تبلت آینده هواوی از یک نمایشگر حفره‌دار و ظاهری مشابه آی‌پد پرو برخوردار خواهد بود

مدتی پیش کمپانی سامسونگ تبلت پیشرفته گلکسی تب S6 خود را عرضه کرد و بر اساس گزارشات، اپل نیز مشغول آماده‌سازی سری به‌روزرسانی شده آی‌پد پرو است. اکنون گزارش منتشر شده توسط وب‌سایت 91Mobiles نشان می‌دهد که هواوی نیز در تدارک عرضه یک تبلت پیشرفته جدید است و این محصول احتمالا در اوایل سال آینده عرضه می‌شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها تبلت مذکور تحت‌عنوان مدیاپد M7 روانه بازار می‌شود. تصاویر لو رفته از تبلت نسل آینده هواوی از وجود یک نمایشگر کشیده با گوشه‌های گرد شده و حواشی نسبتا باریک حکایت دارند. بدین‌ترتیب این محصول از شباهت بسیار زیادی با آی‌پد پرو اپل برخوردار است. ظاهرا این حواشی برای میزبانی از دوربین سلفی و سایر حسگرهای ضروری دستگاه به اندازه کافی عریض هستند؛ اما هواوی بنا بر برخی دلایل، طراحی نمایشگر حفره‌دار را برای تبلت آینده خود در نظر گرفته است.

پنل پشتی این تبلت پیشرفته ظاهرا از جنس آلومینیوم تراش‌خورده بوده و مجهز به پیکره‌بندی دوربین با چیدمان عمودی در گوشه فوقانی سمت چپ است. کیفیت پایین تصاویر لو رفته بدان معناست که این ماژول به‌وضوح قابل رویت نیست؛ اما ظاهرا پیکره‌بندی دوربین از 2 حسگر به‌همراه یک فلاش LED میزبانی می‌کند. اسپیکرهای تحتانی و یک درگاه USB-C سایر مشخصه‌های خارجی دستگاه را تشکیل می‌دهند. با این‌حال مشخص نیست که مدیاپد M7 مجهز به جک 3.5 میلی‌متری هدفون خواهد بود یا خیر.

گجت مذکور با صفحه‌کلید مغناطیسی هواوی و قلم M-Pen ارتقایافته سازگار خواهد بود. این قلم احتمالا به‌همراه تبلت جدید معرفی خواهد شد. قلم استایلوس هواوی با بهره‌گیری از طراحی مشابه با اپل پنسیل و به‌صورت مغناطیسی به بخش جانبی تبلت متصل شده و احتمالا به‌صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

هنوز به مشخصات تبلت مدیاپد M7 هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است؛ اما انتظار می‌رود که این گجت با تراشه جدید کایرین 990 به‌همراه حداقل 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار شود.

نوشته تبلت آینده هواوی از یک نمایشگر حفره‌دار و ظاهری مشابه آی‌پد پرو برخوردار خواهد بود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.