بزرگ‌ترین راکت از زمان مأموریت آپولو توسط بوئینگ ساخته شد

راکت

ازآنجایی‌که تولید اولین راکت اکتشاف فضایی آژانس فضایی Michoud Assembly Facility واقع در نیو اورلئان، در تاریخ 18 دی 1398 (8 ژانویه 2020) به اتمام رسیده، اولین راکت‌های اکتشاف فضایی عمیق سیستم پرتاب فضایی (SLS) ناسا نیز پیشرفت‌هایی را تجربه کرده‌اند. راکت SLS Core Stage که ساخته شرکت بوئینگ بوده، در بندر پگاسوس بارگیری شده تا سفر دریایی خود را به مرکز فضایی Stennis خلیج سنت لوئیس واقع در ایالت می‌سی‌سی‌پی آغاز کند. این اقدام جهت انجام تست‌هایی بر روی این راکت، پیش از انتقال به مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدا صورت گرفته است.

راکت‌های SLS از زمان مأموریت سفر به ماه، بزرگ‌ترین موشک‌های پرتاب شده هستند. این راکت‌ها حتی به راکت افسانه‌ای Saturn V نیز برتری خواهند داشت. همانند Saturn V نیز قطعات مختلف این راکت جدید در مکان‌های مختلفی تولید شده است. همچنین اولین قطعه SLS نیز در همان کارخانه‌ای مونتاژ شده که اولین قطعه Saturn V در آن سرهم شده بود.

به گفته بوئینگ، SLS Core Stage در تاریخ 18 آذر 1398 (9 دسامبر 2019) تکمیل شده بود و در نظر گرفته شده تا قدرت مأموریت بدون‌ سرنشین Artemis 1 به دور ماه را تأمین کند. از زمان مأموریت آپولو، این اولین باری است که یک راکت تکمیل‌شده از Michoud حمل می‌شود. این راکت اکنون در حال رسیدن به Stennis است تا در آنجا پیش از انتقال به مرکز فضایی کندی جهت اتصال به Interim Cryogenic Upper Stage و فضاپیمای NASA Orion، تست موتور و همچنین بازرسی و نوسازی‌های لازم بر روی آن صورت گیرند.

جان شانون (John Shannon)؛ معاون و مدیر برنامه Boeing SLS می‌گوید: “تیم Boeing SLS شانه به شانه ناسا و شرکای تأمین‌کننده ما کار کرده‌اند تا با اولویت دادن ایمنی و کیفیت، با نبوغ و استقامت با چالش‌های مختلف روبه‌رو شوند. ما در حال به‌کارگیری آن چیزی هستیم که از توسعه اولین Core Stage یاد گرفته‌ایم و سعی داریم تا این یافته‌ها را جهت تسریع توسعه Core Stage 2 و Core Stage 3 مورداستفاده قرار دهیم. این دو قطعه در حال حاضر در Michoud در دست تولید هستند. Exploration Upper Stage نیز که قدرت بلندپروازانه‌ترین مأموریت‌های Artemis ناسا را تأمین می‌کند، وضعیتی مشابه دارد.”

نوشته بزرگ‌ترین راکت از زمان مأموریت آپولو توسط بوئینگ ساخته شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.