تراشه جدید اینتل به پیشرفت دستیارهای صوتی کمک می‌کند

شرکت اینتل قصد دارد تراشه پردازنده جدیدی را وارد بازار کند که به دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون توانایی پردازش چندین صوت مختلف به طور هم‌زمان را می‌دهد.
 
به گزارش thestar، با توجه به آنکه این روزها دستیارهای صوتی و اسپیکرهای هوشمند در بازارهای جهانی از استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران برخوردار شده‌اند؛ شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی به لطف تلاش تولیدکنندگان تراشه‌های پردازنده نظیر اینتل، درصدد طراحی، تولید و توسعه پردازنده‌هایی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌صورت هم‌زمان چندین صوت مختلف را شناسایی و پردازش کرده و سپس به آن پاسخ دهد.
 
این تراشه‌های پردازنده برای دستیارهای صوتی نظیر الکسای آمازون، گوگل اسیستنت و کورتانای مایکروسافت بسیار مفید و کاربردی خواهد بود چراکه آن‌ها بدین وسیله قادر خواهند بود صدای چندین صوت را که از سوی چند نفر به‌صورت هم‌زمان در محیط پیرامون اسپیکرهای هوشمند یا موبایل‌های مجهز به دستیارهای صوتی مذکور منتشر می‌شود، تحلیل کرده و تشخیص دهد.
 
این پردازنده‌های جدید که ویسکی لیک (Whiskey Lake) و امبر لیک (Amber Lake) نام دارند، در دستگاه‌های الکترونیکی نظیر لپ تاپ، نوت بوک، تبلت و اسپیکرهای هوشمند قابل کاربرد و استفاده خواهند بود.
 
به نظر می‌رسد که این تراشه‌های پردازنده در جدیدترین نسخه از دستیارهای صوتی الکسای آمازون و کورتانای مایکروسافت به زودی و تا پایان سال جاری ۲۰۱۸ میلادی بکار گرفته خواهند شد.