تصاویر زنده جدید از اسمارت‌فون پیکسل ۵ گوگل منتشر شد

ظرف مدت چند هفته یا حتی چند روز آینده شرکت گوگل احتمالا از اسمارت‌فون پیکسل 5 رونمایی خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال کمپانی از رویکرد سنتی تولید 2 دستگاه پیشرفته فاصله گرفته و به عرضه تنها یک مدل بسنده خواهد کرد؛ هندستی که از تراشه پرچم‌دار ساخت شرکت کوالکام نیز استفاده نخواهد کرد. تراشه‌های اسنپ‌دراگون 865 و 865 پلاس کماکان گزینه‌های بسیار گرانقیمتی به‌شمار می‌روند و گوگل تصمیم گرفته تا در هزینه‌های سخت‌افزاری خود تا حدودی صرفه‌جویی کند.

تصاویر پیکسل 5 گوگل پیش‌تر در فضای اینترنت منتشر شدند و امروز نیز شاهد انتشار چندین تصویر زنده از این اسمارت‌فون هستیم. تصاویر جدید تائید می‌کنند که این هندست از ماژول دوربین اصلی با طراحی مربعی‌شکل شامل 2 حسگر و نمایشگری با حواشی باریک و یک حفره کروی‌شکل جهت استقرار دوربین سلفی بهره خواهد برد. فریم‌های متقارن اطراف نمایشگر و فقدان چانه تحتانی ظاهر بصری کاملا جذابی به دستگاه بخشیده است.

شایان به ذکر است که بر اساس اطلاعات داخل منوی سیستمی این دستگاه جدید پیکسل 5s نامگذاری شده است. همچنین گجت مذکور از پلتفرم نرم‌افزاری اندروید R بهره می‌گیرد. به احتمال فراوان این دستگاه یک نمونه مهندسی شده بوده و نرم‌افزار آن نیز کماکان در وضعیت خام قرار دارد. بر اساس اطلاعات پیش‌تر منتشر شده به‌نظر می‌رسد که پیکسل 5 با تراشه اسنپ‌دراگون 765G، حداکثر 8 گیگابایت رم، نمایشگر اولد ماتریسی با نرخ نوسازی 90 هرتزی و یک باتری با ظرفیت 3800 یا 4000 میلی‌آمپرساعت روانه بازار خواهد شد. همچنین با توجه به برخی شایعات این اسمارت‌فون با برچسب قیمتی در محدوده 599 تا 699 دلاری در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اسمارت‌فون اخیرا معرفی شده پیکسل 4a مجهز به یک نمایشگر 5.81 اینچی بوده و از تراشه اسنپ‌دراگون 730G همراه با 6 گیگابایت حافظه رم بهره می‌گیرد. این هندست صرفا با یک پیکره‌بندی شامل 128 گیگابایت حافظه‌داخلی تولید می‌شود؛ حافظه‌ای که ظرفیت آن در مقایسه با مدل سال گذشته 2 برابر شده است. بعلاوه این هندست تنها با یک مدل رنگی یعنی مشکی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

این هندست از یک دوربین 12.2 مگاپیکسلی مشابه با نمونه به‌کارگیری شده در پرچم‌دار سال گذشته پیکسل 4 برخوردار است. حسگر اثرانگشت در قسمت پشتی دستگاه مستقر دیده می‌شود. بعلاوه ظرفیت باتری 3140 میلی‌آمپرساعتی پیکسل 4a در مقایسه با دستگاه‌های پیکسلی کوچک گذشته به‌مراتب بیش‌تر است. مطابق روال همیشگی گوگل قصد دارد تا به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و جدیدترین پچ‌های امنیتی ویژه این هندست را برای مدت حداقل 3 سال منتشر نماید. بعلاوه این اسمارت‌فون تجربه لذت‌بخش کار با نسخه دستکاری نشده اندروید بدون هرگونه نرم‌افزار زائد و اضافی را به ارمغان می‌آورد.

نوشته تصاویر زنده جدید از اسمارت‌فون پیکسل 5 گوگل منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.