تصاویر جدید آی‌پد پرو سال ۲۰۲۱ اپل از شباهت ظاهری آن با مدل نسل گذشته حکایت دارند

آخرین نسل از تبلت آی‌پد پرو اپل در ماه مارس سال گذشته معرفی شد. برنامه زمانی معرفی مدل‌های پیشین نشان می‌دهد که اپل تبلت جدید آی‌پد پرو خود را معمولا با فاصله زمانی 18 ماهه از مدل نسل پیشین معرفی می‌کند. بنابراین نسل بعدی آی‌پد پرو به لحاظ نظری حداقل تا ماه اکتبر سال 2021 معرفی نخواهد شد. اما برخی شایعات نشان می‌دهند که اپل با عرضه مدل نسل آینده سری آی‌پد پرو خود در حال تغییر اوضاع است. آی‌پد پرو 2021 می‌تواند به‌زودی و در ماه مارس امسال روانه بازار شود. مجموعه‌ای از تصاویر CAD الگوی طراحی احتمالی هر مدل را نمایش می‌دهند.

آی‌پد پرو 2021 از شباهت بسیار زیادی با مدل 2020 برخوردار است

تصاویر CAD لو رفته از مدل‌های 11 و 12.9 اینچی آی‌پد پرو که از طریق شخصی با شناسه Pigtou به اشتراک گذاشته شده است؛ برنامه‌های اپل برای تولید آی‌پد پرو نسل آینده را تائید نموده و نشان می‌دهند که غول کوپرتینویی در طراحی ظاهری تبلت آینده خود تغییراتی جزئی را اعمال کرده و در عوض روی مشخصات داخلی دستگاه تمرکز می‌کند. ماژلو دوربین مربعی‌شکل برجسته که به‌همراه تبلت‌های سال گذشته معرفی شد؛ این‌بار نیز در قسمت پشتی دستگاه مستقر شده و از سنسورهایی با قالب مشابه میزبانی می‌کند. بنابراین کاربران احتمالا شاهد به‌کارگیری دوربین اصلی، یک لنز فوق‌عریض و یک سنسور LiDAR خواهند بود. البته بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این سنسورها به نوبه خود ارتقاء خواهند یافت یا خیر.

با روشن شدن نمایشگر تبلت‌ها الگوی طراحی آشنا و تمام‌صفحه اپل پیش روی کاربران نمایان خواهد شد. این سبک از طراحی نخستین بار با سری آی‌پد پرو 2018 معرفی شد و علیرغم شایعات مطرح شده در خصوص کاهش چشمگیر اندازه حواشی اطراف نمایشگر این‌بار چنین سناریویی چندان محتمل به‌نظر نمی‌رسد.

در ابتدا اعلام شد که نسخه 11 اینچی آی‌پد پرو 2021 نسبت به مدل همتای خود در سال 2020 کمی کوچک‌تر خواهد بود؛ اما اکنون تصاویر CAD دقیق‌تر نشان می‌دهند که اندازه این 2 دستگاه هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. نسخه 11 اینچی آی‌پد پرو 2021 از ابعادی معادل 245.7×176.6×5.9 میلی‌متر برخوردار اسیت. چنین ابعادی کاملا مشابه با مدل 11 اینچی آی‌پد پرو 2020 است.

از سوی دیگر نسخه 12.9 اینچی آی‌پد پرو 2021 دارای ابعاد 280.6x215x6.4 میلی‌متری است که با ابعاد 280.6×214.9×5.9 میلی‌متری مدل 12.9 اینچی سال گذشته تقریبا برابری می‌کند. چنان‌چه مطابق شایعات کمپانی اپل به سراغ استفاده از نمایشگری با فناوری مینی LED برود؛ در این‌صورت چنین اقدامی موجب ارتقاء الگوی طراحی دستگاه نخواهد شد.

اپل در تبلت‌های آینده خود از اسپیکرهای چهارگانه و سیستم فیس آی‌دی استفاده خواهد کرد. بعلاوه معرفی مدل 5G آی‌پد پرو 12.9 اینچی نیز امری محتمل خواهد بود.

سیستم بلندگوی چهارگانه معمول اپل در حد فاصل پنل‌های پشتی و جلویی دستگاه مستقر خواهد شد. همچنین فریم آلومینیومی دستگاه دارای ناحیه‌ای برای اتصال مغناطیسی اپل پنسیل و شارژ آن خواهد بود. پورت USB-C ویژه شارژ باتری تبلت و انتقال داده نیز در قسمت تحتانی آن قرار دارد. دکمه مخصوص خاموش و روشن کردن تبلت در قسمت فوقانی بدنه آن قرار دارد. با این‌حال هنوز مشخص نیست که آیا اپل به‌دنبال ادغام تاچ آی‌دی با این دکمه است یا خیر (کاری که پیش‌تر در تبلت آی‌پد ایر 4 انجام شد). به هرحال استفاده از سیستم فیس آی‌دی تقریبا قطعی به‌نظر می‌رسد.

در قسمت خارجی بدنه تبلت شاهد استقرار پین‌های مغناطیسی اپل جهت اتصال کیبورد هوشمند هستیم. در قسمت فوقانی و تحتانی تبلت 12.9 اینچی و در نزدیکی اسپیکرهای دستگاه نیز پین‌های مشابهی به چشم می‌خورند؛ اما این نوارها به احتمال فراوان متعلق به آنتن مبدلی هستند که امکان اتصال به شبکه‌های 5G موج میلی‌متری را فراهم می‌کنند. این موضوع با شایعات مطرح شده پیرامون وجود مدل 5G آی‌پد پرو 12.9 اینچی مطابقت دارد.


ویژگی‌های آی‌پد پرو 2021 و زمان رونمایی از آن

سری آی‌پد پرو 2021 احتمالا در جریان رویداد از پیش ضبط شده شرکت اپل در ماه مارس رسما معرفی خواهد شد. در جریان این رویداد غول کوپرتینویی احتمالا از ایرپادز پرو نسل دوم و سومین نسل آی‌فون SE نیز رونمایی خواهد کرد. تبلت‌های آی‌پد پرو نسل آینده اپل احتمالا مجهز به پردازنده داخلی A14X Bionic خواهند بود؛ تراشه‌ای که کارآیی آن در مقایسه با تراشه فعلی A12Z Bionic احتمالا به میزان چشمگیری ارتقاء خواهد یافت.

این تبلت‌ها احتمالا به‌صورت استاندارد همراه با اتصال وای‌فای عرضه خواهند شد. اما این‌بار احتمالا شاهد عرضه مدل‌های گران‌قیمت‌تر 4G LTE بعلاوه یک تبلت 12.9 اینچی 5G با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 5G موج میلی‌متری و زیر 6 گیگاهرتز خواهیم بود.

نوشته تصاویر جدید آی‌پد پرو سال 2021 اپل از شباهت ظاهری آن با مدل نسل گذشته حکایت دارند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.