تبلت جدید مدیاپد هواوی با یک نمایشگر ۱۰٫۷ اینچی عرضه خواهد شد

بیش از یک سال پیش شرکت هواوی از تبلت مدیاپد M5 پرو رونمایی کرد و اکنون شواهد جدیدا کشف شده توسط اعضای انجمن XDA Developers نشان می‌دهند که هواوی بر روی ورژن جدید گران‌قیمت‌ترین تبلت خود کار می‌کند.

براساس پیش‌بینی‌ها دستگاه آینده با اسم رمز CRM2 در اواخر 3 ماهه جاری و با نام تجاری هواوی مدیاپد M6 پرو روانه بازار خواهد شد. با توجه به گزارشات، این تبلت از یک نمایشگر LCD غول‌پیکر 10.7 اینچی با رزولوشن 2560 در 1600 پیکسل بهره می‌گیرد و احتمالا به‌زودی جانشین مدیاپد M5 پرو خواهد شد.

از جنبه مشخصات داخلی دستگاه نیز به‌نظر می‌رسد که هواوی تراشه کایرین 960 سابق را با نمونه جدیدتر کایرین 970 جایگزین خواهد کرد. جالب است بدانید که این پردازنده در اسمارت‌فون‌های هواوی P20 و هواوی P20 پرو نیز به‌کار گرفته شده است. مدیاپد M6 پرو در کنار تراشه مذکور بایستی از حداقل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی برخوردار باشد. با این‌حال عرضه نسخه‌ای با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی نیز چندان دور از انتظار نیست.

همچنین مدیاپد M6 پرو احتمالا از یک دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی که ظاهرا توسط شرکت‌های سونی یا OmniVision تولید می‌شود، استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رود این تبلت با سیستم‌عامل اندروید 9 پای به‌همراه رابط کاربری EMUI 9 و یک باتری حدودا 7500 میلی‌آمپرساعتی معرفی شود. هنوز به مشخصات دوربین سلفی دستگاه هیچ‌گونه اشاره‌ای نشده است.

با توجه به عدم عرضه هواوی مدیاپد M5 پرو تا ماه آوریل، به احتمال فراوان هواوی اواخر ماه جاری و در جریان برگزاری رویدادی در شهر پاریس از تبلت نسل آینده خود رونمایی خواهد کرد. بعلاوه انتظار می‌رود که برند چینی، پرچم‌داران هواوی P30، P30 پرو و P30 لایت را نیز معرفی نماید.

نوشته تبلت جدید مدیاپد هواوی با یک نمایشگر 10.7 اینچی عرضه خواهد شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.