بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

Samsung-Galaxy-Note-9-vs-Apple-iPhone-X-005-e1536485633188 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

صرف‌نظر از پیچیدگی‌های موجود هنگام کار با گوشی‌های‌ هوشمند پیشرفته، زمانی افراد بسیاری احساس می‌کردند که نیازمند جدیدترین و بزرگ‌ترین اسمارت‌فون بازار بوده و خود را به خریداری آن‌ها ملزم می‌نمودند. در آن دوران، تلاش برای سرمایه‌گذاری امری مطلوب قلمداد می‌شد. بعلاوه میان دستگاه‌های مبتدی، میان‌رده و پرچم‌داران، تفاوت‌های قابل‌ ملاحظه‌ای وجود داشت. اکنون با نگاهی کلی به گذشته، فهم دلایل اشتیاق برخی کاربران جهت ارتقا سالانه هندست‌های خود و عدم انتظار آن‌ها برای پایان قرارداد 2 ساله با سرویس‌دهنده‌های مخابراتی مسئله‌ای غیرقابل باور است.

6.1-inçlik-iPhone-iPhone-SE-e1536485388497 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

آن ایام واقعا وجود داشته‌اند. با این‌حال طی سالیان اخیر، تمایل بخشی از کاربران برای دریافت جدیدترین و بزرگ‌ترین گوشی‌ها به صورت سالیانه کاهش یافته است. این افراد شاهد عرضه فزاینده اسمارت‌فون‌های رقیب از هر گوشه و کناری بوده‌اند؛ اما حتی با عرضه هر گوشی جدید، هر دستگاه جانشین یا هر مدل تکامل‌یافته‌ای، کاربران سریعا به درکی عمیق‌تر نسبت به نیازمندی‌ها و انتظارات واقعی خود از گوشی دست پیدا می‌کنند. گاهی اوقات این انتظارات تنها برخی ضروریات ساده را شامل می‌شود؛ اما یقینا برخی افراد، اولویت‌های متفاوتی دارند. با این وجود یک اسمارت‌فون معمولی حقیقتا احتیاجات روزمره طیف وسیعی از کاربران را ارضا نموده و آن‌ها را از خریداری یک دستگاه پرچم‌دار بی‌نیاز می‌کند.

به‌عنوان مثال یک کاربر می‌گوید: “صادقانه اعلام می‌کنم که آی‌فون SE، آخرین اسمارت‌فونی بوده که در پاییز سال 2016 از بازار خریداری کرده‌ام. این هندست دقیقا نخستین نسل از آی‌فون SE محسوب می‌شود و با توجه به تاریخچه گوشی‌های آی‌فون کاملا مطمئن بودم که این گوشی همان تجربه بصری غنی و جذاب آی‌فون‌های قبلی که بدون بهره‌مندی از سازوکارهای متعدد در فرآیندها ارایه می‌شد را به کاربران عرضه می‌نماید. این دومین بار بود که متوجه شدم پرداخت مبلغی بالاتر از 600 دلار جهت خریداری یک اسمارت‌فون و دستیابی به تجربه‌ای رضایت‌بخش از برخی امور ضرورت ندارد. این واقعیت نشان می‌دهد که چرا گوشی بعدی من احتمالا یک پرچم‌دار نخواهد بود.”

هزینه

بی‌تردید یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران در خصوص اکثر اسمارت‌فون‌های امروزی این است که چنین گجت‌هایی به صورت اعجاب‌انگیزی گران‌قیمت هستند. برخی افراد معتقدند که تورم می‌تواند بر قیمت‌های امروزی تاثیر مستقیم داشته باشد. این موضوع موجب شده که گوشی‌های هوشمند امروزی در همه‌جا با قیمتی بین 700 تا بیش از 1000 دلار فروخته شوند. به‌عنوان مقایسه، پرچم‌دارانی که بیش از 5 سال پیش روانه بازار شدند، با میانگین قیمتی حدودا 650 دلاری در دسترس مشتریان قرار می‌گرفتند. این قیمت‌گذاری‌ها هنوز قابل‌توجه هستند؛ اما مشاهده قیمت‌گذاری پایه 1000 دلاری برای اسمارت‌فون‌های سامسونگ گلکسی‌نوت 9 و آی‌فون X و ضرورت پرداخت چند صد دلار بیش‌تر برای بسیاری از مشتریان آزاردهنده خواهد بود.

برخی معتقدند که این چند صد دلار در موقعیت‌های دیگری قابل استفاده بوده و یا احتمالا می‌تواند برای هدفی کاملا متفاوت پس‌انداز شود. مطمئنا اسمارت‌فون‌های 1000 دلاری دارای تسهیلات و قابلیت‌های اضافی هستند؛ اما پرسش اساسی این است که آیا آن‌ها واقعا ارزش پرداخت چند صد دلار بیش‌تر را دارند؟ در صورتی‌که به مقایسه گوشی‌های آی‌فون 8 با آ‌ی‌فون X یا حتی گلکسی S9 با گلکسی‌نوت 9 بپردازید، احتمالا از خود خواهید پرسید که آیا پرداخت هزینه اضافی واقعا اقدامی معقول و ارزشمند است؟ با خریداری نوت 9 می‌توان از نمایشگر بزرگ‌تر، قلم S Pen و حتی پیکره‌بندی دوربین دوگانه بهره‌مند شد؛ اما آیا دستیابی به کلیه قابلیت‌های مذکور ارزش پرداخت چند صد دلار بیش‌تر را خواهد داشت؟

Samsung-Galaxy-Note-9-vs-Apple-iPhone-X-005-e1536485633188 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

اسمارت‌فون‌هایی نظیر گلکسی‌نوت 9 و آی‌فون X از جنبه هزینه‌های مالی، کاربران را با محدودیت‌هایی مواجه خواهند کرد

معاملات بیش‌تر و افت قیمت قابل‌توجه در مدل‌های مربوط به سال گذشته

طبیعتا با عرضه یک اسمارت‌فون جدید، افت قیمت چشم‌گیر برای مدل سال گذشته امری مرسوم است. شاید این موضوع برای گوشی‌های آی‌فون همواره صادق نباشد؛ اما با بررسی بسیاری از اسمارت‌فون‌های اندرویدی دیگر متوجه خواهید شد که این هندست‌ها قادر به کسب محبوبیت بیش‌تری هستند و غالبا همراه با اجناسی اضافی به صورت پیشنهادات تشویقی، تخفیف‌های خدمات، گیفت کارت‌ها و بسیاری چیزهای دیگر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. این‌ها همگی عوامل انگیزشی هستند که خریداری پرچم‌داران سال گذشته را در مقایسه با انتخاب همتایان جدیدتر آن‌ها بسیار منطقی‌تر خواهند کرد. پرچم‌داران قدیمی‌تر هنوز در حوزه‌های مختلف عملکرد مناسبی از خود نشان می‌دهند و این گزینه برای بخشی از کاربران، قانع‌کننده به‌شمار می‌آید.

تفاوت‌های بسیار جزئی میان پرچم‌داران و گوشی‌های میان‌رده به لحاظ کیفیت ساخت و طراحی

اگر هنوز متوجه نشده‌اید، بایستی خاطرنشان کرد که تقریبا کلیه گوشی‌ها از یک رویه خاص تبعیت می‌کنند. چند سال پیش میان طراحی هندست‌های میان‌رده با پرچم‌داران، تفاوت‌های زیادی وجود داشت؛ اما ظاهرا در سال گذشته این شکاف کم و بیش کاهش یافته است. سبک طراحی اسمارت‌فون‌های میان‌رده امروزی به سادگی با یک پرچم‌دار اشتباه گرفته می‌شود؛ خصوصا این‌که الگوهای طراحی فلزی- شیشه‌ای برای کلیه گوشی‌های‌هوشمند جدید تقریبا به یک استاندارد بدل شده است.

امروزه مشاهده یک گوشی با بدنه ساخته شده از پلاستیک امری بسیار نادر است و احتمالا چندین مدل مبتدی با چنین مشخصه‌ای یافت خواهند شد. فراتر از جنبه زیبایی‌شناختی، مشخصه کیفیت ساخت در میان کلاس‌های مختلف اسمارت‌فون‌ها کم‌تر تعریف شده است. پیش‌تر بیان تفاوت‌های میان پرچم‌داران و گوشی‌های میان‌رده تنها با در دست گرفتن این گجت‌ها امکان‌پذیر بود؛ اما این امر دیگر مقدور نیست؛ زیرا تولیدکنندگان دستورالعمل ساخت گوشی‌های‌هوشمند را تکمیل نموده‌اند. به‌طور معمول در صورت به‌کارگیری ساختار ارزان‌قیمت برای گوشی، بیان تفاوت‌ها ممکن خواهد شد. این طراحی به صورت سنتی با روکش‌های کم‌عمق و مواداولیه ترکیب‌شده با کیفیت پایین ارایه می‌شود.

Motorola-Moto-Z3-Play-Review-016 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

هنگامی‌که گوشی‌ها به لحاظ فنی در کلاس میان‌رده قرار می‌گیرند، موتو Z3 پلی به خوبی نشان می‌دهد که محصولات میان‌رده چگونه همانند پرچم‌داران با طراحی‌های خاص، توجه همگان را جلب می‌کنند.

اسمارت‌فون‌های میا‌ن‌رده جدید، ضروریات اساسی را با قیمتی پایین‌تر به مشتریان ارایه می‌نمایند

بخشی از دلایلی که صاحبان آی‌فون SE، هندست خود را به برخی مدل‌های جدیدتر ترجیح می‌دهند، این حقیقت است که آی‌فون SE با برچسب قیمتی پایین‌تر می‌تواند کلیه امور ارایه شده از سوی پرچم‌داران جدیدتر شامل ثبت تصاویر مناسب برای شبکه‌های اجتماعی، پاسخ‌گویی به ایمیل‌ها و تماشای ویدیو را اجرا نماید. در انتهای روز و از جنبه ضروریات ابتدایی، کارایی آی‌فون SE به اندازه گوشی‌های پرچم‌دار جدیدتر، بی‌نقص و رضایت‌بخش خواهد بود. بهترین دلیل برای عدم تعویض هندست این است که کارایی کلی آن از نظر عملکرد روان و پاسخ‌گویی به اعمال پایه تفاوت فاحشی در مقایسه با سایر مدل‌ها ندارد. این موضوع مهم است؛ چرا که آی‌فون 6S در زمان عرضه، آی‌فونی با مشخصات فوق‌العاده به‌شمار می‌آمد. با عرضه آی‌فون SE، این هندست علاوه بر انجام اعمال ضروری اسمارت‌فون‌ها، امکانات بسیار بیش‌تری را به کاربران ارایه داد.

کارایی بیش از اندازه دوربین

کارایی دوربین، یکی دیگر از حوزه‌های مهمی است که باعث ایجاد شکاف میان محصولات میان‌رده و پرچم‌داران شده است. در ابتدای امر این موضوع بسیار جلب توجه می‌کرد و اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار با تولید تصاویر شارپ‌تر و با جزئیات بیش‌تر در شرایط نوری مختلف، تماما برتر بودند. گوشی‌های میان‌رده با توجه به قیمت خود، تصاویر شگفت‌انگیزی را نمایش می‌دادند؛ اما کارایی آن‌ها در شرایط نوری ضعیف کاملا ناامیدکننده بود. اگرچه امروز داستان متفاوت است؛ چرا که اکنون با ثبت تصاویر در موقعیت‌های ایده‌آل، بیان تفاوت‌های عملکردی دوربین‌ها امری دشوار است. مطمئنا در شرایط نوری ضعیف، تفاوت‌ها آشکار خواهند شد و در این وضعیت پرچم‌داران، ارزشمندی خود را به اثبات می‌رسانند. اما این موضوع برای اکثریت مردم که نسبت به نگرش میکروسکوپی وسواس ندارند، تقریبا بی‌معنا خواهد بود.

Samsung-Galaxy-Note-9-vs-OnePlus-6-014 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

میان کارایی دوربین هندست‌های میان‌رده و پرچم‌داران در شرایط نوری ایده‌آل، تفاوت فاحشی وجود ندارد. با این‌حال در شرایط نوری ضعیف، قضیه به‌کلی متفاوت خواهد بود.

خرید هندستی با پتانسیل یک پرچم‌دار

یکی دیگر از دلایلی که برای عدم خریداری یک پرچم‌دار جدید مطرح می‌شود، این است که اکنون کلاس‌بندی پرچم‌داران در مقایسه با گذشته، حوزه بسیار وسیع‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال اسمارت‌فون وان‌پلاس 6 یکی از چشم‌گیرترین گوشی‌های‌ هوشمند عرضه شده به بازار محسوب می‌شود. این گوشی طی سال جاری و برای مدت زمان قابل‌توجهی مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. بخشی از جذابیت این اسمارت‌فون مدیون برچسب قیمت 530 دلاری و رقابتی آن است. این قیمت‌گذاری، وان‌پلاس 6 را بیش‌تر در کلاس محصولات میان‌رده قرار می‌دهد. در حال حاضر وان‌پلاس 6 با قیمتی پایین‌تر از اکثر پرچم‌داران سنتی به‌عنوان تنها پرچم‌دار مناسب برای بسیاری از خریداران قلمداد می‌شود. با خریداری این گوشی نه‌تنها در هزینه‌ها صرفه‌جویی خواهد شد؛ بلکه کاربران می‌توانند از عملکرد بی‌نقص و مناسب آن بهره‌مند شوند.

OnePlus-6-Review-019 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

وان‌پلاس 6 یکی از پرچم‌داران انگشت‌شماری است که قیمت‌گذاری پایه آن در محدوده پایین‌تر از 600 دلار باقی‌مانده است. این موضوع به بقای وان‌پلاس 6 در برابر رقبای اصلی کمک شایانی خواهد کرد.

بررسی کارهایی که گوشی قادر به انجام آن‌هاست

آی‌فون SE با وجود قرارگیری در رده محصولات قدیمی‌تر ثابت کرده که شما همچنان می‌توانید صاحب اسمارت‌فونی بزرگ باشید. این هندست در بخش مشخصات سخت‌افزاری به دنبال کسب جوایز یا ثبت رکوردهای جدید نیست. به همین دلیل در صورت تداوم این روند، برخی طرف‌داران همچنان مایل به خریداری آی‌فون SE خواهند بود. نهایتا در صورت حفظ سطح پاسخگویی کنونی، ظاهر خوشایند و جذاب عکس‌ها و شارژدهی باتری جهت استفاده معمول از گوشی برای مدت زمان حداقل یک روز، احتمالا این هندست به‌عنوان کاندیدای قدرتمندی برای اسمارت‌فون آینده شما مطرح می‌شود.

نگاه به آینده

افراد مختلف، اولویت‌های متفاوتی دارند و این اولویت‌ها در انتخاب گوشی آینده تعیین‌کننده بوده و به شما کمک می‌کنند. برخی کاربران به گوشی‌هایی که قادر به خلق افکت‌های بوکه با تصاویر پرتره هستند، احتیاجی ندارند و یا در استخر بدون وجود کیس ضد آب از گوشی خود استفاده نمی‌کنند. با این‌حال ممکن است برخی افراد چنین باوری نداشته باشند و دقیقا به همین دلیل احتمالا احساس می‌کنند که مهاجرت به یک دستگاه پرچم‌دار برای آن‌ها ضروری خواهد بود.

فاکتور هزینه بر تصمیمات کاربران تاثیر به‌سزایی دارد و در انتخاب گوشی آینده آن‌ها نقشی کلیدی ایفا می‌کند. از نظر بسیاری از کاربران، پرداخت مبلغ 1000 دلار برای خریداری یک اسمارت‌فون اقدامی تعجب‌آور است؛ چرا که در این محدوده قیمتی، لپ‌تاپ‌هایی مناسب با مشخصات قابل تنظیم وجود دارند که نه‌تنها می‌توانید برای مدت زمان 1 یا 2 سال از آن‌ها استفاده کنید؛ بلکه برای چندین سال، سرمایه قابل‌توجهی را پس‌انداز خواهید کرد. برخی افراد ترجیح می‌دهند که اسمارت‌فونی با قیمت پایین‌تر یا نزدیک به 500 دلار را خریداری نموده و با یک تراکنش، تمام موجودی کیف پول خود را خرج نکنند.

Apple-iPhone-SE-Review-002 بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟!

آی‌فون SE نشان داده که اسمارت‌فونی کاملا توانمند و بدون هرگونه مشکل جدی است. این موضوع در آینده، تمایل مشتریان جهت یافتن دستگاه‌هایی مشابه با رویکردی مشابه را افزایش خواهد داد.

اکنون پرسش مهم این است که آیا پرچم‌داران، ارزش خرید بیش‌تری دارند؟

نوشته بنابر چه دلایلی احتمالا گوشی آینده شما یک پرچم‌دار جدید نخواهد بود؟! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.