برنامه جدید سامسونگ و ال‌جی؛ تولید نمایشگرهای قابل حمل برای گوشی‌های هوشمند

 
 
اگرچه در طی سال‌های اخیر، اندازه نمایشگر گوشی‌های هوشمند به نسبت قبل، بزرگ‌تر و مجهز به فناوری‌های پیشرفته‌تری شده‌اند اما هنوز هم ممکن است برخی از کاربران خواهان کار با نمایشگرهایی بزرگ‌تر از آنچه امروزه در گوشی‌ها شاهدیم، باشند.
 
حال طبق گزارشی که اخیرا از سوی منابع خبری کره‌ای منتشر شده، به نظر می‌رسد که شرکت‌های سامسونگ و ال‌جی به دنبال تحقق خواسته این گروه از کاربران هستند. این قابلیت به گونه‌ای خواهد بود که به کاربران این امکان را می‌دهد تا گوشی هوشمند خود را به یک نمایشگر قابل‌حمل و یا همان پرتابل وصل کرده و در مواقعی که به نمایشگر بزرگ نیاز دارد، از آن استفاده کند.
 
این نمایشگر بزرگ می‌تواند برای کارهایی همچون ویرایش عکس و یا ویدیو بسیار مفید و کاربردی باشد. این محصول که سامسونگ در حال کار روی آن است، DeXbook نام دارد و از پنلی 14.1 اینچی و باتری 10 هزار میلی آمپری بهره خواهد برد.
 
شرکت ال‌جی نیز برای جا نماندن از رقیب سنتی خود، نمایشگری تحت عنوان Cloud Top را در دست توسعه و ساخت دارد و همانند محصول سامسونگ، از پنلی 1401 اینچی بهره می‌برد اما با این تفاوت که باتری آن کوچک‌تر و دارای ظرفیت 5000 میلی آمپری است.
 
ناگفته نماند که هر دو شرکت سامسونگ و ال‌جی، پیشتر این امکان را از طریق ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری در اختیار کاربران خود قرار داده بودند که برای نمونه، حالت DeX متعلق به شرکت سامسونگ است و کاربران می‌توانند با اتصال گوشی به یک سیستم رومیزی، از نمایشگر دستگاه برای مشاهده محتوای روی صفحه گوشی استفاده نمایند.
 
از آن جایی که این دو شرکت حرف اول را در زمینه تولید نمایشگر در جهان می‌زنند، تحقق ادعای مطرح شده از سوی رسانه‌های کره‌ای، دور از ذهن نیست. با این حال، انتظار می‌رفت که در جریان کنگره جهانی موبایل 2020، اطلاعاتی از سوی این دو شرکت در خصوص این طرح، ارائه شود که با توجه به لغو این رویداد، باید منتظر ماند و چشم به راه کنفرانس‌های بعدی در آینده بود.