ترتیب بانک‌ها برای غیرفعال شدن رمز دوم ایستا اعلام شد

 
 
بانک مرکزی ترتیب بانک‌ها برای غیرفعال شدن رمز دوم ایستا را اعلام کرد و در اولین مرحله رمز دوم ایستای بانک‌های صادرات و پاسارگاد غیرفعال می‌شود.
 
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی از فردا هشتم بهمن ماه رمز دوم ایستای کارت‌های بانکی به تدریج غیر فعال خواهد شد و دارندگان کارت‌های بانکی برای خریدهای اینترنتی بالای ۱۰۰ هزارتومان خود باید از رمز دوم پویا استفاده کنند.
 
طبق این گزارش در اولین مرحله رمز دوم ایستای کارت‌های بانک‌های صادرات و پاسارگاد قطع می‌شود و مشتریان این بانک‌ها از فردا فقط می‌توانند از رمز دوم پویا استفاده خواهند کرد.
 
رمز اول ایستای مشتریان این بانک‌ها فقط برای مبالغ زیر ۱۰۰ هزار تومان برای هر کارت در یک روز فعال خواهد بود و مسئولیت فیشینگ روی این مبالغ نیز برعهده خود مشتری بانک و دارنده کارت خواهد بود.
 
بر همین اساس رمز دوم ایستای بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و ایران-ونزوئلا نیز در روز دهم و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در روز دوازده بهمن‌ماه غیر فعال می‌شود.
 
بانک مرکزی در نظر دارد همانطور که اجرای رمز دوم پویا به صورت مرحله‌ای صورت گرفت، از دسترس خارج شدن رمز دوم ایستا نیز به همین صورت انجام شود.
 
هنوز ترتیب غیرفعال شدن رمز دوم ایستای سایر بانک‌ها اعلام نشده است. اما پیش‌‌بینی شده است که رمز دوم ایستای تمامی کارت‌های بانکی تا ۲۵ بهمن ماه به تدریج قطع خواهد شد و دارندگان کارت‌های بانکی فقط برای مبالغ خرد آن هم تا سقف روزانه ۱۰۰ هزار تومان به ازای هر کارت می‌توانند از رمز ایستای خود استفاده کنند.
 
مشتریان بانکی برای فعال‌سازی رمز دوم پویای پیامکی کافی است شماره تلفن همراه خود را در یکی از درگاه‌های بانکی تایید و پس از آن قادر خواهند بود با فشردن دکمه «دریافت رمز دوم پویا» در درگاه‌های پرداخت، رمز دوم پویا را از طریق پیامک دریافت کنند.