تصاویر جدیدی از محافظ نمایشگر گلکسی S11 پلاس و ابعاد بزرگ آن منتشر شد

شایعات زیادی درباره اسمارتفون‌های خانواده سامسونگ گلکسی S11 (یا حتی گلکسی S20) منتشر شده‌اند. ولی ما هم‌اکنون می‌دانیم که گلکسی S11e از یک نمایشگر 6.2 یا 6.4 اینچی بهره خواهد برد. حتی این مورد را نیز می‌دانیم که مدل استاندارد خانواده پرچمدار سری گلکسی S از یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی و مدل پلاس آن از یک پنل 6.9 اینچی استفاده خواهد کرد.

اما به تازگی تصاویری از محافظ نمایشگر این تلفن‌ها منتشر شده است تا تفاوت صفحه‌نمایش خانواده گلکسی S11 را به وضوح مشاهده کنیم. این تصاویر توسط Ice Universe، افشاگر مشهور حوزه فناوری منتشر شده‌اند. با نگاهی کلی به این سه محافظ می‌توان میزان بزرگی نمایشگر گلکسی +S11 را حس کرد. علاوه‌بر این، با دیدن تصاویر فوق، می‌توان تفاوت اندازه حاشیه‌های پایینی و بالایی سه تلفن را متوجه شد.

هرسه تلفن پرچمدار سامسونگ از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 865 برای پردازش اطلاعات استفاده خواهند کرد، البته، نسخه‌های مخصوص بازار اروپا به تراشه اگزینوس 990 مجهز می‌شوند تا تغییر رفتار سامسونگ را نسبت به برخی از بازار‌ها مشاهده کنیم.

به طور معمول، مدل‌های مخصوص بازار آمریکا، چین و ژاپن از تراشه‌های اسنپدراگون استفاده می‌کردند و مدل‌های مخصوص سایر بازار‌ها از جدیدترین تراشه سامسونگ بهره می‌گرفتند، اما این مسئله در سال 2020 دستخش تغییراتی شده است.

دوربین قدرتمند در گلکسی +S11

انتظار داریم که سامسونگ از سنسور 108 مگاپیکسلی خود در قوی‌ترین عضو خانواده گلکسی S11 استفاده کند. این سنسور با بهره‌گیری از فناوری ترکیب 9 پیکسل (به جای 4 پیکسل) تصاویری با کیفیت 12 مگاپیکسل را با ضبط 2.4 میکرون از اندازه پیکسل مجازی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

با وجود پیکسل‌های بزرگتر و جمع‌آوری اطلاعات از ترکیب 9 پیکسل، تصاویری با جزییات واضح‌تر، دامنه داینامیک بهبود یافته و رنگ‌های غنی‌تر را می‌توان مشاهده کرد. تراشه اسنپدراگون 865 نیز توانایی پشتیبانی از سنسور‌هایی با کیفیت 200 مگاپیکسل را دارد.

احتمال می‌دهیم که یک دوربین تله‌فوتو، یک دوربین الترا‌واید و یک سنسور ToF نیز در کنار لنز اصلی 108 مگاپیکسل قرار گیرند. بهره‌گیری  از لنز تله‌فوتو موجب بهبود عملکرد ویژگی واقعیت افزوده و تار شدن بهتر تصاویر بوکه برای عکس‌های پرتره می‌شود. هم‌چنین، با استفاده از این لنز می‌توان با اطمینان بیشتری از قابلیت تشخیص چهره استفاده کرد.

برخی شایعات نیز نشان می‌دهند که دوربین گلکسی +S11 از یک زوم با میزان خارق‌العاده‌ای پشتیبانی خواهد کرد. شایعات مطرح شده این موضوع را به ما القا کرده‌اند که هندست جدید سامسونگ از زوم ترکیبی 50 برابر و زوم دیجیتال 100 برابر پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است اولین اسمارتفونی که در جهان از فناوری زوم پریسکوپ 5 برابر استفاده کرد، هواوی پی 30 پرو بود.

قابلیت جدیدی هم به حالت فیلمبرداری گلکسی +S11 با نام Director’s View اضافه خواهد شد تا ویژگی‌های جالبی را در اختیار کاربران قرار دهد. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که در یک زمان توسط بیش از یک دوربین فیلمبرداری کنید.

طبق کدهای کشف شده توسط انجمن XDA، کاربران می‌توانند درهنگام فیلمبرداری بین لنز‌های تلفن جابه‌جا شوند. این ویژگی با نام Dual View در اسمارتفون‌های جدید هواوی مورد استفاده قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود که دوربین این تلفن توانایی ضبط ویدیو‌های 8K با سرعت 30 فریم برثانیه و ویدیو‌های 4K HDR با سرعت 120 فریم برثانیه را داشته باشد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های گلکسی +S11 می‌توان به بهبود عمر باتری آن اشاره کرد. شایعات حاکی از آن هستند که انرژی این تلفن توسط یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری تامین خواهد شد. اسمارتفون موتورولا موتو G7 پاور نیز از یک باتری با ظرفیت مشابه استفاده می‌کند.

براساس آخرین گزارش‌ها، اسمارتفون‌های خانواده سری گلکسی S11 در تاریخ 18 فوریه (29 بهمن) در کنار تلفن تاشو گلکسی فولد 2 معرفی خواهند شد.

نوشته تصاویر جدیدی از محافظ نمایشگر گلکسی S11 پلاس و ابعاد بزرگ آن منتشر شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.