بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

BlackBerry-Key2-LE-announced-looking-pretty-in-red-...and-champagne-and-black بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

در ابتدای سال جاری شرکت TCL Communication اعلام کرد که بلک‌بری Key2 را برای عرضه آماده کرده است. این گوشی با دارا بودن صفحه کلید فیزیکی و صفحه نمایشی لمسی در بالای آن و البته سخت‌افزاری مطلوب در میان گوشی‌های میان‌رده قیمتی حدود ۶۵۰ دلار دارد. حال شرکت بلک‌بری Key2 LE را معرفی کرده است که برچسب قیمتی ۴۰۰ دلاری دارد. البته این کاهش قیمت به معنای کم شدن برخی ویژگی‌های موجود در نسخه اولیه است. با ما همراه باشید تا نگاهی نزدیک به این اسمارت‌فون داشته باشیم.

10-KEY2-LE-Atomic-Stylized بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

طراحی

بلک‌بری Key2 LE ظاهری بسیار شبیه به عضو گران قیمت‌تر خانواده دارد. با در دست گرفتن این هندست خیلی زود متوجه می‌شوید که بدنه آن به جای آلومینیوم از پلی‌کربنات ساخته شده است. پنل پشت گوشی از جنس پلاستیک بوده و شیارهایی در خود دارد تا خیال کاربر را بابت لیز نخوردن گوشی راحت کند. تفاوت اصلی این قسمت مربوط به الگوی طراحی این دو گوشی می‌شود که در Key2 از الگوی الماسی و در این گوشی از الگوی به اصطلاح dot-covered استفاده شده است.

DSCF4205 بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

در پنل جلویی صفحه نمایشی ۴.۵ اینچی با نسبت تصویری ۳:۲ و البته صفحه کلید فیزیکی قرار دارد. کلیدهای کیبورد آن ۲۰ درصد نسبت به چیزی که در KEYone دیده بودیم بلندتر شده‌اند تا حس بهتری را به کاربر منتقل کنند. همچنین کلیدهای آن سایش بیشتری را دارند تا تایپ کردن با آنان حس بهتری داشته باشد. بلک‌بری Key2 LE از قابلیت جدید Speed Key که به موجب آن ۵۲ میانبر قابل انتخاب در اختیار کاربر قرار می‌گیرد، بهره‌مند است. حسگر اثر انگشت نیز مانند گذشته بر روی کلید spacebar تعبیه شده است.

DSCF4230 بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

سخت‌افزار و دوربین

با توجه به مطالبی که تا اینجای کار گفته شد، باید گفت با همان گوشی Key2 طرف هستیم که کمی پلاستیکی شده! اما در مورد سخت‌افزار گوشی اوضاع چگونه است؟

پردازنده این اسمارت‌فون از سری محصولات کوالکام، اسنپدراگون ۶۳۶ است. رم ۴ گیگابایتی به همراه حافظه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی که قابلیت افزایش از طریق حافظه جانبی را نیز دارا هستند، از دیگر ویژگی‌های بلک‌بری Key2 LE است. برای مقایسه بهتر، باید یادآوری کنیم که Key2 پردازنده اسنپدارگون ۶۶۰ و ۶ گیگابایت رم داشت که مطمئنا بازدهی بهتری نسبت به این گوشی خواهد داشت، اما باید گفت با این مشخصات نسخه LE هم می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

BlackBerry-Black بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

در خصوص دوربین، جدیدترین عضو خانواده بلک‌بری دارای دوربینی دوگانه با لنزهای ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی است. با وجود لنز دوم، امکان گرفتن تصاویر بوکه در این گوشی فراهم شده است. در این زمینه نیز گوشی Key2 دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و قابلیت Optical Superzoom خاص شرکت TCL بود که مطمئنا باز هم جایگاه بهتری نسبت به عضو جدید خانواده خواهد داشت.

به عنوان دوربین سلفی از یک لنز ۸ مگاپیکسلی استفاده شده که کیفیت قابل قبولی دارد. در نهایت در این قسمت باید به باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری این گوشی اشاره کنیم که بر روی کاغذ در میان گوشی‌های میان‌رده باید عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

نرم‌افزار

بلک‌بری Key2 LE از اندروید ۸.۱ اوریو به عنوان سیستم عامل بهره می‌برد که با وجود BlackBerry Hub می‌توان انتظار زیادی از آن داشت. نرم‌افزار Locker به صورت پیش‌فرض در این سیستم عامل قرار دارد. این نرم‌افزار برنامه‌ای امنیتی است که در قالب یک پچ برای KEYone عرضه شد. در اصل این اپلیکیشن یک فولدر است که تنها با پسورد یا اثر انگشت باز می‌شود. هیچ ارتباطی با فضای ابری ندارد و هر اطلاعاتی که به آن انتقال داده شود، همانجا می‌ماند. نرم‌افزار دوربین نیز با این اپلیکیشن همگام‌سازی شده است، به این صورت که اگر هنگام باز بودن دوربین اقدام به عکس گرفتن با حسگر اثر انگشت به جای شاتر دوربین نمایید، تصویر گرفته شده به جای گالری مستقیما در این پوشه ذخیره می‌شود.

DSCF4357 بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

سرویس امنیتی DTEK نیز وجود دارد که هشدارهای لازم در مورد وجود نرم‌افزارهای نامطمئن و فعالیت‌های مشکوک را به کاربر می‌دهد. نرم‌افزار جدید Proactive Health Check نیز با اسکن برنامه‌های نصب شده، شما را از وجود هر گونه سستی در بین برنامه‌ها آگاه می‌سازد.

قیمت و زمان عرضه

بلک‌بری Key2 LE در اوایل ماه سپتامبر با قیمت ۳۹۹ دلار برای مدل ۳۲ گیگابایتی و ۴۹۹ دلار برای مدل ۶۴ گیگابایتی عرضه خواهد شد. با توجه به سخت‌افزار و ویژگی‌های این اسمارت‌فون، برچسب‌های قیمتی اعلام شده مطمئنا نسبت به Key2 قابل هضم‌تر خواهد بود. قرمز اتمی، طلایی شامپانی و مشکی کلاسیک رنگ‌بندی این دستگاه را تشکیل می‌دهند.

شاید در نگاه اول دوربین و سخت‌افزار تا حدودی ضعیف این هندست جذابیت لازم را برای کاربر نداشته باشد، اما مطمئنا طرفداران محصولات شرکت بلک‌بری با ویژگی‌های خاصی چون صفحه کلید فیزیکی نگاه بهتری به عضو تازه وارد این خانواده خواهند داشت.

11-KEY2-LE-Champaign-Stylized بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما!

نوشته بلک‌بری Key2 LE معرفی شد؛ مدلی مهربان‌تر با جیب شما! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.