تاریخ‌های پیش‌سفارش و عرضه آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل لو رفت!

اپل دعوت‌نامه‌های رویداد امسال خود را که در روز ۱۰ سپتامبر برگزار خواهد شد پیشاپیش ارسال کرده است. همانطور که می‌دانید در این مراسم شاهد معرفی آیفون‌های ۲۰۱۹ شرکت خواهیم بود.

براساس گزارش اخیر وب‌سایت MacRumors، منبعی که ادعا می‌کرده در یکی از اپراتورهای اصلی آمریکا کار می‌کند گفته است که پیش‌سفارش دستگاه‌ها از روز ۱۳ سپتامبر آغاز خواهد شد و تاریخ عرضه آنها نیز برای تاریخ ۲۰ سپتامبر برنامه‌ریزی شده است. این همان جدول زمان‌بندی‌ای است که اپل در چند سال اخیر همیشه دنبال کرده است. اما تنها تفاوت مراسم امسال یا سال‌های گذشته در این خواهد بود که امسال هر سه مدل آیفون به‌طور همزمان معرفی خواهند شد. حتما به خاطر دارید که در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، آیفون X و XR، هر دو در ماه نوامبر عرضه شدند.

اپل امسال یک آیفون ۱۱ با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD و دو مدل پرو با پنل‌های OLED معرفی خواهد کرد. این دو مدل، آیفون ۱۱ پرو (۵.۸ اینچی) و آیفون ۱۱ پرو (۶.۵ اینچی) خواهند بود. رندر کیسی که توسط شرکت Olixar برای یکی از آیفون‌های ۱۱ پرو ساخته شده است شامل محل مخصوصی برای یک نسخه کوچک‌تر اپل پنسل است. این موضوع در گزارشی که در ماه جولای امسال توسط  Citibank منتشر شده بود نیز تایید شده بود. این اتفاق در صورت صحت داشتن، برخلاف خواسته‌های استیو جابز، که در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ درگذشت، خواهد بود. همانطور که می‌دانید جابز در زمان ارایه آیفون اصلی در ژانویه سال ۲۰۰۷، استفاده از قلم استایلوس را به‌کلی کنار گذاشته بود. ضمن اینکه او پیش‌بینی نمی‌کرد نیازی به نمایشگرهایی با اندازه بزرگ‌تر از ۳.۵ اینچ در گوشی‌های آیفون باشد.

خبری از اتصال 5G و پورت USB-C در آیفون‌های ۲۰۱۹ نخواهد بود

هر سه مدل آیفون‌های ۲۰۱۹ مجهز به چیپست A13 اپل خواهند بود که توسط کمپانی TSMC با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است. شما احتمالا با ماژول دوربین مربعی شکل هندست‌ها که در قسمت بالا سمت چپ پنل گلس پشتی آنها قرار خواهد گرفت آشنایی دارید. مدل‌های آیفون ۱۱ پرو  شامل سه دوربین خواهند بود: یک دوربین اصلی، یک سنسور تله‌فوتو با زوم اپتیکال 2x و یک دوربین اولترا واید. آیفون۱۱ دارای یک ست‌آپ دوربین دوگانه است که همان دوربین‌های مدل پرو را به‌غیر از سنسور اولترا واید خواهد داشت. گزارش اخیری گفته است که آیفون‌های جدید عکس‌های با کیفیت‌تری در محیط‌های کم‌نور خواهند گرفت و کیفیت برخی از آن تصاویر آنها با کیفیت عکس‌های گرفته‌شده با دوربین‌های مرسوم قابل رقابت خواهد بود.

آیفون ۱۱ پرو

ویژگی دیگری که انتظار آن را در آیفون‌های ۲۰۱۹ داریم قابلیت شارژ معکوس بی‌سیم است. این امکان اجازه خواهد داد تا پنل گلس پشت دستگاه‌ها به‌عنوان یک پد شارژ وایرلس جهت تغذیه ایرپادها، اپل واچ یا سایر گوشی‌های سازگار با آن استفاده گردد. از آنجاییکه این نوع شارژها از باتری گوشی میزبان بهره می‌گیرند، اپل ظاهرا ظرفیت باتری‌ آیفون‌های امسال را افزایش داده است. گفته می‌شود که آیفون ۱۱ پرو (۶.۵ اینچی) یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت خواهد داشت. در صورت صحت داشتن این موضوع، شاهد بزرگ‌ترین باتری‌ای خواهیم بود که در داخل یک گوشی آیفون به کار گرفته شده است. ویژگی شارژ معکوس بی‌سیم، برای نخستین بار بر روی هواوی میت ۲۰ پرو استفاده شد و سامسونگ نیز این قابلیت را تحت عنوان Wireless PowerShare به پرچمداران ۲۰۱۹ خود اضافه نمود.

اما خبر مهم دیگر اینکه آیفون‌های ۲۰۱۹ از فناوری 5G پشتیبانی نخواهند کرد. به احتمال زیاد در مدل‌های ۲۰۲۰ شاهد این تکنولوژی جدید خواهیم بود. ضمنا پورت شارژ نوع C را هم امسال بر روی گوشی‌های آیفون نخواهیم دید. اپل امسال ممکن است با گذاشتن یک شارژر ۱۸ واتی در جهبه دستگاه‌ها، یک ۲۹ دلاری از هزینه‌های شما بکاهد. حتی با وجود اینکه مدل‌ها ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ از شارژ سریع پشتیبانی می‌کردند، اما این‌بار صرفا به یک آداپتور ۵ واتی اکتفا شده است.

نکته آخر اینکه، هندست‌های امسال احتمالا مقاومت نفوذ آب بهتری نسبت به مدل‌های قبلی خواهند داشت. اوایل امسال، صحبت از وجود قابلیت جدیدی به نام Underwater mode در آیفون‌های امسال بود. این ویژگی به احتمال زیاد به کاربران اجازه خواهد داد تا حتی زمانی که در زیر آب هستند با صفحه لمسی نمایشگر گوشی‌ها کار کنند. ضمنا امسال پتنتی توسط اپل به ثبت رسیده بود که نشان می‌داد دستگاه‌های آیفون امکان عکاسی در زیر آب را خواهند داشت. البته استفاده از Underwater mode، خطرات و ریسک‌های خاص خودش را خواهد داشت، مگر آنکه اپل سیاست‌های گارانتی خود را تغییر داده باشد. حتی با وجود استاندارد فعلی IP68 (آیفون XSو XS مکس) و استاندارد IP67 ( آیفون XR)، شرکت، خدماتی برای آسیب‌‌دیدگی‌های ناشی از نفوذ آب ارایه نمی‌کند.

نوشته تاریخ‌های پیش‌سفارش و عرضه آیفون‌های ۲۰۱۹ اپل لو رفت! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.