تراشه های جدید اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ کوالکام

تراشه های جدید اسنپدراگون 617 و 430 کوالکام

کوالکام برنامه های عجیب و غریبی دارد و به نظر می رسد که دو شنبه شب زمان انتخاب شده برای معرفی محصولات جدیدش باشد. این شرکت تا کنون، فقط در مورد تکنولوژی شارژ سریع ۳ صحبت کرده است، اما حال شاهد معرفی تعدادی پردازنده ی جدید هستیم. این تراشه های جدید اسنپدراگون ۴۳۰ و ۶۱۷ هستند.

مطابق انتظار، تراشه های جدید در سطح متوسط می باشند. اسنپدراگون ۴۳۰ برای تولید محصولات متوسط و مقرون به صرفه مناسب است در حالی که اسنپداگون ۶۱۷ در حال نزدیک شدن به طیف گوشی های سطح بالا تر است.

طبق گفته ی کوالکام از بین این دو تراشه جدید ۶۱۷ زود تر عرضه خواهد شد. ما می توانیم شاهد این باشیم که گوشی هایی که در پایان سال ۲۰۱۵ عرضه می شوند، از این تراشه استفاده کنند. ما هنوز اطلاعات کاملی را راجع به این تراشه در اختیار نداریم اما می دانیم که از X8 LTE به همراه Cat 7 پشتیبانی می کند و به این معنی است که سرعت این تراشه  تا سقف ۲۰۰Mbps برای Down و ۱۰۰ Mbps برای Up، پشتیبانی می شود.

همچنین ISP های دو گانه ی آن امکان گرفتن عکس تا ۲۱ مگاپیکسل را فراهم می کنند. افزون بر این، کارایی این تراشه توسط پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۴۰۵ افزایش پیدا کرده است و پردازنده ی اصلی آن ۸ هسته ای با قدرت پردازش ۱.۵ گیگا هرتز، خواهد بود.

برای مشاهدی اسنپدراگون ۴۳۰ باید کمی بیشتر صبر کنیم، تولید کننده انتظار دارد که این تراشه در گوشی هایی که در اواخر ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد، دیده شود.  تراشه مذکور از X6 LTE به همراه Cat 4 پشتیبانی خواهد کرد، که در واقع سرعت آن،  کمی از اسنپدراگون ۶۱۷ کمتر است. اما شرکت در این پردازنده ISP دو گانه و آدرنو ۵۰۵ قرار داده است، این اولین باری است که یک تراشه از پردازنده ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ استفاده می کند و  می تواند امتیاز ویژه ای برای آن باشد.

نکته ی مشترک راجع به این دو تراشه این است که هر دوی آنها از تکنولوژی شارژ سریع ۳  استفاده می کنند. بنابراین شما شاهد شارژ شگفت انگیز گوشی بعدی خود خواهید بود، البته اگر در ساخت آن از این تراشه استفاده شده باشد.

.

منبع: androidauthority


عصر تکنولوژی، تکرا

نوشته تراشه های جدید اسنپدراگون ۶۱۷ و ۴۳۰ کوالکام اولین بار در عصر تکنولوژی - Techera پدیدار شد.