تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد

huawei-e1523591322274 تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد

شرکت هواوی اخیرا سری گوشی‌های پرچم‌دار میت 20 خود شامل میت 20، میت 20 پرو، میت 20X و میت 20 RS نسخه پورشه را در چین عرضه کرد. در طرف دیگر، از آنجاییکه پیش از این، در ماه مارس نیز شرکت اقدام به معرفی گوشی‌های هوشمند P20 و P20 Pro نموده بود این احتمال می‌رود در ماه مارس 2019 نیز، آنها از گوشی‌های هوشمند P30 و P30 Pro رونمایی کنند.

Huawei-P30-Pro-and-P30-Pro-cases-1024x620 تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد

گوشی P20 پرو به عنوان اولین گوشی هوشمند پرچم‌دار مجهز به دوربین پشتی سه‌گانه در دنیا، طرفدارانش را به شدت سورپرایز کرد و صنعت موبایل را تحت تاثیر قرار داد. اکنون نیز با انتشار تصاویری از قاب احتمالی گوشی‌های هوشمند P30 و P30 پرو به نظر می‌رسد بار دیگر هواوی دست به حرکت جدیدی زده است. در این تصاویر، قاب مربوط به P30 پرو نشان دهنده محلی برای تعبیه دوربین چهارگانه است!

در تصویر سمت چپ بالا نیز که مربوط به قاب گوشی P30 است، به نظر می‌رسد فضای برش خورده در قاب مربوط به قرارگیری دوبین سه‌گانه باشد. محل تعبیه فلاش LED نیز به صورت مجزا برش خورده است. همچنین در بخش لبه زیرین نیز جای برش پورت USB-C به چشم می‌خورد. در کنار آن یک برش گرد نیز دیده می‌شود ولی نمی‌توان با اطمینان اعلام کرد که مربوط به قرارگیری جک هدفون 3.5 میلیمتری باشد چراکه هواوی در دو گوشی P20 و P20 Pro جک هدفون 3.5 میلیمتری را حذف کرده بود!

در تصویر متعلق به قاب گوشی P30 پرو، یک برش عمودی بزرگ دیده می‌شود که به راحتی چهار دوربین در آن قرار می‌گیرد به علاوه در کنار آن نیز برش عمودی کوچک‌تری وجود دارد که به احتمال زیاد محل قرار دادن حداقل دو فلاش LED است. به علاوه در تصاویر دیگری نیز که توسط یکی از خبرچین‌های چینی دنیای مجازی، منتشر شده است وجود دوربین چهارگانه تایید می‌شود.

Huawei-P30-Pro-case-3-with-P20-Pro-case تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد

Huawei-P30-Pro-case-2-1 تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد

به علاوه در این تصاویر جدید که از زوایای بهتری گرفته شده‌اند، دو برش دایره شکل در بخش بالای قاب گوشی P30 دیده می‌شود. در لبه پایینی نیز علاوه بر برش مربوط به پورت USB-C و برش دایره‌ای، برشی نیز برای تعبیه اسپیکر گوشی به چشم می‌خورد. هرچند هنوز هم نمی‌توان مطمئن بود که آیا هواوی قصد بازگرداندن جک هدفون 3.5 میلیمتری را به گوشی‌های جدید سری P30 دارد یا خیر؟

در تصویر بالا یک برش کوچک اضافی نیز در بخش پایینی لبه سمت راست قاب وجود دارد که دقیقا مشخص نیست مربوط به چه چیزی است. اما این احتمال می‌رود که این هندست مجهز به کلیدی اختصاصی به عنوان دکمه شاتر دوربین است تا در هنگامی که کاربر گوشی را به صورت افقی در دست گرفته است، از آن برای ثبت راحت‌تر تصویر استفاده نماید!

Huawei-P30-Pro-case-1 تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد

در ادامه بررسی تصاویر هیچ گونه برشی برای تعبیه سنسور اسکن اثر انگشت در بخش پشت گوشی مشاهده نشد. بنابراین این احتمال می‌رود که گوشی‌های P30 و P30 پرو هر دو مجهز به اسکنر تشخیص اثر انگشت در زیر صفحه نمایش باشند. طبق شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد که این دو گوشی در مراحل نهایی ساخت و توسعه قرار دارند. بر همین اساس مدل P30 مجهز به دوربین سه‌گانه شامل سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی، سنسور ثانویه 20 مگاپیکسلی و لنز با زاویه فوق عریض 12 مگاپیکسلی است.

همچنین این احتمال می‌رود که گوشی‌های سری P30 دارای نمایشگر‌هایی با ناچ قطره‌ای باشند. انتظار می‌رود پردازنده به کار رفته در هر دو مدل از نوع کایرین 980 هواوی باشد. علاوه بر این گوشی P30 دارای 8 گیگابایت رم و گوشی P30 Pro نیز دارای 12 گیگابایت رم خواهد بود. در پایان نیز جای امیدواری است که گوشی P30 Pro دارای یک نسخه 5G نیز باشد!

نوشته تصاویری از قاب گوشی‌های P30 و P30 Pro هواوی با دوربین چهارگانه منتشر شد اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.