بیوپردازنده ی سامسونگ برای گجت های سلامت محور

بیوپردازنده ی سامسونگ. سامسونگ از یک بیوپردازنده ی سلامت محور خبر می دهد.

سامسونگ از یک بیوپردازنده ی سلامت محور خبر می دهد.

در چند سال اخیر شاهد تمرکز زیادی بر روی گوشی های هوشمند و پوشیدنی های همراه با قابلیت های اندازه گیری عوامل سلامتی خاص که عمدتا می توان به ضربان قلب و گاهی حتی سطح اکسیژن خون اشاره کرد، بوده ایم. سامسونگ که در تلاش است بر روی این بازار در حال رشد سرمایه گذاری کند، از اولین تراشه ی سلامتی آل این وان (all-in-one) این صنعت خبر داد که ترکیبی از همه ی سنسورها و پردازنده های مربوطه در یک تراشه ی کوچک است و در داخل یک بند تناسب اندام قرار داده می شود.

البته تا امروز چندین پوشیدنی وجود داشته که برخی از ویژگی های نظارت بر سلامت را داشته اند، اما آنها معمولا به یک یا دو چیز محدود می شوند. در مقابل بیو پردازنده ی سامسونگ شامل پنج قسمت Analog Front End  یا AFE هاست که از جمله می توان به تجزیه و تحلیل مقاومت بیوالکتریکی (BIA) برای اندازه گیری چربی بدن و توده ی عضلانی ، یک فوتوپلتیسموگرام برای ضربان قلب، ECG برای ریتم قلب، درجه حرارت پوست و پاسخ گالوانیک  پوست برای سطح استرس اشاره کرد.

این تراشه علاوه بر این سنسورها، شامل واحد میکروکنترلر، مدار یکپارچه ی مدیریت توان، پردازنده ی سیگنال دیجیتال و حافظه ی ای فلش (eFlash) هم می شود. به عبارت دیگر، همه ی این بخش ها برای دستگاهی مانند یک گجت پوشیدنی مورد نیاز است.

سامسونگ هنوز هیچ محصول خاصی برای این تراشه عرضه نکرده است اما برای پیاده سازی این ایده دستگاه های مرجعی از جمله یک بند مچ دست، یک بورد توسعه و پچ پوشیدنی وجود دارند. انتظار می رود که این تراشه ها در دستگاه هایی که در نیمه ی اول سال ۲۰۱۶ تولید می شوند، در دسترس قرار بگیرند.

.

با عضویت در کانال رسمی تکرا در تلگرام از آخرین اخبار روز تکنولوژی مطلع باشید.

.

منبع: slashgear


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته بیوپردازنده ی سامسونگ برای گجت های سلامت محور اولین بار در عصر تکنولوژی - تکرا پدیدار شد.