تحریم هواوی ضرر و زیان ۱۰ میلیارد دلاری برای شرکت در پی خواهد داشت!

تحریم هواوی از سوی آمریکا باعث ضرر و زیان این شرکت چینی شده است. گزارش مالی نیمه اول امسال شرکت نشان داد که سوددهی این کمپانی نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته و تعداد اسمارتفون‌های فروش رفته آن، به‌رغم اثرات منفی تحریم‌های آمریکا، به ۱۱۸ میلیون دستگاه رسیده است.

ارزیابی‌ها بر این بود که این غول تکنولوزی چینی بعد از قرار گرفتن در لیست Entity آمریکا، ضرر و زیان هنگفتی را متحمل بشود، اما حالا شرکت با اصلاح پیش‌بینی‌های خود، برآورد کرده است که کسب‌وکار اسمارتفون‌های کمپانی، تقریبا ۱۰ میلیارد دلار ضرر و زیان خواهد داشت که حدودا یک‌سوم ارزیابی‌های اولیه است.

Eric Xu، یکی از مدیران ارشد هواوی، این پیش‌بینی را در جریان مراسم رونمایی از چیپست جدید خود یعنی اسند 910 AI اعلام نمود. به گفته Xu، تحریم‌ هواوی قطعا استراتژی کسب‌وکار شرکت را تحت تاثیر قرار داده‌، اما زیان‌ احتمالی کمپانی در بخش اسمارتفون‌ها، به آن اندازه که از قبل پیش‌بینی می‌شد، بزرگ نیست.

هواوی اخیرا برای گواهینامه تجارت موقت خود، یک تمدید ۹۰ روزه از وزارت بازرگانی آمریکا دریافت کرده است. امیدواری‌های زیادی وجود دارد که قبل از انقضای مدت زمان تمدید جدید، چین و آمریکا در گفتگوهای تجاری خود به توافقی دست یابند. هرچند که با در نظر گرفتن روند اتفاقات گذشته، هیچ چیز قطعی‌ در مورد آن نمی‌توان گفت.

نوشته تحریم هواوی ضرر و زیان ۱۰ میلیارد دلاری برای شرکت در پی خواهد داشت! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.