تراشه هلیو ایکس ۳۰ در بنچمارک گیک بنچ محک خورد؛ امتیازات متوسطی به دست آمد!

تراشه هلیو ایکس 30 در بنچمارک گیک بنچ محک خورد؛ امتیازات متوسطی به دست آمد!
تراشه هلیو ایکس ۳۰ مدیاتک (با شماره شناسایی MT6799)، چند ماهی است که به طور رسمی معرفی شده است. به طور دقیق‌ تر چیزی در حدود ۴.۵ ماه؛ اما هنوز محصولی ندیده بودیم که به این پردازنده مجهز شده باشد. خوب گویا این روند تغییر کرده است. تست دستگاه هایی که از تراشه هلیو ایکس ۳۰ (Helio X30) برخوردارند در بنچمارک گیک بنچ آغاز شده است.

دستگاه های متفاوتی در بنچمارک به چالش کشیده شده؛ اما از هیچ کدام به عنوان یک محصول واقعی مناسب برای مصرف کننده، نام برده نشده است. با این حال بد نیست بدانیم که این قطعه چگونه کار خواهد کرد و از چه عملکردی برخوردار است.

امتیازات به دست آمده از بنچمارک تراشه هلیو X30 د چندان چشمگیر نبود. در ازمون تک هسته ای این پردازنده در بنچمارک امتیازی در حدود ۱۵۰۰ به دست امد که کمتر از اکثر تست های انجام شده با تراشه اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام بود. تراشه تازه متولد شده اسنپدراگون ۸۲۱ حتی امتیازاتی بالاتر از این مقدار کسب کرده است.

گوشی هواوی میت ۹ که در آن از تراشه ۴ هسته Cortex-A73 استفاده شده توانست در گیک بنچ امتیاز ۱۹۰۰ را برای خود ثبت کند.

در آزمون چند هسته ای، تراشه هلیو ایکس ۳۰ توانست عملکرد بهتری از اسنپدراگون ها داشته باشد؛ اما تقریبا با نتیجه به دست آمده از گوشی هواوی میت ۹ تطبیق داشت، اختلاف چندان زیادی دیده نمی شود.

یک چیز در این بنچمارک کمی گیج کننده است. لیست منتشر شده در این بنچمارک سرعت پردازش و فرکانس کاری این پردازنده ۱۰ هسته ای را ۱.۵۹ گیاهرتز عنوان کرده است و این در حالیست که این مقدار از سرعت پردازش داده ها به طور معمول بسیار پایین تر از پردازنده های مختلف چند خوشه ای است.

تراشه هلیو ایکس ۳۰ با سه خوشه طراحی شده و تنها خوشه دو هسته ای آن سرعت پردازشی برابر با ۲ گیگاهرتز دارد. کمی تناقض دیده می شود، حتی امتیازات به دست از آزمون های مختلف تراشه هلیو ایکس ۲۰ نیز از این رقم بالاتر است! باید منتظر بود در روزهای آتی مطمئنا خبرهای بیشتری به دست خواهد آمد با تکرا همراه باشید.

.

منبع: gsmarena

نوشته تراشه هلیو ایکس ۳۰ در بنچمارک گیک بنچ محک خورد؛ امتیازات متوسطی به دست آمد! اولین بار در تکرا - اخبار روز تکنولوژی پدیدار شد.