ترافیک شدید کاری در خط تولید پردازنده‌های ۷ نانومتری شرکت TSMC با وجود کاهش سفارشات آی‌فون!

tsmc-image-wccftech.com_ ترافیک شدید کاری در خط تولید پردازنده‌های 7 نانومتری شرکت TSMC با وجود کاهش سفارشات آی‌فون!

روز سه‌شنبه همین هفته اخیر، شرکت اپل خبر از آغاز دومین دور، برای کاهش تولید هندست‌های آی‌فون XS، XS Max و XR را منتشر کرد. در همین راستا گفته می‌شود این اقدام اپل سبب شده است برخی از شرکت‌های تامین‌کننده قطعات محصولات اپل، از جمله شرکت Largan Precision که وظیفه تولید و پشتیبانی از لنز دوربین‌های آی‌فون را بر عهده دارد به شدت تحت تاثیر قرار بگیرند.

TSMC-is-too-busy-fulfilling-orders-for-7nm-chips-to-be-impacted-by-iPhone-production-cuts ترافیک شدید کاری در خط تولید پردازنده‌های 7 نانومتری شرکت TSMC با وجود کاهش سفارشات آی‌فون!

براساس گزارشی که Digitimes ارایه کرده است، انتظار می‌رود با این روند کاهشی تولید، درآمد ماه نوامبر شرکت Largan حتی از سطح درآمدی ماه اکتبر نیز کمتر شود. به علاوه شرکت Career Technologies که عهده‌دار تولید و ساخت صفحه مدار‌های چاپی انعطاف‌پذیر برای انواع مدل‌های آی‌فون است اخیرا به علت همین کاهش سفارشات اپل، مجبور به اخراج مستقیم 110 کارگر خود شده است.

در این بین تنها شرکتی که با وجود کاهش سفارشات اپل هنوز به شدت مشغول کار است، شرکت چیپ‌ساز TSMC است. دومین تولیدکننده پردازنده‌های A12  بیونیک SoC طراحی شده توسط اپل، که هر چند طبیعتا باید هرگونه کاهش سفارش اپل، به خصوص در مورد مدل آی‌فون‌های سال 2018، به صورت مستقیم بر روی کار آنها تاثیر منفی داشته باشد ولی حتی با در نظر گرفتن روند کاهشی درخواست برای پردازنده A12، هنوز هم تمام ظرفیت خط تولید تراشه‌های 7 نانومتری آنها، رزرو شده و تکمیل است!

اما علت این ترافیک تولید، به دلیل ساخت و آماده سازی سفارشات پردازنده‌های کایرین 980 با فناوری 7 نانومتری برای شرکت هواوی است که قرار است در قلب هندست‌های خط تولید میت 20 تعبیه شوند. به علاوه طبق برنامه زمان‌بندی ارایه شده توسط شرکت TSMC، در سه ماه نخست سال 2019 نیز آنها خط تولید پردازنده‌های 7 نانومتری خود را به منظور تولید اسنپ‌دراگون‌های 8150 موبایلی شرکت کوالکام رزرو کرده‌اند.

قرار است این پردازنده جدید کوالکام در هندست‌های جدید گلکسی S10 و S10+ که برای فروش در ایالات متحده عرضه خواهند شد، مورد استفاده قرار بگیرند. در ادامه نیز این خط تولید محبوب برای آماده کردن سفارشات شرکت‌های Broadcom ،Xilinx و Nvidia که پردازنده‌های 7 نانومتری خود را طراحی کرده‌اند، قرار خواهد گرفت!

طبق اظهار نظر شرکت TSMC، انتظار می‌رود آنها طی سال 2019 بیش از 100 مدل مختلف از پردازنده‌های 7 نانومتری و 7 نانومتری EUV (لیتوگرافی ماورابنفش اکستریم) را تولید نمایند. براساس این گفته‌ها به نظر می‌رسد در سال 2019، خط تولید پردازنده‌های 7 نانومتری بیش از 20 درصد از کل تولیدات شرکت TSMC را به خود اختصاص دهد که در مقایسه با سال 2018، رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد.

6a0120a5580826970c022ad38cae1e200d-800wi ترافیک شدید کاری در خط تولید پردازنده‌های 7 نانومتری شرکت TSMC با وجود کاهش سفارشات آی‌فون!

اما برخلاف اوضاع مناسب چیپ‌ساز TSMC، یکی دیگر از شرکت‌های طرف قرارداد شرکت اپل، که به منظور انجام کار‌های مونتاژ قطعات آی‌فون با آنها همکاری می‌کرد، با کاهش سفارشات، مجبور به تعدیل گسترده نیروی کار شده است. آنها به دلیل کاهش شدید دریافتی خود از شرکت اپل، برای جبران هزینه‌ها، بخش زیادی از کارگران خود را مرخص کرده‌اند.

به زبان دیگر خود‌خواهی اپل و ساخت محصولاتی بسیار گران‌قیمت، عدم تنوع طراحی و همراه نبودن با سلیقه و جیب کاربران در بازار جهانی، نه تنها سبب کاهش فروش و عدم رغبت مردم برای خرید آی‌فون‌های اپل شده است بلکه سبب دردسر‌های بسیاری برای ده‌ها شرکت مرتبط با آنها و بیکاری کارگران زیادی نیز گشته است!

نوشته ترافیک شدید کاری در خط تولید پردازنده‌های 7 نانومتری شرکت TSMC با وجود کاهش سفارشات آی‌فون! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.