بهترین نرم افزارهای جایگزین اسکایپ برای تماس رایگان

نرم افزار تماس رایگان صوتی و تصویری

نرم افزار اسکایپ اولین نرم افزاری است که افرادی که به تماس رایگان نیاز داشتند به آن روی اوردند و تماس های طولانی و رایگان مبتنی بر اینترنت را با آن شکل دادند. البته همان طور که گوگل، امکان سرچ رایگان، و واتس اپ امکان پیام رسانی رایگان برای شما فراهم می کند، همچنین تماس رایگان  نیز از جمله ویژگی بارز اسکایپ است.

به هر حال امروزه شمار ابزارهای پیام رسانی و تماس رایگان به صورت تصویری و صوتی افزایش یافته است. وقتی که به لیست این برنامه ها نگاه می کنید متوجه می شوید که بسیاری از این نرم افزار ها دارای امکانات متعددی هستند که تست کردن آن ها واقعا ارزشمند است.

با این حال، این لیست به شما نشان می دهد که اگر چه اسکایپ جزو اولین هاست، اما علاوه بر آن و حتی علاوه بر نرم افزار مشهور VOIP  متعلق به مایکروسافت، ابزارهایی هم هستند که می توانند مشکل شما را حل کنند.

 

نرم افزار تماس صوتی رایگان Wire

نرم افزار تماس رایگان

Wire نام نرم افزاری است که می توان گفت جزو اولین اپ های مشهور و جایگزین برای اسکایپ است. بسته به این که شما چه نوع کاربری قرار است با این برنامه داشته باشید، Wire  پلن های متعددی برای شما بر می چیند. به عنوان مثال:

  1. کاربر عمومی
  2. کاربر سازمانی
  3. کاربر تجاری

شامل سه زیر دسته ای می شود که وایر بدان توجه دارد تا سرویس های خوبی به شما ارائه کند. از جمله امتیازهایی که این نرم افزار دارد این است که امکان تماس صوتی، تماس تصویری و چت را برای شما فعال می کند. این برنامه در حقیقت، قادر است که نهایت امنیت را در این سه حالت تماس فراهم سازد.

 

امکان استفاده از رمزنگاری پایان به پایان از طریق Proteus و DTLS و SRTP  برای تماس ها توسط وایر امکان پذیر شده تا همه چیز امن تر از همیشه باشد.

نکته مهم تر این که، وایر سرویسی است که در انواع پلتفرم ها نظیر:

  • ویندوز
  • لینوکس
  • مک
  • اندروید
  • ios

پشتیبانی می شود.

از جمله ویژگی خاص این نرم افزار در استفاده و تجربه کاربری و راحتی آن، می توان به وضوح و سادگی ان اشاره داشت به طوری که این ویژگی با اسکایپ قابل مقایسه است.

برای دانلود انواع نسخه های مورد نیاز خود از پیام رسان وایر اینجا را کلیک کنید.

 

نرم افزار پیام رسان رایگان Viber

نرم افزار تماس رایگان صوتی و تصویری

هر چند نام وایبر به اندازه اسکایپ شهرت پیدا نکرده است اما وجود ۸۰۰ میلیون کاربر، در این نرم افزار و تماس های پیاپی ان ها نشان می دهد که وایبر چیزی بیش از سایر برنامه ها دارد. گفته شده که وایبر برای هر تماس صوتی دارای پهنای باند کمتری نسبت به اسکایپ است و می توانید گروه های ۲۵۰ نفری در آن ایجاد کنید.

در وایبر امکان تماس صوتی و تصویری با کیفیت عالی وجود دارد بطوری که ویژگی تصویری آن، چیزی بیش از اسکایپ است. توصیه می شود دوستان تان را برای استفاده از این نرم افزار راغب تر کنید چرا که چیزهای خوبی در انتظار شماست.

وایبر هم اکنون توسط پلتفرم های متعدد

  • ویندوز
  • لینوکس
  • مک
  • اندروید
  • ios

پشتیبانی می شود. برای ورود به سایت وایبر و دانلود نسخه مورد نیاز خود کلیک کنید. 

 

 

نرم افزار تماس تصویری گوگل موسوم به Google Hangouts

نرم افزار تماس صوتی و تصویری رایگان

گوگل هنگوت سرویس تماس تصویری گوگل است که می توانید از ان برای تماس های رایگان استفاده کنید. نکته ای که وجود دارد این است که برای استفاده از گوگل هنگوت نیاز به یک اکانت گوگلی دارید.

معمولا از طریق موبایل یعنی اندروید و ios به راحتی می توانید اپلیکیشن خاص هنگوت را دانلود کنید و از ان استفاده کنید. اما کروم و سافاری و اج نیز با پلاگین هایی این امکان را برای تان فراهم کرده اند تا از هنگوت استفاده کنید.

در حال حاضر امکان استفاده از هنگوت، در فایرفاکس نیست چرا که این مرورگر دیگر از پلاگین های قدیمی پشتیبانی نمی کند.

در حال حاضر Google Duo نیز سرویس دیگری از گوگل است که به شما امکان می دهد تماس های رایگان و تصویری برقرار کنید اما برای این که از طریق کامپیوتر و دسکتاپ موفق به این تماس ها شوید، هنوز هنگوت بهترین آپشن برای شما است.

برای دانلود نرم افزار ها و یا پلاگین های مرورگر ها می توانید اینجا را کلیک کنید. 

 

نرم افزار تماس رایگان تصویری FaceTime

نرم افزار تماس صوتی رایگان

برای برقراری تماس رایگان تصویری، نرم افزار FaceTime نیز مورد استفاده قرار می گیرد. البته این برنامه اختصاص به اکوسیستم اپل دارد! یعنی فقط در ios یعنی آیفون و آی پد و در سیستم عامل مک مورد استفاده قرار می گیرد.

برای این نرم افزار می توان سه ویژگی خاص را با قدرت تمام بر شمرد:

  • رابط کاربری عالی
  • سرعت عالی
  • تماس با کیفیت عالی

این سه گزینه است که اپلی ها را ابتدای امر، به سمت فیس تایم می کشاند. البته آن چه در این برنامه تجربه می کنید لذت بخش تر از نرم افزار تماس تصویری رایگان توسط اسکایپ است.

فیس تایم یک نرم افزار کاملا تصویری برای تماس است که از هیچ گونه المان اضافی مثل اموجی ها و غیره پشتیبانی نمی کند.

برای دریافت نرم افزار فیس تایم کلیک کنید.

 

پیام رسان تصویری رایگان ooVoo

نرم افزار تماس رایگان صوتی و تصویری

ooVoo نیز پیام رسان تصویری دیگری است که رایگان بودن آن و البته چند پلتفرمه بودنش، امتیاز های اولیه اش به شمار می آید.

ooVoo را می توانید روی انواع پلتفرم ها نظیر اندروید، ios، مک و ویندوز نصب کنید و تماس های رایگان برقرار کنید.

این پیام رسان هر چند که به شهرت سایر پیام رسان ها نیست اما دارای قابلیت تماس صوتی و تصویری رایگان است. شرکت سازنده آن SuperClear است که برای کیفیت ارزش زیادی قائل شده به طوری که می توان این سرویس را با اسکایپ واقعا مقایسه کرد.

از جمله ویژگی خوب این نرم افزار این است که کاربر می تواند از تماس های ویدیویی، کلیپ بسازد.

برای ورود به وب سایت رسمی این نرم افزار و دانلود آن کلیک کنید.

 

نرم افزار پیام رسان تصویری رایگان Talky

نرم افزار تماس رایگان صوتی و تصویری

Talky نامی است که از امروز به خوبی در ذهن شما خواهد ماند. این نرم افزار پیام رسان برای ios و مرورگر به خوبی قابل استفاده است.

به طور کلی اگر به دنبال یک نرم افزار جایگزین برای نسخه مرورگر اسکایپ هستید Talky بهترین گزینه است.

به هر حال اگر نمی خواهید از هنگوت استفاده کنید گزینه بهتر بعد از این مورد، Talky است. امتیاز Talky نسبت به هنگوت این است که فقط نیاز به مرورگر دارید و هیچ پلاگین دیگری مورد نیاز نیست.

استفاده از این برنامه نیز ساده است. برای این مورد به Talky.io بروید و یک url برای چت روم شخصی خود ایجاد کنید و این ادرس را به کسی که می خواهید با او چت کنید بدهید.

وقتی که روی Start a chat کلیک می کنید چت تان آغاز می شود. اما می توانید پسورد خود را تنظیم کنید تا کسی به چت های تان دسترسی نداشته باشد.

البته این برنامه دارای امکانات دیگری نیز هست که می توانید همه را در وب سایت ان بررسی کنید.

برای ورود به سایت talky.io کلیک کنید

دیدگاه های خود را برای ما بنویسید و بگویید که از کدام سرویس تماس رایگان استفاده می کنید؟

منبع

 

نوشته بهترین نرم افزارهای جایگزین اسکایپ برای تماس رایگان اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.