به‌زودی سنسور تشخیص اثرانگشت از گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ کنار گذاشته خواهد شد

گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ به عنوان اولین محصولات این سازنده به یک سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی، مجهز شده‌اند. با این‌حال، جای‌گیری سنسور آن‌ها برای یک گوشی‌هوشمند غیر مرسوم است و شرکت سامسونگ تلاش نموده تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با گوشی‌های سازندگان دیگر، متمایز نماید. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، سنسور اثرانگشت در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس سامسونگ در بدنه پشتی و در کنار دوربین جای گرفته است و استفاده از این سنسور برای آنلاک‌نمودن گوشی با یک دست کار دشواری خواهد بود.

با این‌حال، شرکت سامسونگ گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود را با سنسور تشخیص عنبیه نیز همراه خواهد ساخت و به همین جهت، به احتمال زیاد کاربران از این ویژگی به جای سنسور اثرانگشت گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با جای‌گیری نسبتاً غیرمعمول آن‌ استفاده می‌کنند. توئیت تازه منتشر شده از چین، نشان می‌دهد که یکی از کارکنان شرکت سامسونگ اعلام کرده است که سنسور اثرانگشت از گوشی‌های پرچم‌دار آینده این شرکت کنار گذاشته خواهد شد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در همین رابطه، یکی از کارمندان شرکت سامسونگ اعلام کرده است: «سنسور اثرانگشت را (از گوشی‌های هوشمند سامسونگ) کنار خواهیم گذاشت و این فناوری، دیگر منسوخ شده است.»

حذف سنسور تشخیص اثرانگشت از گوشی‌های پرچم‌دار آینده سامسونگ بدین معنی است که این سازنده کره‌ای تصمیم دارد تا از یک روش تشخیص هویت دیگر برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده نماید. یکی از قابلیت‌هایی که در آینده در گوشی‌های هوشمند بیشتری به کار گرفته خواهد شد، سنسور تشخیص عنبیه و سیستم تشخیص چهره است.

شرکت سامسونگ فبلت گلکسی نوت ۷ را با سنسور تشخیص عنبیه به بازار عرضه کرده است و به همین جهت، به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های آینده سامسونگ به سنسور تشخص عنبیه مجهز خواهد بود. با این‌حال، رقیب سامسونگ یعنی شرکت اپل تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ خود را با سیستم تشخیص چهره ارائه دهد.

 سنسور تشخیص اثرانگشت

البته سنسور تشخیص عنبیه چشم همانند حسگر تشخیص اثرانگشت، به پیشرفت مورد انتظار بسیاری از کاربران نرسیده است و دقت و سرعت آن‌ها باعث شده تا سنسور تشخیص عنبیه چشم فعلاً در گوشی‌های هوشمند به عنوان یک قابلیت نه‌چندان کاربردی به کار گرفته شود. به همین جهت، بسیاری از سازندگان هم‌چنان ترجیح می‌دهند تا گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود را با سنسور تشخیص اثرانگشت ارائه دهند زیرا دقت بیشتری دارد و هم‌چنین در مدت زمان کوتاه‌تری، می‌تواند گوشی را با تشخیص هویت کاربر آنلاک نماید.

شاید شرکت سامسونگ زمانی تصمیم به حذف سنسورهای تشخیص اثرانگشت از گوشی‌های هوشمند خود بگیرد که فناوری مورداستفاده در حسگرهای تشخیص عنبیه چشم به بلوغ رسیده باشد. هرچند در صورت عدم ارائه گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ با حسگر اثرانگشت، بدین معنی نیست که گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت این سازنده به این فناوری مجهز شود.

این سازنده کره‌ای به سختی تلاش می‌کند تا در برابر استفاده از سنسورهای اثرانگشت در محصولات ارزان‌قیمت خود مقاومت نماید و به همین جهت، تنها محصولات میان‌رده و بالارده خود را با سنسور تشخیص اثرانگشت ارائه می‌دهد. این در حالی است که حسگرهای تشخیص اثرانگشت به یک استاندارد رایج در میان گوشی‌های هوشمند ارائه شده توسط سازندگان چینی تبدیل شده و بسیاری از گوشی‌های هوشمند ۱۰۰ دلاری نیز از سنسور تشخیص اثرانگشت استفاده می‌کنند. به همین جهت تا چند سال آینده، هم‌چنان حسگرهای تشخیص اثرانگشت به عنوان انتخاب اول سامسونگ برای گوشی‌های میان‌رده و حتی برخی مدل‌های رده‌بالا باقی خواهد ماند.

منبع: Softpedia