به مناسبت روزجهانی ارتباطات از برخی پروژه های ارتباطی کشور رونمایی می شود

 
از چند پروژه‌ بزرگ ارتباطی در حوزه فناوری اطلاعات، توسعه ارتباطات روستایی و خدمات پستی با حضور آذری جهرمی رونمایی می شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲۷اردیبهشت (۱۷ می) هر سال مصادف با روز جهانی ارتباطات است.
 
دلیل این نامگذاری جلب توجه دولت‌ها و مردم جهان به اهمیت مقوله ارتباطات و ‏فناوری اطلاعات است.
 
امروزه، قدرت در درست جوامعی است که از نیرومند ترین شبکه های ارتباطی و به تبع آن، از بیشترین اطلاعات برخوردار باشند و این حقیقت انکار ناپذیر، تمدن حاکم بر تمدن کنونی جهان است .
 
هولین ژائو دبیر کل اتحادیه بین‌المللی مخابرات، در پیام امسال خود به مناسبت روز جهانی ارتباطات گفته است: تدوین استانداردها، یکی از ارکان اساسی مأموریت‌های ITU، به عنوان آژانس تخصصی سازمان ملل در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. اگر دوست دارید به اینترنت وصل شوید، از تماشای یک رویداد ورزشی در تلویزیون لذت ببرید، در ماشین خود رادیو گوش کنید یا از گوشی هوشمند خود فایل تصویری تماشا کنید، این استانداردهای ITU هستند که این امکان را فراهم می‌سازند.
 
هولین ژائو در این پیام، از کشورهای عضو ITU، صاحبان صنایع، شرکت‌های کوچک و بزرگ و دانشگاه‌ها، همچنین آژانس‌های خواهرخوانده سازمان ملل، شرکای خود و همه سهامداران درخواست کرده است از برنامه کاهش شکاف استانداردسازی ITU  که رفاه و کامیابی برای همه را در پی خواهد داشت، حمایت کنند.
 
‏بر اساس این گزارش، به مناسبت روز جهانی ارتباطات از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت از پروژه توسعه روستایی، یک پروژه خدماتی در حوزه پست و چند پروژه فناوری اطلاعات با حضور مهندس آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی می شود.