بلومبرگ: سری آی‌فون ۱۱ با حسگر فیس آی‌دی ارتقایافته و بهبود کیفیت عکاسی عرضه می‌شود

اکنون سریعا در حال نزدیک شدن به رویداد روز 10 سپتامبر اپل هستیم و شایعات پیرامون آ‌ی‌فون‌های نسل آینده نهایتا به ثبات رسیده‌اند. گزارش جدید موسسه بلومبرگ، شایعات پیشین مبنی بر تصمیم اپل برای تغییر شمای نام‌گذاری آی‌فون‌ها و رونمایی از مدل‌هایی با پسوند “پرو” به‌عنوان هندست‌های جانشین آی‌فون XS و آی‌فون XS مکس را تائید کرد. پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه، اصلی‌ترین مشخصه اضافه شده به مدل‌های جدید پرو محسوب می‌شود. این ماژول سه‌گانه به منظور تولید تصاویری با رزولوشن بالاتر و ارتقاء کیفیت عکاسی در شرایط نوری ضعیف، قادر به ترکیب کلیه تصاویر ثبت شده توسط هر 3 لنز خواهد بود.

بعلاوه کاربران به گزینه‌های پس‌پردازشی جدید برای فریم‌ها، برش زدن آن‌ها و امکانات ویرایشی ویدیو که در اپلیکیشن فوتوز تعبیه شده‌اند؛ دسترسی خواهند داشت. با وجود به‌کارگیری حسگر چند زاویه‌ای در آی‌فون‌های جدید، عملکرد سیستم فیس آی‌دی پیشرفت چشمگیری را تجربه نموده و حتی با قرارگیری گوشی بر روی سطوح تخت نظیر میز نیز قادر به بازگشایی قفل دستگاه خواهد بود. تراشه A13 مورد استفاده در این هندست‌ها از یک پردازنده کمکی جدید بهره خواهد برد. این پردازنده برای اپلیکیشن‌های واقعیت‌افزوده توسعه یافته است.

همچنین گزارش مذکور به جزئیات پیرامون آی‌پد 10.2 اینچی جدید که احتمالا جایگزین نسخه اولیه 9.7 اینچی آی‌پد خواهد شد؛ اشاره نموده است. سری آی‌پد پرو با مشخصاتی پیشرفته‌تر و ماژول دوربین مشابه با آی‌فون‌های پرچم‌دار عرضه خواهد شد. بعلاوه گفته شده که اپل بر روی یک نسخه ارزان‌قیمت‌تر هوم‌پاد کار می‌کند؛ اما این محصول در اوایل سال 2020 عرضه خواهد شد.

نوشته بلومبرگ: سری آی‌فون 11 با حسگر فیس آی‌دی ارتقایافته و بهبود کیفیت عکاسی عرضه می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.