به دلیل تاخیرهای سامسونگ، TSMC اسنپدراگون ۸۳۰ را خواهد ساخت

به دلیل تاخیرهای سامسونگ، TSMC اسنپدراگون ۸۳۰ را خواهد ساخت

کوالکام بزرگترین تولیدکننده چیپست‌های موبایل بوده و سامسونگ نیز بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیاست. این دو شرکت همکاری‌های زیادی با یکدیگر داشته‌اند. چندی پیش نیز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قرار است جدیدترین چیپست کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۳۰ را تولید کند. اما اخبار جدید ممکن است چندان برای سامسونگ خوشایند نباشد.

بر اساس گزارش یک روزنامه چینی، به دلیل تاخیر‌های سامسونگ، کوالکام می‌خواهد تولید اسنپدراگون ۸۳۰ را به TSMC واگذار کند. سامسونگ نتوانسته به برنامه خود عمل کند و کوالکام امیدوار است که TSMC بتواند بر طبق برنامه جلو رفته و چیپست‌ها را به موقع تحویل دهد. سامسونگ گفته بود که اولین شرکتی است که تولید چیپست‌های ۱۰ نانومتری را در مقیاس انبوه آغاز کرده است. سامسونگ اما دلایل خودش را برای این تاخیر دارد. سامسونگ نیاز دارد تا چیپست‌ها را تست کند، ولی این شرکت گفته که هیچ نمونه فیزیکی از چیپست دریافت نکرده و به همین دلیل نتوانسته به موقع تولید را آغاز کند.

اگر گزارش این روزنامه درست باشد، کوالکام چندان کار بدی هم نمی‌کند. تاخیر در تحویل، باعث می‌شود که شهرت اسنپدراگون ۸۳۰ کمی خدشه‌دار شده و این برای این شرکت آمریکایی مشکل ایجاد می‌کند. البته هنوز باید منتظر اخبار بیشتری در این زمینه باشیم.

نوشته به دلیل تاخیرهای سامسونگ، TSMC اسنپدراگون ۸۳۰ را خواهد ساخت اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.