تبلت جدید ال‌جی G Tab 5 با چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ در راه است

ال‌جی دیگر مثل سابق بازیگر مهمی در بازار تبلت نیست، اما این به معنی رها کردن این بخش توسط شرکت کره‌ای نیست. فروم توسعه‌دهندگان XDA به اطلاعات جدیدی پی برده‌اند که نشان می‌دهد ال‌جی سخت در حال کار بر روی یک تبلت جدید است.

این دستگاه که ال‌جی G Pad 5 نام دارد، مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۱ و رم و حافظه ۴ و ۳۲ گیگابایتی خواهد بود. تراشه مذکور بیش از سه سال است که از زمان معرفی آن می‌گذرد و قبلا در داخل ال‌جی G6، وان پلاس 3T و گوگل پیکسل اصلی استفاده شده است؛ با این‌حال، رقیب جدی اسنپ‌دراگون ۶۷۰ گلکسی تب S5e خواهد بود.

ال جی G Tab 5
ال‌جی G Tab 5

تبلت جدید، اندروید ۹ پای و رابط کاربری ال‌جی را بر روی خود دارد و از یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۱ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بهره می‌برد. رندرهای لو رفته از آن نشان می‌دهند که پنل دستگاه حاشیه‌های نازک‌تری نسبت به ال‌جی G Pad IV دارد. ضمن اینکه یک دوربین سلفی هم در جلوی آن وجود دارد.

سایر قابلیت‌های تبلت شامل پشتیبانی از 4G LTE و اسکنر اثر انگشت می‌شود. البته هنوز محل قرارگیری اسکنر مذکور مشخص نیست.

ال‌جی G Pad 5 به احتمال زیاد در ماه اکتبر یا نوامبر امسال معرفی خواهد شد. قیمت آن هنوز معلوم نیست. با این‌حال، به نظر می‌رسد که با توجه به سابقه نه چندان خوب ال‌جی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، گلکسی تب S5e سامسونگ بهتر از آن باشد. همچنین اگر مشکلی با اجرا نشدن اندروید بر روی دستگاه خود ندارید، آی‌پد ۱۰.۲ اینچی جدیدا معرفی شده یا آی‌پد ایر نیز می‌تواند گزینه‌ مناسبی برای شما باشد.

نوشته تبلت جدید ال‌جی G Tab 5 با چیپست اسنپ‌دراگون 821 در راه است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.