تصاویر جدید از طراحی پنل پشتی سری آی‌فون ۱۳ اپل منتشر شد

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت اپل در ماه سپتامبر سال جاری از سری جدید آی‌فون 13 خود رونمایی خواهد کرد. با این‌حال برخی گزارشات نشان می‌دهند که میزان ارتقاء مدل‌های امسال آی‌فون احتمالا چندان چشمگیر نخواهد بود. بی‌تردید آی‌فون‌های جدید با پیشرفت‌ها و اصلاحاتی در زمینه طراحی، پیکره‌بندی و خصوصا شکل ظاهری عرضه خواهند شد. اکنون تصاویر جدیدا لو رفته ظاهرا نمایی از پنل پشتی آی‌فون 13 را نمایش می‌دهند.

با بررسی آخرین تصاویر لو رفته می‌توان دریافت که طراحی کلی آی‌فون‌های جدید در مقایسه با مدل نسل قبلی تغییر چندانی نداشته است. در طراحی آی‌فون جدید از همان شمای رنگی آبی دریایی مدل نسل قبلی استفاده شده است. بعلاوه ماژول دوربین نیز همانند مدل نسل قبلی آی‌فون از طراحی مربعی‌شکل برخوردار است. با این‌حال سطح ماژول دوربین در مدل جدید با یک ماده اولیه مشکی‌رنگ پوشانده شده است. این ماده با پوشش شیشه‌ای شفاف به‌کارگیری شده در مدل پیشین آی‌فون تفاوت دارد. روکش شیشه‌ای مشکی‌رنگ جدید ماژول دوربین موجب تمایز هرچه بیش‌تر آن از سایر بخش‌های پنل پشتی گوشی می‌شود. همچنین برخی گزارشات نشان می‌دهند که این ماده اولیه جدید مشکی‌رنگ امکان حفاظت بیش‌تر از ماژول دوربین را فراهم می‌کند.

علاوه بر این میزان برجستگی ماژول دوربین نیز افزایش یافته است. این پدیده نشان می‌دهد که ماژول دوربین آی‌فون یقینا شاهد پیشرفت‌های خاصی خواهد بود. بر اساس گزارشات پیشین سری آی‌فون 13 از جنبه طراحی اساسا مشابه خانواده آی‌فون 12 خواهد بود. این هندست کماکان از الگوی طراحی تمام‌صفحه، طراحی تخت فریم میانی و ناچ بهره خواهد برد. با این‌حال برخی گزارشات نشان می‌دهند که اندازه ناچ مورد استفاده در آی‌فون 13 تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

کمپانی آمریکایی نمایشگر آی‌فون‌های خود را به پنل‌های LTPO ساخت سامسونگ ارتقاء خواهد داد. این نمایشگر از نرخ نوسازی تطبیقی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب آی‌فون 13 نخستین مدل آی‌فون با نرخ نوسازی 120 هرتزی به‌شمار خواهد رفت. پیش از این کلیه مدل‌های آی‌فون تنها از نرخ نوسازی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کردند. این نمایشگر از قابلیت تنظیم خودکار نرخ نوسازی برخوردار است. این موضوع بدان معناست که نرخ نوسازی پنل بسته به محتوای در حال پخش به‌طور خودکار در محدوده 1 تا 120 هرتز قابل تنظیم است. بعلاوه این مشخصه امکان صرفه‌جویی بیش‌تر در مصرف انرژی را فراهم می‌کند.

توان پردازشی این اسمارت‌فون از طریق تراشه جدید A15 Bionic اپل تامین می‌شود. این هندست از فناوری وای‌فای 6E پشتیبانی نموده و عملکرد دوربین نیز نسبت به گذشته ارتقاء خواهد یافت. در صورت عدم بروز تاخیر، گوشی‌های سری آی‌فون 13 اپل در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد. این هندست‌ها با محوریت ارتقاء نمایشگر و دوربین در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. در عین‌حال قیمت‌گذاری این گجت‌ها نیز احتمالا افزایش خواهد یافت. قیمت‌گذاری پیشرفته‌ترین مدل آی‌فون احتمالا از مرز 1900 دلار نیز فراتر رفته و لقب گران‌قیمت‌ترین آی‌فون تاریخ را به خود اختصاص خواهد داد.

نوشته تصاویر جدید از طراحی پنل پشتی سری آی‌فون 13 اپل منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.