۰۰ دلار (معادل ۱۷۴ میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش می‌رسد. از امکانات اضافی این تیپ نسبت به تیپ پایه Active می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی با تایرهای سایز ۲۳۵/۴۵/۱۸
  • سنسورهای کمکی پارک در بخش جلویی خودرو
  • سیستم نمایش نقاط کور خودرو (Blind Spot Monitoring System)
  • سیستم کمکی شروع حرکت در سراشیبی (Hill Assist Start)
  • ترمز دستی الکتریکی
  • ورود و استارت خودرو بدون نیاز به کلید (Keyless)
  • سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک چهارگانه نسل جدید (Quad Zone Climate Control) با خروجی مجزا برای صندلی‌های ردیف دوم
  • صندلی‌های جلویی با قابلیت تنظیم به صورت الکتریکی
پژو 508

از تجهیزات سفارشی (آپشن) قابل نصب بر روی پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ تیپ Allure نیز می‌توان به مواردی مانند چراغ‌های جلویی اتوماتیک تطبیقی مجهز به لامپ‌های  LED و سیستم نمایش اطلاعات در بخش جلویی راننده و سیستم صوتی با کیفیت بالاتر اشاره نمود که قیمت این خودرو را به رقمی در حدود ۵۱.۰۰۰ دلار (معادل ۱۹۳ میلیون تومان) می‌رساند.

تیپ GT

تیپ GT پژو ۵۰۸ قویترین و مجهزترین نمونه این خودرو بوده و با قیمت پایه ۵۸.۰۰۰ دلار (معادل ۲۲۰ میلیون تومان) به فروش می رسد. این تیپ با استفاده از رینگ‌های اسپرت و بزرگ ۱۹ اینچی آلیاژی نمایی عضلانی و اسپرت به خود گرفته است. از تجهیزات و امکانات استاندارد موجود در این تیپ از پژو ۵۰۸ علاوه بر موارد موجود در تیپ Allure می‌توان به نمونه زیر اشاره نمود:

  • رینگ‌های ۱۹ اینچی آلپاژی با تایرهای سایز ۲۳۵/۴۰/۱۹
  • سنسورهای نمایش فشار باد تایرهای خودرو
  • سیستم ضد سرقت خودرو
  • سیستم رنگی نمایش اطلاعات در بخش جلویی راننده (Head up Display یا HUD)
  • چراغ‌های جلویی تطبیقی هماهنگ با مسیر حرکت خودرو مجهز به لامپ‌های LED
  • صندلی‌های اسپرت در بخش جلویی مجهز به گرم‌کن

از تجهیزات سفارشی قابل نصب در پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ تیپ GT می توان به سقف شیشه‌ای الکتریکی و سیستم صوتی با کیفیت بالا اشاره کرد که قیمت این خودرو را به رقم ۶۰.۰۰۰ دلار (معادل ۲۲۷ میلیون تومان) خواهد رساند.

پژو ۵۰۸ RHX

شرکت پژو برای این خودرو یک مدل در کلاس بدنه استیشن واگن را نیز در نظر گرفته که با کد RHX شناخته می‌شود. این مدل از پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ میلادی از پیشرانه ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه دیزل HDi استفاده کرده که توانایی تولید نیرویی معادل ۱۶۱ اسب بخار در دور موتور ۳.۷۵۰ RPM را داشته و حداکثر گشتاور تولیدی آن نیز ۳۴۰ نیوتون متر بوده که از دور موتور ۲.۰۰۰ RPM در اختیار راننده قرار می‌گیرد.

پژو 508

این موتور پژو ۵۰۸ استیشن واگن RHX را در زمانی معادل ۹.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و در نهایت به حداکثر سرعت ۲۲۳ کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت آن نیز اندکی بیشتر از تیپ Allure این خودرو بوده و توانایی پیمودن مسافتی برابر با ۳۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۷.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۵۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر بزرگراهی را داشته و مصرف میانگین آن نیز در سیکل ترکیبی برابر با ۴۲.۷ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) است.

این خودرو از لحاظ تجهیزات و امکانات به تمامی موارد موجود در پژو ۵۰۸ تیپ Allure مجهز شده است و با قیمت پایه ۴۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۵ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. این خودرو با توجه به طراحی ظاهری بدنه، فضای بیشتری را نسبت به مدل‌های سدان برای کابین و محفظه بار در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد. پژو ۵۰۸ استیشن واگن RHX با تجهیز به امکاناتی مانند چراغ‌های جلویی خودکار با لامپ‌های LED و سیستم صوتی پیشرفته و Head Up Display تا رقم ۵۳.۰۰۰ دلار (معادل ۲۰۰ میلون تومان) افزایش قیمت خواهد داشت.

ایمنی

پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ خودروی مدرنی بوده و به سطح مناسبی از تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی مجهز شده است. این خودرو با ارائه امکاناتی مانند سیستم کنترل پایداری الکتریکی (ESP)، سیستم تقسیم قدرت نیروی ترمز (EBD)، سیستم ترمز اضطراری (EBA) و۶ کیسه هوای ایمنی (۲ عدد در جلو، ۲ عدد جانبی جلو و ۲ عدد پرده‌ای) توانسته که ۵ ستاره ایمنی را از سازمان NCAP اروپا به خود اختصاص دهد.

پژو 508

قیمت و رقبا در بازارهای جهانی

همانطور که اشاره شد، پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ میلادی با قیمت پایه ۳۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۰ میلیون تومان) تا ۶۰.۰۰۰ دلار (معادل ۲۲۷ میلیون تومان) در بالاترین تیپ و سطح تجهیزات به فروش می رسد. رقبای این خودرو نیز همگی از خودروهای مشهو و محبوب بوده و شامل نمونه‌هایی مانند موارد اشاره شده در فهرست زیر می‌گردد:

  • تویوتا آوالون (Toyota Avalon) با قیمت پایه ۳۴.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۸ میلیون تومان)
  • شورولت ایمپالا (Chevrolet Impala) با قیمت پایه ۲۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۱۰ میلیون تومان)
  • بیوک لاکراس (Buick LaCrosse) با قیمت پایه ۳۳.۰۰۰ دلار (معادل ۱۲۵ میلیون تومان)
  • کرایسلر ۳۰۰ با قیمت پایه ۳۳.۵۰۰ دلار (معادل ۱۲۷ میلیون تومان)

در باره شرکت پژو

شرکت خودرو سازی فرانسوی پژو یک شرکت بسیار قدیمی بوده و از سال ۱۸۳۰ میلادی فعالیت خود را با فروش انواع دوچرخه آغاز نموده است. این شرکت در سال ۱۸۸۲ شروع به تولید خودرو نموده و از آن سال تا کنون به تولید انواع خودروهای کوچک، تجاری و صنعتی و حتی لوکس و اسپرت نموده است. از محصولات شاخص این شرکت می‌توان به پژو ۲۰۱ محصول سال محصول دهه ۱۹۲۰، پژو ۴۰۴ محصول دهه ۱۹۶۰ و نمونه محبوب ۲۰۶ محصول سال ۲۰۰۰ میلادی اشاره نمود.

پژو 508

پژو در ایران

خودروهای تولیدی شرکت پژو سالیان سال بود که با مدل‌هایی مانند ۴۰۴ و ۵۰۴ در بازار ایران حضور داشتند. در اواخر دهه ۱۳۷۰ نیز با توجه به بهبود سطح روابط ایران با کشورهای اروپایی مدل بسیار محبوب ۲۰۶ نیز راهی بازار خودروی ایران شد و با توجه به قیمت مناسب و در سطح بازارهای جهانی، یکی از معدود خودروهای روز و با کیفیت بالای اروپا بود که توانست بازار ایران را از آن خود نماید.

پژو 508

پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ در ایران

محصولات شرکت خودروسازی پژو توسط شرکت ایران خودرو و زیر مجموعه آن شرکت ایکاپ به خریداران ایرانی عرضه شده و با توجه به بهبود روابط ایران با کشورهای اروپایی پس از برجام، قرار است که دو مدل جدید پژو ۲۰۰۸ و پژو ۵۰۸ نیز توسط این شرکت راهی بازارهای ایران گردد.

پژو 508

بر اساس اعلام شرکت ایران خودرو پژو ۵۰۸ که قرار است به مشتریان ایرانی عرضه گردد با توجه به قانون غریب عدم ورود خودروهای دیزلی به بهانه‌های واهی و غیر عقلانی، نمونه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری مجهز به سیستم توربو شارژر بنزینی و تیپ پایه این خودرو بوده که با قیمت ۳۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۴۰ میلیون تومان) در بازارهای جهانی به فروش رسیده و قرار است با قیمتی برابر با ۱۸۰ میلیون تومان (معادل ۴۷.۵۰۰ دلار) به دست مشتریان ایرانی برسد. از رقبای این خودرو در بازار ایران می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:

البته قیمت این خودرو نیز مانند سایر خودروهای وارداتی و با توجه به حمایت از تولیدات بی کیفیت کارخانه‌های حکومتی ایران خودرو و سایپا بالاتر از ارزش این خودرو بوده و خریداران ایرانی با پرداخت این مبغ قادر به خرید خودروهایی بسیار با کیفیت تر و مدرن‌تر مانند نمونه‌های زیر در بازارهای جهانی خواهند بود:

  • ب ام و سری ۴ گرن کوپه با قیمت پایه ۴۹.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۵ میلیون تومان)
  • ولوو S90 با قیمت پایه ۴۸.۰۰۰ دلار (معادل ۱۸۱ میلیون تومان)
  • لکسوس GS با قیمت پایه ۴۷.۰۰۰ دلار (معادل ۱۷۸ میلیون تومان)
  • مرسدس بنز کلاس C با قیمت پایه ۴۵.۰۰۰ دلار (معادل ۱۷۰ میلیون تومان)

مشخصات فنی پژو ۵۰۸ مدل سال ۲۰۱۷ در یک نگاه

پژو ۵۰۸ سدان ۱.۶ توربو HDi دیزل BlueHDi دیزل
حجم موتور (سی سی) ۱.۵۹۸ ۱.۹۹۷ ۱.۹۹۷
تعداد سیلندر ۴ ۴ ۴
قدرت موتور (اسب بخار) ۱۶۲ ۱۶۱ ۱۷۸
گشتاور (نیوتون متر) ۲۴۰ ۳۴۰ ۴۰۰
مصرف بنزین (شهر) ۷.۵ ۷.۲ ۵.۲
مصرف بنزین (بزرگراه) ۴.۸ ۴.۳ ۴
مصرف بنزین (ترکیبی) ۵.۸ ۵.۴ ۴.۴
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۹ ۹.۲ ۹.۲
حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت) ۲۱۰ ۲۲۵ ۲۳۰
قیمت پایه (میلیون تومان) ۱۴۰ ۱۷۴ ۲۲۰
قیمت در بازار ایران (میلیون تومان) ۱۸۰

ترجمه و تالیف : تکرا

تصاویر : Netcarshow

مطلب بررسی و مشخصات فنی پژو ۵۰۸ ، سدانی جدید برای بازار ایران برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.