تبلت آیپد ۱۰٫۵ اینچی اپل بدون دکمه فیزیکی Home در اوایل آوریل معرفی خواهد شد

آخرین شایعات از آسیای شرقی، نشان می‌دهد که شرکت اپل به دنبال تولید مدل ۱۰٫۵ اینچی تبلت آیپد پرو برای رونمایی آن در اوایل ماه آوریل است. در این گزارش که به نقل از منابع زنجیره تامین قطعات محصولات شرکت اپل به دست آمده، اشاره می‌شود که آیپد پرو جدید اپل در افتتاح Apple Park در ماه آینده معرفی می‌شود. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

در همین رویداد، شرکت اپل ممکن است از نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آیفون SE به همراه بندهای جدید ساعت‌مچی هوشمند اپل واچ و نسخه قرمز رنگ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس رونمایی کند. البته نباید انتظار مشخصات سخت‌افزاری جدیدی را از مدل ۱۲۸ گیگابایتی آیفون SE داشته باشید و تنها این مدل با حافظه داخلی بیشتری ارائه خواهد شد.

پس از معرفی آیفون SE با ۱۲۸ گیگابایت حافظه، انتظار داریم که فروش مدل‌های موجود متوقف شود و کوپرتینویی‌ها آیفون SE را با ۱۲۸ و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی عرضه نمایند. در رابطه با مدل قرمز رنگ آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس نیز، اطلاعات چندانی در دسترس نیست و نمی‌دانیم که این مدل به صورت محدود در دسترس قرار خواهد گرفت یا خیر. هم‌چنین، هنوز قیمت این نسخه مشخص نشده است و شاید شرکت اپل، آن‌را با قیمت بیشتری در مقایسه با مدل‌های موجود ارائه دهد.

اطلاعات تازه منتشر شده پیرامون تبلت آیپد جدید شرکت اپل را باید در حد یک گمانه‌زنی در نظر گرفت زیرا مدتی پیش، شایعه‌ای مبنی بر رونمایی از تبلت‌های جدید آیپد در اوایل فروردین منتشر شده بود. در این گزارش، هم‌چنین اشاره شده است که تولید انبوه آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی تا ماه می یا ژوئیه به طول می‌انجامد. کارکنان شرکت اپل در ماه آوریل به Apple Park جابه‌جا خواهند شد اما برخی از قسمت‌های این مجموعه هنوز به پایان نرسیده است و توسعه آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی، ادامه می‌یابد.

آیپد ۱۰٫۵ اینچی

هنوز چندان مطمئن نیستیم که کوپرتینویی‌ها از تبلت‌های جدید آیپد در ماه جاری میلادی رونمایی خواهند کرد یا رونمایی از آن‌ها به ماه آوریل موکول می‌شود. با این‌حال، شرکت اپل در صورت تمایل برای برگزاری یک رویداد خبری برای معرفی تبلت‌های جدید آیپد، باید دعوت‌نامه‎های آن‌را برای اصحاب رسانه می‌فرستاد. با توجه به اینکه دعوت‌نامه هنوز ارائه نشده است، این احتمال وجود دارد که شایعات منتشر شده پیرامون زمان معرفی تبلت‌های جدید آیپد در ماه مارس صحت نداشته باشد.

در شایعات گذشته آمده است که تبلت آیپد پرو ۱۰٫۵ به همراه تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی در سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود و شرکت اپل، یک تبلت آیپد ۹٫۷ اینچی را نیز ارائه می‌دهد. نسخه جدید تبلت آیپد پرو با مدل ۹٫۷ جایگزین می‌شود و در رابطه با این مدل، اعلام شده که حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش بسیار نازک است. در کنار این سه مدل، شرکت اپل از نسل جدید تبلت آیپد مینی با نمایشگر ۷٫۹ اینچی و مشخصات سخت‌افزاری قدرت‌مندتر رونمایی خواهد کرد.

گمان می‌رود پس از معرفی رسمی از تبلت‌های جدید آیپد، مدل ۱۰٫۵ اینچی با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار عرضه شود و به همین جهت، نسخه ۹٫۷ اینچی با قیمتی نزدیک به ۴۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. هنوز مشخص نیست که چه تغییراتی برای تبلت آیپد پرو ۱۲٫۹ و تبلت ۹٫۷ اینچی آیپد جدید در نظر گرفته می‌شود اما به احتمال زیاد، آیپد پرو ۱۰٫۵ اینچی و آیپد پرو ۱۲٫۹ اینچی به چیپ‌ست A10X اپل مجهز خواهد شد و آیپد ۹٫۷ اینچی و آیپد مینی با تراشه ضعیف‌تری ارائه می‌شود.

منبع: Softpedia