تصاویری از اسمارت فون اندرویدی نوکیا P1

تصاویری از اسمارت فون اندرویدی نوکیا P1

نوکیا زمانی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان موبایل در دنیا بود. این شرکت رنج گسترده‌ای از محصولات را تولید می‌کرد که با پلتفرم‌های مختلف سازگار بودند و مشهورترین پلتفرم، سیستم عامل سیمبین بود. اما سیمبین با ورود نسخه‌های اولیه اندروید، عوارض پیری زودرس را از خود نشان داد.

سیمبین زمانی طراحی شد که بسیاری از ویژگی‌هایی که امروزه عادی محسوب می‌شوند، مانند بلوتوث و وای‌فای، در گوشی‌ها وجود نداشتند. مهندسان نرم‌افزار نوکیا این ویژگی‌ها را در سیمبین قرار دادند، اما این سیستم عامل در دهه ۲۰۰۰ پیر شده بود و توانایی رقابت نداشت. پس از کمی کش و قوس، نوکیا از استفاده از اندروید گوگل و یا سیستم عامل Meamo که توسط خود نوکیا توسعه داده شده بود، سرباز زد و به ویندوزفون روی آورد. حتی تا زمان زیادی، نوکیا برخی از بهترین گوشی‌های ویندوزی را تولید می‌کرد. اما سرانجام این شرکت (بخش موبایل) توسط مایکروسافت خریداری شد. یکی از مفاد این معامله این بود که نوکیا نمی‌تواند تا سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ گوشی تولید کند.

از زمان خرید نوکیا توسط مایکروسافت، شاهد یک تبلت اندرویدی از نوکیا بودیم که برخلاف محدودبودن، استقبال خوبی از آن شد. نوکیا محصولات دیگری نیز برای تست ساخت. این اخبار خوب است، چون نوکیا در ساختن محصولات با کیفیت و با طراحی خوب، شهرت داشت. اوایل امسال نوکیا با فاکس‌کان و HMB قرادادهایی بست تا این شرکت‌ها از نام نوکیا در ساخت تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی استفاده کنند.

حال نیز رندری منتشر شده که یک اسمارت‌فون اندرویدی با نام نوکیا P1 را نشان می‌دهد. این گوشی توسط مهندسان InFocus/Sharp توسعه داده شده است. همانطور که می‌دانید شارپ توسط فاکس‌کان خریداری شده است. پس ممکن است که این تصاویر مرتبط با گوشی Aquos P1 شارپ نیز باشد. به دلیل محدودبودن Aquos P1، احتمال وجود نسخه نوکیای آن نیز وجود دارد.

نوکیا P1 در رنگ‌های آبی و قرمز روشن عرضه می‌شود. هنوز اطلاعاتی از زمان عرضه، قیمت و ویژگی‌های این گوشی منتشر نشده است.

نوشته تصاویری از اسمارت فون اندرویدی نوکیا P1 اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.