بهره‌مندی از MIMO برای به حداقل رساندن اختلالات شبکه ۵G

wireless-infrastructure-tower-and-radio-antennas-Shutterstock-650-e1540541287698.jpg

 

مدیرعامل شرکت «کوهییر تکنولوژی» درخواست بازار جهانی برای استقرار و توسعه شبکه مخابراتی 5G را یک فرصت تازه برای افزایش بهره‌مندی از سیستم Massive MIMO دانست و توضیح داد این فرآیند که چالش‌های تکنیکی مختلف را پشت سر گذاشته است، افق‌های فراوانی پیش روی خود دارد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) «رای دالان» مدیرعامل این شرکت مخابراتی طی سخنرانی خود در کنفرانس سالانه «موبایل ورلد لایو» اظهار داشت با وجود اینکه شرکت‌ها در سراسر جهان استفاده از این فناوری را به اشکال مختلف تجربه کرده‌اند، ولی توانایی‌های فراوان Massive MIMO تاکنون به صورت محدود مورد استفاده قرار گرفته است و عوامل مختلف از جمله کندی سیستم و منقضی شدن کانال‌های پیشی‌بینی اختلالات شبکه و سیگنال‌های ارسالی به مشترکان باعث بروز مشکلات فراوان در این زمینه شده است.

فناوری Massive MIMO به عنوان یکی از کلیدهای اصلی توسعه نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی 5G از پروتکل‌های ارسال و دریافت چندگانه سیگنال مبتنی بر نرم‌افزار بهره می‌برد تا ظرفیت شبکه را به میزان قابل ملاحظه ارتقا دهد.

با این وجود آقای دالان توضیح داده است که با استفاده از روش‌های کنترل استاندارد برای اندازه‌گیری زمان و فرکانس، این اتفاق تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسد که پیش‌بینی‌های مربوط به اختلال شبکه با سرعت کافی انجام شوند تا تغیرات درست در کانال ارتباطی اعمال شود. زیرا باید توجه داشت این پیش‌بینی‌ها برای فاصله زمانی کوتاه معتبر هستند و پس از آن منقضی می‌شوند و می‌بایست پیش‌بینی‌های جدید انجام داد.

مدیرعامل «کوهییر تکنولوژی» اعلام کرد به کارگیری فناوری Massive MIMO در راستای توسعه شبکه مخابراتی 5G می‌تواند مزایای فراوانی را در این زمینه به همراه داشته باشد و اختلالات شبکه را به حداقل برساند.