بهترین گجت‌ها برای پایش سلامتی در رنج‌های قیمتی مختلف (مرداد ۹۶)

در زندگی امروزه که هر لحظه فست‌فودها ما را فرا می‌خوانند و وسوسه می‌کنند٬ باید مراقب سلامتی‌تان باشیم. برای این‌کار هم حتما لزومی ندارد که پیش پزشک بروید. در همین خانه‌تان هم می‌توانید٬ میزان سلامتی خود را بسنجید و برای بهبود آن تلاش کنید. خوشبختانه تکنولوژی آن‌قدر پیشرفت کرده است که چنین کارهایی برای‌مان انجام دهد.

امروزه شاهد گجت‌های خوبی در این زمینه هستیم. اگر می‌خواهید یکی از این گجت‌ها را بخرید و به احتمال زیاد گیج شده‌اید که از چه برندی و چه مدلی بخربد٬ پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید…

نکته: لیست برپایه قیمت و نزولی است.


۱- ضربان‌سنج قلب بیورر مدل PM 62

هرچند که شما یک اسمارت‌فون داشته باشید که میزان ضربان قلب شما را اندازه می‌گیرد٬ به احتمال زیاد دقت آن حسگر زیاد نیست و هرگز نمی‌تواند مانند این محصول دقت کافی را داشته باشد. این مدل ضربان قلب را از طریق ECG (ثبت فعالیت قلب از طریق ارزیابی ولتاژ خروجی) اندازه‌گیری می‌کند. همین روش سبب می‌شود تا دقت آن به‌طور قابل توجهی (نسبت به سنسورهای معمولی) افزایش یابد. این حس‌گر می‌تواند٬ ضربان قلب شما را حتی زمان ورزش به‌مدت طولانی ثبت کند و هیچ مشکلی برایش پیش نیاید.

این وسیله دربرابر آب تا عمق ۳۰ متری مقاوم است. زمان را هم به شما نشان می‌دهد و می‌خواهد در نقش یک ساعت هم ظاهر شود. این دستگاه کالری مصرفی شما را اندازه‌گیری می‌کند و درکل سوخت‌وساز بدن‌تان را زیر نظر دارد. همچنین به شما این امکان داده شده است تا با وصل‌کردن بندی به این ضربان‌سنج٬ حمل و نقل آن را آسان‌تر از همیشه کنید.

قیمت: سیصد هزار تومان


۲- ساعت هوشمند آی‌لایف مدل Zed Watch C Black

اگر از تکنولوژی‌های تروتازه خوش‌تان می‌آید و درعین حال وسیله‌ای برای پایش سلامتی خود نیز می‌خواهید٬ پس بی‌شک این مدل را خریداری نمایید. چراکه این دیوایس یک اسمارت‌واچ است و کلی کار انجام می‌دهد. با آن می‌توان تماس گرفت یا تماس‌های دریافتی را قطع کرد٬ پیامک‌ فرستاد٬ برای خود هشدار تنظیم کرد و غیره. اما (خوشبختانه) کمپانی آی‌لایف برای این محصولش سنسورهای کارآمد دیگری هم تعبیه کرده است. ازجمله: نمایش کالری مصرفی٬ مجموعه حس‌گرهای کارآمد برای پایش خواب و گام‌شمار. با بهره‌گیری از همه این‌ها قادر هستید که به سلامتی خود بیش‌ از‌ پیش اهمیت بدهید و آن را همیشه کنترل کنید.

قیمت: دویست هزار تومان


۳- ترازو هوشمند شیائومی مدل Mi

این ترازو می‌تواند از طریق فن‌آوری بلوتوث به اسمارت‌فون شما وصل شود و اطلاعات داخلی‌اش را سریعا به موبایل شما منتقل کند. این‌کار هم توسط اپلیکیشن Mi Fit انجام می‌گیرد و به طرز هوشمندانه‌ای اعضای خانواده را از هم تشخیص می‌دهد و وقتی روی آن پا بگذارید٬ بلافاصله در پروفایل‌‌ شما در در این اپ اطلاعات‌تان قرار می‌گیرد. از قلم نیافتد که همین برنامه شاخص توده بدنی شما را اندازه می‌گیرد و اگر بالای ۱۵۰ کیلوگرم وزن داشته باشید٬ به شما هشدار می‌دهد. طراحی ساخت این مدل هم بسیار خوب است و ظاهری کلاسیک و لوکس دارد. دقت اندازه‌گیری این محصول ۵۰ گرم و بسیار عالی است.

قیمت: صد و بیست هزار تومان


۴- فشارسنج دیجیتالی بیورر مدل BC32

این دستگاه به مچ وصل می‌شود و به‌راحتی قابل حمل است. همچنین این دستگاه می‌تواند٬ اطلاعات ۲ کاربر مختلف را در حافظه خود جای دهد. ضمنا برای شما میانگین فشار خون‌تان را در ۱ هفته گذشته حساب می‌نماید و این موجب می‌شود تا از وضعیت سلامتی خود اطلاعات جامعی داشته باشید. BC32 دارای نشانگر برای نمایش زمان و تاریخ است و کار یک ساعت را نیز انجام می‌دهد. ناگفته نماند که صفحه‌نمایش این مدل از نوع LCD بوده و اندازه و وضوحش بسیار مطلوب است. برای تغذیه این فشارسنج باید از باتری استفاده کنید.

قیمت: صد هزار تومان


۵- مچ‌بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 2

اگر از قماش ساعت‌ها خوش‌تان نمی‌آید٬‌ پس به طرف خاندان مچ‌بندها بیایید. این‌ها به آسانی آب‌خوردن به بدن وصل می‌گردند و بلافاصله مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما مچ‌بندهای هوشمند با همه همنوعان خود فرق دارند. آن‌ها در کنار نشان‌دادن زمان٬ کلی کار دیگر هم انجام می‌دهند. این مدل هم از شرکت چینی‌تبار شیائومی یکی از همین‌هاست.

این محصول صفحه‌نمایشی بیضی‌شکل دارد که از نوع اولد بوده و اندازه آن هم تقریبا ۰.۵ اینچ است. این دیوایس کوچولو اما لوکس با سیستم‌عامل‌های آی‌او‌اس و اندروید سازگاری دارد. ضمنا دربرابر آب و گردوغبار نیز مقاوم است. پس می‌توان با آن به استخر یا شهر اهواز بروید! اما همه این‌ها به‌کنار٬ ما با قسمت پایش سلامتی این دستگاه کار داریم. کمپانی مذکور برای Mi Band 2 یک‌سری سنسورهای بسیار کاربردی قرار داده است که همگی وضعیت سلامتی کاربر را زیر نظر می‌گیرند. ازجمله آن‌ها می‌توان به شمارشگر ضربان قلب٬ گام‌شمار٬ مسافت‌سنج و محاسبه کالری مصرف شده اشاره کرد. کارکرد باتری این مدل حدود ۲۰ روز است و حالاحالاها به شارژ مجدد نیازی ندارد. پس با خیال راحت به سفر بروید و سلامت خود را لحظه‌ به‌ لحظه چک کنید.

قیمت: هشتاد هزار تومان


۶- یادآور دارو زمن مدل Day 4

اگر از آن دسته کسانی هستید که به وفور زمان خوردن داروی‌تان را فراموش می‌کنید٬ پس حتما به یکی از این گجت‌ها نیاز پیدا خواهید کرد. زمن Day 4 تنها ۹۰ گرم وزن داشته و می‌توانید با اعمال تنظیمات مربوطه٬ کاری کنید که این دستگاه ریزه‌ میزه به شما هشدار دهد. صدای بوق زمن آن‌قدر بلند است که هوش از سرتان می‌پراند و بلافاصله درمی‌یابید که مثلا در این زمان باید داروی‌تان را نوش‌جان کنید!

این دستگاه دارای چند محفظه است که درون آن‌ها داروهای‌تان جای می‌گیرد. ناگفته نماند که این محفظه‌ها قابل شستشو هستند. پس هرگز کثیف و غیربهداشتی نمی‌شوند. منبع تغذیه آن هم ۲ عدد باتری نیم‌قلم است که به‌راحتی قابل خریداری هستند. اگر دکمه «STOP» را لمس نکنید٬ بوق هشدار تا ۱۰۰ بار نواخته می‌شود!

قیمت: چهل هزار تومان


۷- تب‌سنج دیجیتالی پلی‌گرین مدل KD-1470

بهترین گجت‌ها برای پایش سلامتی

یکی از اولین نشانه‌های بیماری٬ تب است. بدن به‌طور نگران‌کننده‌ای گرم می‌شود؛ اما بهتر است٬ گجتی برای اندازه‌گیری دمای بدن داشته باشیم تا اگر (خدایی‌ناکرده) مشکلی بود٬ سریعا به دکتر مراجعه کنیم. این مدل دست‌رنج کمپانی خوش‌نام پلی‌گرین است و رنج ۳۲ تا ۴۴ سلسیوس را پوشش می‌دهد. این وسیله قادر است که دمای آخرین‌باری که کاربر اندازه‌گیری کرده است را دردل خود ذخیره کند. یکی از قابلیت‌های جذاب این گجت٬ ضد‌آب بودن آن است. این یعنی شما می‌توانید٬ KD-1470 را به‌طور کامل با آب شست‌و‌شو بدهید و اگر صلاح دیدید٬ آن را درون الکل بیاندازید تا ضدعفونی شود. ناگفته نماند که کارکرد این محصول (با یک باتری کوچک) حدود ۲۰۰ ساعت است.

قیمت: هفت هزار تومان

نوشته بهترین گجت‌ها برای پایش سلامتی در رنج‌های قیمتی مختلف (مرداد ۹۶) اولین بار در پدیدار شد.