تجربه کار کردن با پرچم‌دار سامسونگ گلکسی S10 پلاس پس از ۱۰۰ روز

اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 پلاس حدودا 3 ماه پیش روانه بازار شد و وب‌سایت Androidpit نیز در اواخر ماه فوریه و بلافاصله پس از برگزاری رویداد معرفی این محصول به بررسی مشخصات و امکانات آن پرداخت. اکنون زمان آن فرا رسیده تا ظرفیت‌های بالقوه این هندست را مجددا مورد ارزیابی قرار داده و به بیان تجربه کاربری کارشناسان وب‌سایت Androidpit در میان‌مدت تا بلندمدت بپردازیم.

در مقطع زمانی فعلی اشاره به نام سامسونگ، موضوع تاخیر در عرضه اسمارت‌فون گلکسی فولد را به ذهن متبادر می‌کند. اما در واقع پروژه اسمارت‌فون تاشو تنها به‌عنوان موضوعی حاشیه‌ای برای واحد اسمارت‌فون کمپانی کره‌ای به‌شمار می‌رود. در حقیقت حتی امروز نیز کسب‌وکار کمپانی مبتنی بر فروش دستگاه‌های پرچم‌دار بوده و سری جدید گلکسی S10 نیز از این قاعده مستثنی نیست.

جوانب مثبت بسیار پررنگ‌تر نسبت به جنبه‌های منفی

پس از 3 ماه تجربه کار با اسمارت‌فون سامسونگ گلکسی S10 پلاس، کماکان فهرست جوانب مثبت این هندست در مقایسه با نقاط منفی آن به شکل قابل‌توجهی طویل‌تر است. تلاش حداکثری سامسونگ برای به‌کارگیری طراحی شاخص، سخت‌افزار کارآمد و نهایتا نرم‌افزار فوق‌العاده، خرسندی صاحبان گلکسی S10 پلاس را در پی داشته است. در این میان نمی‌توان یکی از برترین ویژگی‌های این هندست یعنی نمایشگر آن‌را نادیده گرفت. این نمایشگر با روشنایی، وضوح و شفافیت فوق‌العاده خود یقینا تحسین‌برانگیز است.

عملکرد سخت‌افزاری گوشی کماکان تجربه‌ای کاملا بی‌نقص را برای کاربران رقم می‌زند؛ موضوعی که مجددا موید این واقعیت است که سامسونگ در رفع کلیه عوامل کاهش‌دهنده سرعت به‌دلیل بهینه‌سازی نرم‌افزاری نامناسب کاملا موفق بوده است. سایمون اسکانو؛ کارشناس وب‌سایت Androidpit می‌گوید: در گذشته هرگز فرصت نقد دستگاه‌های کمپانی از منظر کاهش تدریجی سرعت آن‌ها فراهم نشد؛ اما این پدیده یقینا در خصوص پرچم‌دار گلکسی S10 پلاس صادق نخواهد بود. مطمئنا بخشی از این موفقیت مدیون بهره‌وری بالای تراشه جدید اگزینوس 9820 و پشتیبانی از رم 8 گیگابایتی است.

نمایشگر کماکان نقطه قوت اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس به‌شمار می‌رود

در ادامه بررسی مشخصات سخت‌افزاری دستگاه یقینا پرسش‌هایی پیرامون نحوه عملکرد باتری در ذهن کاربران مطرح خواهد شد. ظاهرا کارآیی دستگاه از این منظر ابدا تغییر نکرده و کماکان پس از حداقل 4 ساعت و 30 دقیقه کار با اپلیکیشن‌های مختلف نظیر واتس‌آپ، تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، وب‌گردی، ایمیل و پخش موسیقی، در پایان روز شارژ باتری به 30 درصد خواهد رسید.

اطلاعات بنچمارک گلکسی S10 پلاس در مقابل سایر رقبای قدرتمند خود

دوربین گوشی به روند شگفتی‌ساز خود ادامه می‌دهد

تنها چند روز پس از عرضه گوشی گلکسی S10 پلاس، هواوی با معرفی اسمارت‌فون P30 پرو خود از پیشرفتی محسوس در حوزه عکاسی رونمایی کرد. اما علی‌رغم این موضوع، عملکرد دوربین هندست سامسونگ تقریبا غیرقابل نقد بوده و برای اکثریت کاربران رضایت‌بخش خواهد بود؛ خصوصا آن‌که دوربین مذکور نسبت به نسل‌های پیشین پیشرفت قابل‌توجهی را تجربه کرده است. حسگر اصلی ظاهرا بدون تغییر باقی‌مانده است؛ اما بدیهی است که تولیدکننده در زمینه نرم‌افزاری تلاش‌های زیادی انجام داده است.

دوربین سه‌گانه گلکسی S10 پلاس در میان برترین نمونه‌های صنعتی جای دارد

در واقع اگرچه توان بالقوه دوربین گلکسی S10 پلاس از ابتدای عرضه این هندست، مناسب بوده است؛ اما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منتشر شده طی ماه‌های اخیر موید تلاش کمپانی برای بهبود کیفیت دوربین گوشی است. برای مثال می‌توان به حالت شبانه اختصاصی با قابلیت فعال‌سازی دستی اشاره کرد. عدم ارائه این مشخصه هیچ‌گونه توجیهی نداشت و موجب طرح انتقادات فراوان از سوی کاربران شد. اما ظاهرا سامسونگ در نهایت به خطای خود پی برده و با گنجاندن این مشخصه در به‌روزرسانی ماه آوریل و ارتقاء آن در ماه می، گام‌هایی اصولی برداشته است. البته کماکان می‌توان گلکسی S10 پلاس را در رتبه‌ای پایین‌تر نسبت به رقبایی نظیر پیکسل 3 XL و هواوی P30 پرو قرار داد. به همین دلیل، تلاش مضاعف سامسونگ جهت توسعه هرچه بیش‌تر دوربین هندست گلکسی S نسل آینده امری ضروری خواهد بود.

لنز تله‌فوتو با زوم 2 برابری از توان رقابتی بالایی برخوردار نیست؛ اما 2 سنسور دیگر عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان می‌دهند.

صرف‌نظر از این موضوع، عکس‌های ثبت شده همواره از وضوح، روشنایی و غنای رنگ مناسبی برخوردار هستند. با این‌حال بایستی خاطرنشان کرد که عملکرد نرم‌افزار سامسونگ در برخی مواقع کمی بیش‌ازحد مبالغه‌آمیز بوده و سطح روشنایی عکس‌ها را بیش‌ازاندازه افزایش می‌دهد. با این‌حال نمای کلی هر عکس کاملا رضایت‌بخش بوده و اعمال هرگونه تغییر در تصاویر پیش از اشتراک‌گذاری آن‌ها در رسانه‌های اجتماعی به‌ندرت ضروری خواهد بود.

با بررسی قابلیت زوم گوشی اوپو رنو 10x Zoom می‌توان متوجه شد که چرا لنز تله‌فوتو هندست سامسونگ با زوم 2 برابری خود در حدواندازه سایر بخش‌های سخت‌افزاری این اسمارت‌فون ظاهر نمی‌شود. به‌طور خلاصه، پس از مشاهده توان بالقوه لنز پریسکوپی ارائه شده از سوی هواوی و اوپو، کاربران سریعا تصور می‌کنند که لنز تله‌فوتو گلکسی S10 پلاس صرفا فضایی بلااستفاده را اشغال نموده است.

به‌روزرسانی‌های مداوم و امکانات جدید

گلکسی S10 پلاس با سیستم‌عامل اندروید 9 پای به‌همراه رابط کاربری One UI روانه بازار شده است. این مجموعه بی‌تردید بهترین نرم‌افزار سامسونگ تا به امروز محسوب شده و نسبت به نمونه‌های ارائه شده توسط سایر برندها، پیشرفت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد. حقیقتا حتی در دنیای امروز نیز برخی امکانات و آپشن‌ها برای ارائه عملکرد مناسب نیازمند نوعی آموزش هستند؛ اما با اطمینان می‌توان گفت که کاربران هنگام استفاده از این هندست هرگز با مشکلات عینی مواجه نخواهند شد.

حسگر اثرانگشت، پاشنه آشیل این اسمارت‌فون به‌شمار می‌آید

حسگر اثرانگشت اولتراسونیک، یکی از مشخصه‌های گلکسی S10 پلاس است که همواره تجربه کاربری ضعیفی را از خود ارائه می‌دهد. با وجود انتشار به‌روزرسانی‌های مختلف (از طریق OTA و روش‌های دیگر)، عملکرد این حسگر به اندازه نمونه‌های اپتیکی پیشین سریع نیست. بزرگ‌ترین مشکل به زمان موردنیاز جهت تشخیص اثرانگشت مربوط می‌شود. این زمان در اکثر مواقع قطعی نبوده و کاربران را به استفاده از سیستم تشخیص چهره 2 بعدی ترغیب خواهد کرد.

با وجود انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری متعدد، سامسونگ در زمینه بهبود سرعت عملکرد حسگر اثرانگشت ناکام بوده است

تائید برداشت‌های اولیه

به‌طور کلی، برداشت کارشناسان وب‌سایت Androidpit پیرامون اسمارت‌فون گلکسی S10 پلاس نسبت به نخستین تحلیل‌های ارائه شده در ماه مارس نه‌تنها تغییر نکرده؛ بلکه بیش‌ازپیش موردتائید قرار گرفته است. نقایص نسبتا کوچک و انگشت‌شمار این اسمارت‌فون در مقایسه با امکانات و عملکرد فوق‌العاده آن قابل چشم‌پوشی هستند. بعلاوه به لطف پدیده مرسوم کاهش قیمت هندست‌ها چندین ماه پس از عرضه رسمی آن‌ها، چنان‌چه مایل به خریداری یک محصول رده‌بالا هستید؛ در این‌صورت گلکسی S10 پلاس یقینا گزینه‌ای ایده‌آل به‌شمار می‌رود.

نوشته تجربه کار کردن با پرچم‌دار سامسونگ گلکسی S10 پلاس پس از 100 روز اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.