بزرگترین شکست‌های اندروید در سال ۲۰۱۶

بزرگترین شکست‌های اندروید در سال ۲۰۱۶

بیشتر بزرگان شکست را به عنوان جزیی لاینفک از مسیر موفقیت می‌دانند. اکنون که سال ۲۰۱۶ کم‌کم رو به اتمام است، هر کسی ممکن است به گذشته خود نیم‌نگاهی بندازد و شکست‌ها و موفقیت‌های خود را ارزیابی کند. اندروید نیز همانند یک انسان، شکست‌هایی گاها مهلک در سال ۲۰۱۶ متحمل شد. در این مقاله برخی از مهمترین شکست‌های اندروید در سال ۲۰۱۶ را عنوان می‌کنیم.

فاجعه گلکسی نوت ۷

بسیار سخت خواهد بود که به ۲۰۱۶ نگاهی بیندازیم و بزرگترین اشتباه یا فاجعه دنیای موبایل را از قلم بیندازیم. فاجعه گلکسی نوت ۷ بزرگترین ضربه‌ای است که برند سامسونگ متحمل شده است. انفجار گلکسی نوت ۷ تقریبا تمام سود سه ماهه دوم مالی ۲۰۱۶ سامسونگ را از بین برد و باعث شد که اپل دوباره به بزرگترین فروشنده موبایل در آمریکا تبدیل شود. مقامی که سامسونگ به دلیل ارایه پرچمداران خود از اپل ربوده بود. سامسونگ اکنون در میانه جنگ جانشینی و فسادهای مالی بوده، اما حتی این دو مورد ضربه‌ای را که گلکسی نوت ۷ به سامسونگ زد، نزدند.

عدم تکامل طراحی سونی

سونی همیشه با کیفیت طراحی‌هایش شناخته شده است. اما آخرین محصولات این شرکت ژاپنی، بویی از اصالت نبرده است. با اینکه آخرین اسمارت‌‌فون‌های سونی چندان زشت نیستند، اما چیزی جز تکرار هم نیستند. سونی اگر می‌خواهد سری بین سرها داشته باشد، باید آستین‌ها را بالا زده و زبان طراحی خود را تکامل دهد.

پرچمدار ماژولار ال‌جی

پس از ال‌جی G4، امیدهای زیادی به جانشین آن وجود داشت. گرچه ایده ماژولار بودن چندان بد نیست، اما روی G5 جواب نداد. قیمت بالای ماژول‌ها، تعداد کم و سیستم تغییر آنها باعث شد که ال‌جی G5 موفق نباشد. ال‌جی باید طراحی ماژولار را رها کند. این حرف چندان بد نیست و موتو Z دلیلی برای آن است.

ساعت‌های هوشمند اندرویدی

سالهاست که از عرضه ساعت‌های هوشمند می‌گذرد، اما این گجت‌ها نتوانسته‌اند کاربران زیادی برای خود دست و پا کنند. ساعت‌های هوشمند بهبودهای زیادی داشته‌اند، اما هنوز هم کاربران را به سمت خود جذب نمی‌کنند. نبود امکانات زیاد و قیمت بالا از عوامل ریشه‌ای عدم محبوبیت ساعت‌های هوشمند هستند. البته سازندگان نباید امید خود را از دست دهند. عصر اینترنت اشیا به‌زودی فرا می‌رسد و شاید بتواند به بازار ساعت‌های هوشمند نیز جانی تازه ببخشد.

نوشته بزرگترین شکست‌های اندروید در سال ۲۰۱۶ اولین بار در پدیدار شد.