بنیان گذار کافه‌ بازار ۱۰ درصد از سهام استارت‌آپ «پیاده» را خریداری کرد

 
استارتاپ پیاده که در زمینه معرفی جاذبه‌های شهری فعالیت دارد، توانست مبلغ ۱ میلیارد تومان سرمایه را جذب کند. حسام آرمندهی، مؤسس کافه بازار، به صورت شخصی این سرمایه گذاری را بر روی پیاده انجام داده و در ازای آن میزان ۱۰ درصد از سهام پیاده را در اختیار گرفته است.
 
پیاده که تا چندی پیش تنها به معرفی جاذبه‌های شهری می‌پرداخت، با تغییر استراتژی پلتفرم خود را به مارکت‌پلیسی برای تفریح و سرگرمی تبدیل کرد و به نظر می‌رسد همین تغییر استراتژی نگاه سرمایه‌گذاران را به این مجموعه جلب کرده است.
 
 
«لنا وفایی» بنیانگذار استارت‌آپ پیاده در گفتگو با دیجیاتو ضمن تاکید بر اینکه پیاده همچنان به دنبال جذب سرمایه‌گذار است، توضیح داد که این استارت‌آپ پیش از این به دنبال معرفی پتانسیل‌های شهری و مکان‌های تفریحی برای کاربران برای ایجاد رابطه مثبت شهروندان با شهر بوده و تنها بر کیفیت تاکید داشته است. به همین دلیل نیز همکاری در فضای B2B بسیار محدود و تنها راه درآمدزایی تبلیغات در سطح محدود بوده است:
 
«در نتیجه اقدام به بازبینی کردیم و از شهروندان فعال و خلاق که سرگرمی‌ها، آموزش‌ها و یا تورهای گردشگری برگزار می‌کردند درخواست کردیم تا سناریو تفریحی خود را در پیاده با دیگران به اشتراک بگذارند تا تفریحات و سرگرمی‌های جدید‌تری جز کافه‌ها و رستوران‌ها به شهروندان معرفی شود. این موضوع ۶ ماه مورد آزمون و خطا قرار گرفت. در نتیجه نیز انتهای آبان ماه پیاده به صورت کامل به مارکت پلیس تفریح و سرگرمی تبدیل خواهد شد.»