بهترین برنامه‌های مدیریت پسورد

یکی از بهترین راه‌های حفظ امنیت آنلاین استفاده از یک پسورد منحصربفرد برای هر وب‌سایت است. استفاده از برنامه‌های مدیریت پسورد، سختی به خاطر سپردن رمزهای متعدد را از بین میبرد.
اما کدام برنامه قابل اعتمادتر است؟
برنامه‌های مدیریت پسورد فراوانی در اپ‌استور وجود دارد. در این مقاله به شما برنامه‌هایی را معرفی خواهیم کرد که ویژگی‌های پیشرفته‌ای داشته باشند. ویژگی‌هایی چون همگام‌سازی پسوردها بین دستگاه‌های مختلف، تغییر ساده رمز، اجازه ثبت‌نام خودکار به سایت‌های موردعلاقه شما و حفظ همه‌جانبه امنیت داده‌ها.

LASTPASS (ویندوز، مک، لینوکس، کروم)


لست‌پس یک برنامه مدیریت پسورد رایگان و فوق‌العاده است. پس از انتخاب مستر پسورد می‌توانید تمامی رمزهای عبورتان از اپرا، کروم، سافاری، اج و فایرفاکس را به لست‌پس منتقل کنید. در نهایت به منظور امنیت بیشتر، می‌توانید اطلاعات را از کامپیوتر پاک کنید.
دیگر ویژگی‌های رایگان لست‌پس شامل احراز هویت دو عاملی، نظارت بر اعتبار، احراز هویت چندگانه و ساخت پسورد یونیک است.

DASHLANE (ویندوز، مک، آی‌اواس، اندروید)

دشلین یک برنامه ساده و کاربردی با قابلیت احراز هویت دو فاکتوری و تقویت رمز عبور منتخب شماست.
با انتشار هر آپ‌دیت از دشلین فضایی که در حافظه استفاده می‌کند کمتر می‌شود. دیگر امتیاز این برنامه ذخیره امن نوشته‌های محرمانه و به اشتراک‌گذاری پسوردهای رمزنگاری شده با مخاطبان در هنگام وجود مشکل برای اکانت شماست.
این نرم‌افزار همچنین به شما اجازه می‌دهد تا پسوردهای خود را به صورت محلی ذخیره کنید یا آنها را به طور خودکار بین دستگاه‌های خود همگام‌سازی کنید. همچنین کیف پول دیجیتال دشلین یک ابزار مناسب برای پرداخت خودکار خریدهای آنلاین است (حتی اگر از قبل حساب کاربری نداشته باشید).
در صورت نیاز می‌توانید اطلاعات خرید خود را پاک کنید و یا تغییر پسورد سایت‌های مختلف را به دشلین محول کنید.

1PASSWORD (ویندوز، مک، آی‌اواس، اندروید)

برنامه مدیریت پسورد پرطرفدار 1پسورد علاوه بر ذخیره نام‌کاربری و رمز‌عبور، دارای یک پسورد ژنراتور قویست.
رابط کاربری فوق‌العاده و سرویس watchover با امکان اعلان وب‌سایت‌های ناامن به محض ورود، از ویژگی‌های مهم 1پسورد است.
کیف پول دیجیتال این برنامه نیز به شما اجازه می‌دهد تا به طور امن اطلاعات لاگین‌ها، کارت‌های اعتباری، یادداشت‌ها و پسوردها را ذخیره کنید.
توسعه دهندگان 1پسورد به قدری از امنیت برنامه مطمئن هستند که یک جایزه 100,000 دلاری برای شکستن آن گذاشته‌اند.
بزرگ‌ترین مشکل 1پسورد، کمبودهای نسخه رایگان مثل امکان همگام‌سازی است.

KEEPER SECURITY PASSWORD MANAGER (مک، ویندوز، لینوکس)

کیپر سکیوریتی از مقیاس‌پذیرترین برنامه‌های مدیریت پسورد است. این برنامه شامل لول‌های مختلفی چون اینترپرایز، بیزینس، خانواده و سطح شخصی است. کیپر از احراز هویت دو فاکتوری و ذخیره امن فایل برای محافظت از اطلاعات استفاده می‌کند.
کیپر ویژگی‌های مفید دیگری مانند تاریخچه دارد تا در صورت ایجاد مشکل، نسخه قبلی سوابق را به شما نشان دهد. دسترسی اضطراری به 5 نفر از مخاطبان برای امکان دستیابی به پسوردهای شما از دیگر ویژگی‌های آن است.
با استفاده از این برنامه، امکان ذخیره طیف وسیعی از داده‌ها مانند اطلاعات پاسپورت، شماره گواهی‌نامه و… را خواهید داشت.

STICKY PASSPORT (ویندوز، اپل، اندروید، آی‌اواس)


استیکی‌پسورد کاری از توسعه‌دهندگان آنتی‌ویروس AVG است. قابلیت ایجاد پسوردهای قوی، رمزگذاری AES_256 و محیط کاربری آسان از ویژگی‌های این اپ است.
استیکی از طیف وسیعی از مرورگرها پشتیبانی می‌کند. همچنین قادر به همگام‌سازی رمزنگاری‌شده ابری بین دستگاه‌هاست که به حفاظت از اطلاعات حساس در یک ارتباط بیسیم کمک می‌کند. علاوه بر امکان ورود به سیستم از طریق سنتی، استیکی از ورود با فیس‌آیدی و اثر‌ انگشت به عنوان کلمه‌عبور پشتیبانی می‌کند. این اپ با ارایه خدمات حرفه‌ای و ساده، یک انتخاب قوی برای کسب و کارهای جدید است.

نوشته بهترین برنامه‌های مدیریت پسورد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.