بورس معاملات های وب را تا ۹ مهر ماه تعلیق کرد

ICTna.ir – سازمان بورس نماد معاملاتی های وب را به منظور بررسی وضعیت شفافت اطلاعاتی ناشر و به استناد ماده 19 مکرر 1 و 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات تا 9 مهر ماه 99 تعلیق کرد.
 
hiweb_logo_500x500.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)،  براساس ماده 19 مکرر 1 در مواردی که ناشر اطلاعات بااهمیت موضوع ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان را به موقع افشا نکرده باشد یا ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورت های مالی ناشر وجود داشته باشد یا نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد، سازمان بورس می تواند طبق فرایند، راسا یا به پیشنهاد بورس اوراق بهادار تهران نماد معاملاتی را تعلیق کند.
 
همچنین طبق ماده 12 مکرر 4 در سه مورد یعنی در صورتی که ناشر اطلاعات با اهمیت موضوع ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان را به موقع افشا نکرده باشد، ظن تقلب یا دستکاری در اطلاعات منتشره یا صورت‌های مالی ناشر وجود داشته باشد و یا نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر وجود داشته باشد، سازمان بورس می ‌تواند راسا یا به پیشنهاد فرابورس نماد معاملاتی را تعلیق کند.
 
شرکت های وب پس از مصوبه روز یکشنبه، 23 شهریور ماه 99 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درخصوص تمدید زمانی و ارتقای پروانه فعالیتش از FWA به 5G و ارایه سرویس موبایل با فناوری های TD-LTE درخواست توقف نماد معاملاتی اش در بورس را داده بود.
 
 در نامه ای که از سوی سید ایمان میری، مدیرعامل شرکت داده گستر عصر نوین خطاب به رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس اوراق بهادار ارسال شده، آمده بود: از آنجایی که ایت شرکت دارای موافقتنامه پروانه انتقال داده بی سیم ثابت (FWA) بوده و براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتبااطت در روز جاری، یکشنبه 23 شهریور ماه 99، تغییراتی در پروانه فعلی این شرکت شامل تمدید زمانی و ارتقا فناوری به نسل پنجم و ارایه سرویس موبایل با فناوری های TD-LTE انجام شده است. بر همین اساس تا ابلاغ این مصوبه و مشخص شدن کلیه ابعاد این ارتقا و اثرات مالی و تعهدی این مصوبه به منظور جلوگیری از تضییع هرگونه حقوق سهامداران نماد این شرکت متوقف شود.
 
  کمیسیون تنظیم مقررات در مصوبه خود اصول حاکم بر تمدید پروانه های FWA را تصویب کرد و بر اساس آن پروانه فعالیت این شرکت ها تا سال ۱۴۰۷ تمدید شد.
 
  کمیسیون تنظیم مقررات همچنین با وضع مقرراتی، امکان ارایه خدمات 5G از سوی این شرکت ها را فراهم کرد و این شرکت ها با پرداخت 28.1 درصد تسهیم درآمد و صرفا روی فرکانس 3500 مگاهرتز مجاز به ارایه خدمات TD با قابلیت موبیلیتی شدند. پیش از این اپراتورهای FWA صرفا مجاز به ارایه خدمات با قابلیت پورتابل و نه موبایل بودند.